صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۳:۰۷
کد خبر: 15371
گزارشگر: 213
۱۰۸۹
۰
۰
۱
از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا

گروه واگنر تحریم شد

گروه واگنر تحریم شد
وزارت خزانه‌داری آمریکا چهار شرکت و یک فرد مرتبط با گروه واگنر، مزدوران روسی، را مورد تحریم قرار داد.
به گزارش آسیانیوز، آمریکا یک فرد و چهار شرکت وابسته به گروه واگنر را مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ششم تیرماه چهار شرکت و یک فرد مرتبط با گروه واگنر، مزدوران روسی، را مورد تحریم قرار داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت‌هایی را در جمهوری آفریقای مرکزی، امارات و روسیه که به گروه واگنر و رئیس آن، یوگنی پریگوژین، مرتبط هستند، هدف قرار داد.

تحریم‌های تازه آمریکا با «شورش مسلحانه» گروه واگنر علیه ارتش روسیه ارتباطی ندارد و ایالات متحده پیش از این نیز چندین بار تحریم‌هایی را علیه یوگنی پریگوژین و گروه واگنر اعمال کرده است. یکی از این تحریم‌ها در ارتباط با اتهام تلاش گروه واگنر برای مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا است.

دو شرکت معدن مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی و مرتبط با یوگنی پریگوژین به همراه شرکت «دی‌ام» مستقر در روسیه که در حوزه فروش طلا فعال است، و شرکت «تجارت عمومی منابع صنعتی» مستقر در دبی، مورد تحریم قرار گرفتند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین آندری ایوانوف، یکی از مدیران روسی در گروه واگنر را تحریم کرد. وزارت خزانه داری می‌گوید که آندری ایوانف با مقامات دولتی مالی در معاملات تسلیحاتی، پروژه‌های معدنی و سایر فعالیت‌های گروه واگنر در کشور مالی کار کرده است.

وزارت خزانه‌داری می‌گوید که شرکت‌های تحریم شده در تجارت «غیرقانونی» طلا برای تامین مالی گروه واگنر مشغول هستند و درآمد حاصل از تجارت آنها صرف تامین مالی گروه واگنر برای عملیات خود در اوکراین و آفریقا می‌شود.

یوگنی پریگوژین بامداد یکشنبه کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلان «شورش علیه ارتش روسیه» به دنبال میانجی‌گری رئیس‌جمهوری بلاروس به نیروهای خود دستور داده از ادامه مسیر به سمت مسکو خودداری کنند تا از «خون‌ریزی» جلوگیری شود.

رئیس گروه واگنر به بلاروس رفته است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، جنگجویان این گروه را مورد عفو قرار داده است.

از گروه مزدواران نظامی واگنر به عنوان ارتش خصوصی کرملین یاد می‌شود و نیروهای این گروه در نقاط مختلف جهان از جمله اوکراین، سوریه و کشورهای آفریقایی حضور دارند./
https://www.asianews.ir/u/aue
اخبار مرتبط
سی ان ان گزاش داد از شورش واگنر فقط آمریکا و مقامات بلندپایه انگلیس اطلاع داشتند.
کارشناس امور روسیه در آلمان، گفت: شورش نظامی واقعی که علیه ولادیمیر پوتین رخ داد، عمر رهبری وی بر کرملین را یقینا کوتاه‌تر کرد.
براساس برخی گزارش ها، روز گذشته ولادیمیر پوتین به پناهگاه مخفی خود در شمال شرق روسیه گریخت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید