صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
کد خبر: 15341
گزارشگر: 213
۸۳۵
۰
۰
۱
به دنبال شورش نظامی در ارتش روسیه مطرح شد

عمر رژیم پوتین به سر آمده است

عمر رژیم پوتین به سر آمده است
کارشناس امور روسیه در آلمان، گفت: شورش نظامی واقعی که علیه ولادیمیر پوتین رخ داد، عمر رهبری وی بر کرملین را یقینا کوتاه‌تر کرد.
به گزارش آسیانیوز، کنستانتین اگرت، کارشناس امور روسیه در آلمان، روز یکشنبه به بخش گرجی رادیو اروپا گفت «شورش نظامی واقعی که علیه ولادیمیر پوتین رخ داد، قطعاً حکومت و میزان تسلط او بر سیستم را تضعیف کرد» و رهبری وی بر کرملین «یقینا کوتاه‌تر شده» و ثبات دست‌کم در میان تصمیم‌گیرندگان مسکو از بین رفته است.

این کارشناس افزود رئیس‌جمهور روسیه از رویدادهای روز شنبه «واقعاً به هراس افتاده بود و راهی برای خروج از این بحران نداشت و برای همین از الکساندر لوکاشنکو خواست دخالت کند».

اگرت گفت هرچند کسی در مسکو در روزهای گذشته در حمایت از پریگوژین چندان تظاهرات نکرد اما کسی هم برای حمایت از پوتین به خیابان نیامد.

با این حال، این کارشناس اظهار داشت که سکوت مردم روسیه به این مفهوم نیست که جنگ قدرت ادامه نخواهد یافت. زیرا به گفته او، «عمر این رژیم به سر آمده» و بسیاری از شهروندان روس از این به بعد از زاویه دیگری به ولادیمیر پوتین نگاه خواهند کرد.

به گفته این تحلیلگر، اما یوگنی پریگوژین نیز خود در هراس بود و آگاهی داشت که حتی اگر با نیروهایش وارد مسکو شود، راهی برای کنترل کامل شهر و کشور در اختیار ندارد.

کنستانتین اگرت در مورد سرنوشت فرمانده «واگنر» گفت «او خود درک می‌کند که سرانجام حذف خواهد شد».

دیپلمات‌ها و تحلیلگران ارشد غرب روز تأکید کردند اگرچه ولادیمیر پوتین در حال حاضر بر خطر ناشی از شورش گروه واگنر غلبه کرده، اما رویدادهای روز شنبه روسیه، تصویری را که او به‌ویژه در ۱۶ ماه جنگ کشورش در اوکراین، به عنوان یک «رهبر شکست‌ناپذیر» ارائه می‌کرد، «به‌شدت خدشه‌دار کرده است».

آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا، روز یک‌شنبه گفت «افسانه وحدت (ملی) در روسیه به پایان رسیده و عمیق‌تر شدن تنش داخلی، یک شکاف جدی در حاکمیت مسکو ایجاد کرده است.

او افزود رئیس‌جمهور روسیه خود با دادن امکان به تشکیل ارتش خصوصی با آن مشخصات، زمینه شورش علیه خود را هموار کرد. به گفته این دیپلمات ارشد، وضعی که رخ داد، نتیجه «اجتناب‌ناپذیر» حمایت از مزدوران داخلی بود.

وزیر خارجه ایتالیا تصریح کرد «جبهه روسیه امروز ضعیف‌تر از روز قبل از شورش است» و باید امیدوار بود که این شرایط «صلح» را نزدیک‌تر کند./
https://www.asianews.ir/u/atk
اخبار مرتبط
براساس برخی گزارش ها، روز گذشته ولادیمیر پوتین به پناهگاه مخفی خود در شمال شرق روسیه گریخت.
روزنامه معروف آمریکایی نوشت به دنبال قیام مسلحانه واگنری ها، آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه گروه نظامی واگنر را به تعویق انداخت.
به عقیده کارشناس اقتصادی، نوسانات دلار در حالی افزایشی شد که غیر از ماندن ایران در لیست سیاه اقدام مالی، یوگنی پریگوژین، موسس گروه امنیتی «واگنر» وارد جنگ با پوتین شد.
الجزیره اعلام کرد فرمانده واگنر در پیام صوتی از بازگشت جنگجویانش به پایگاه هایشان برای جلوگیری از خونریزی خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید