صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
کد خبر: 15322
گزارشگر: 213
۹۳۰
۰
۰
۱
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی

عصر ارتباطات؛ دوران نبرد تفکر

عصر ارتباطات؛ دوران نبرد تفکر
امروزه در عصر ارتباطات نمی توان اهمیت روابط عمومی را نادیده گرفت و تمامی سازمان های بزرگ و موفق دنیا به دنبال تیم های روابط عمومی قوی و مدرن هستند.

به گزارش آسیانیوز، روابط عمومی قلب تپنده هر سازمان و محور اصلی شناساندن یک برند به جامعه محسوب می شود.

امروزه در عصر ارتباطات نمی توان اهمیت روابط عمومی را نادیده گرفت و تمامی سازمان های بزرگ و موفق دنیا به دنبال تیم های روابط عمومی قوی و مدرن هستند.

یک روابط عمومی قدرتمند باید یک جامعه شناس موفق و حتی یک روانشناس موفق باشد. چرا که با شناخت دقیق جامعه هدف و دنیای بیرون و روحیات افراد جامعه بهترین استراتژی را در جهت تاثیر گذاری و برندینگ در پیش می گیرد و مستحکم ترین ارتباطات را با دنیای بیرون شکل می دهد.

روابط عمومی امروز محور اصلی ارتباط یک سازمان با دنیای بیرون است و شکل دهی ارتباطی پایدار و ساختن تصویری واقع گرایانه و درست از سازمان هنری است که تنها یک تصویرگر ماهر و کاربلد از آن برخوردار است.

این تصویرگر باید مخاطب خود را به درستی بشناسد و از نیازها و خواسته ها و انتظارات او آگاه باشد. ضمن اینکه سازمان خود را نیز بدرستی بشناسد و جایگاه آن را در جامعه به درستی ارزیابی کند. از نواقص و کمبودهای سازمان آگاه باشد و در جهت بهبود آن برنامه و راهکار و هدف ارائه دهد و بر نقاط قوت آن نیز به درستی صحه گذارد.

---------------

بیشتر بخوانید

صنایع غذایی گلها؛ «نوستالژی» صد ساله مردم ایران

--------------------------------

تصویر ماندگاری که روابط عمومی از سازمان خود ارائه می دهد بر بقای سازمان و آینده کسب و کار تاثیرگذار است.

در انقلاب صنعتی چهارم که همان عصر ارتباطات است با حجم عظیمی از اطلاعات مواجهیم. اما هدایت این اطلاعات در مسیر درست چه به درون سازمان و چه از سازمان به بیرون، خود یک سکاندار قدرتمند و آگاه می خواهد که نه تنها با ورود اطلاعات غلط انرژی سازمان را تلف نکند بلکه با خروج اطلاعات نادرست به چهره سازمان نیز ضربه نزند.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

هدایت امپراتوری های جهان با ادویه!

------------------------------------------------

مدیریت اطلاعات و ایجاد تعامل درست بین مولفه های درونی و بیرونی سازمان محور اصلی موفقیت سازمانی است و به همین خاطر است که در عصر تکنولوژی دیگر نمی توان با سیستم های سنتی در جامعه جهانی پیش رفت و به ماندگاری امیدوار بود. بنابراین اهمیت مدرن سازی سیستم های روابط عمومی و حرکت هماهنگ با فناوری و دانش روز دنیا را نمی توان نادیده گرفت.

آموزش در عرصه روابط عمومی و تربیت نیروهای متخصص و مجهز به علم و فناوری و به روز ماندن در این عرصه یک سیستم آموزشی قوی می خواهد و در این راستا باید تجربه کشورهای توسعه یافته و سازمان های موفق را سرلوحه قرار داد.

اما نباید با ایجاد چهارچوب های دست و پاگیر و غیرموثر قدرت تفکر و خلاقیت را از نیروهای متخصص روابط عمومی گرفت آن هم در دنیایی که نبرد تفکر و خلاقیت بر جهان حاکم است نه پول و سرمایه صرف./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/at3
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید