صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۵
کد خبر: 15379
گزارشگر: 2
۱۰۹۹
۰
۰
۳
سیلیکات سدیم چیست؟

معرفی کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها

معرفی کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها
برای آشنایی بیشتر با اهمیت کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها این مقاله را مطالعه کنید.

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها

 

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها به منظور منعقدسازی یا سفت کردن آنها است. اما در واقع سیلیکات سدیم ها در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارند. سیلیکات سدیم ماده ای با چگالی بالا است که از این ماده در صنایع مختلفی استفاده می کنند و یکی از مصارف مهم آن تولید شوینده ها می باشد. برای آشنایی بیشتر با اهمیت کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها این مقاله را مطالعه کنید. همانطور که گفته شد سیلیکات سدیم علاوه بر شوینده در صنایع دیگری مورد استفاده قرار می گیرد که یک مورد از این صنایع صنعت آرایشی بهداشتی است. به عنوان مثال تولید کنندگان شوینده از سیلیکات سدیم به عنوان تبدیل کردن شوینده مایع به پودر استفاده می کنند. شوینده ها محلول در آب هستند و زمانی که با آب ترکیب می شوند قابلیت این را دارند که به دستگاه خشک کن منتقل شده و خشک شوند.
پس از قرارگیری شوینده در دستگاه خشک کن یا اسپری درایو آب متاسیلیکات سدیم آن تبخیر میشود. در ادامه این فرایند بر روی دیواره های دستگاه ذرات سیلیکاتی ایجاد می شود که این ذرات پودرهای شوینده را میسازند. کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها از قرن های پیش بود. این ماده تولید صابون نیز استفاده می شود. در واقع برای ساخت صابون از سیلیکات سدیم برای جدا کردن ذرات چربی صابون استفاده می شود. با اضافه کردن این ماده در صابون میزان روغن های چربی و آلی کنترل می شود و علاوه بر آن این ماده می‌تواند باعث کاهش سختی منیزیم و پتاسیم شود. در واقع می توان گفت که سیلیکات سدیم کاربردهای بسیاری دارد. این نمک معدنی یا همان سیلیکات سدیم با اضافه شدن به شوینده ها خاصیت قلیایی به آنها میدهد.

 

سیلیکات سدیم چیست؟

 

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها باعث می شود تا صابون و مواد شوینده دیگر، خاصیت کفکنندگی بیشتری داشته باشند. افزودن متاسیلیکات سدیم در شوینده در شرایط اسیدی واکنش نشان می‌دهد و ناخالصی ها را از بین میبرد. بنابراین می‌توان گفت که افزودن این ماده در شوینده ها باعث خاصیت پاک کنندگی بیشتر در آنها می شود. در نتیجه تولید کنندگان در ساخت شامپو، پودر لباسشویی، صابون و سایر شوینده ها از متاسیلیکات سدیم استفاده میکنند. سیلیکات سدیم با نام های دیگری نظیر متاسیلیکات سدیم شناخته می شود. بنابراین اگر در هنگام خرید سیلیکات سدیم با نام‌های دیگر آن مواجه شدید جای سردرگمی وجود ندارد. سیلیکات سدیم ها در شکل های مختلفی مانند سیلیکات سدیم مایع، سیلیکات سدیم پودری و سیلیکات سدیم جامد تولید میشوند.

خرید سیلیکات سدیم از مراکز و شرکت های معتبر امکانپذیر است و میتوان در شکل های مورد نظر آن را خریداری کرد. از آنجایی که سیلیکات سدیم یکی از مواد شیمیایی بسیار پر کاربرد و پر مصرف است وارد کنندههای بسیاری این ماده شیمیایی را وارد میکنند. از این ماده شیمیایی در صنعت میتوان استفاده بسیاری کرد. بنابراین تولیدکنندگان به میزان قابل توجهی به این ماده نیاز دارند و باید در دسترس آنان قرار گیرد. اگر قصد خرید سیلیکات سدیم را دارید در این راستا شرکت سیلیکات گستر اصفهان را به شما معرفی میکنیم. شرکت سیلیکات گستر اصفهان یکی از معروف ترین تولید کننده های سیلیکات سدیم مایع، جامد و پودری است و می توان باکیفیت ترین سیلیکات سدیم ها را از این شرکت معتبر تهیه کرد.

https://silicategostar.com/

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده

https://www.asianews.ir/u/aum
اخبار مرتبط
در خصوص شست و شوی فرش های فانتزی نکاتی وجود دارد که در این مقاله به این نکات می پردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید