صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
کد خبر: 15516
گزارشگر: 213
۷۰۳۱
۲
۳
۲
خبر مشاور قرارگاه مرکزی مهارت آموزی

شرایط دریافت وام سربازی ۱۵۰ میلیونی+مدارک و جزئیات

شرایط دریافت وام سربازی ۱۵۰ میلیونی+مدارک و جزئیات
مشاور قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: سقف وام سربازی ۱۵۰ میلیون تومان است و پرداخت آن شرایط خاصی دارد.

به گزارش آسیانیوز، پروانه توکلی:پرداخت وام 150 میلیونی سربازان آغاز شده و این گروه تنها تا پایان تیر برای ثبت نام وام سربازی فرصت دارند. اما مدارک لازم برای دریافت وام سربازی چیست و این وام به کدام سربازان تعلق می‌گیرد؟

چندی پیش بود که مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت از پرداخت وام سربازی خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز، آنگونه که این مقام مسئول توضیح داده سقف وام سربازی 150 میلیون تومان است و پرداخت آن شرایط خاصی دارد.

شرایط دریافت وام سربازی
این وام تنها به سربازانی پرداخت می‌شود که دوره سربازی خود را به پایان رسانده باشند.

اما همه سربازان شامل این وام نمی‌شوند و تنها افرادی می‌توانند متقاضی دریافت وام سربازی باشند که تاریخ ترخیص آنها کمتر از 5 سال باشد. به عبارتی این وام به سربازانی تعلق می‌گیرد که از سال 1397 به بعد خدمت سربازی را به پایان رسانده باشند.

شرط دیگر برای دریافت وام سربازی، طی کردن دوره‌های مهارت‌آموزی و داشتن گواهی مربوط به گذراندن این دوره‌هاست. این گواهی ها ممکن است در زمینه‌های مختلفی مانند فرهنگی، هنری، صنعتی، کشاورزی، خدمات باشد.


 شرط دیگر برای دریافت این وام محدودیت سنی است. این وام به افراد زیر 15 سال پرداخت نمی‌شود.

همچنین افراد برای دریافت این وام اشتغال‌زایی باید دارای تابعیت ایرانی و کارت ملی هوشمند و معتبر باشند.

 

مدارک لازم برای دریافت وام سربازی ۱۴۰۲
یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای دریافت وام سربازی، داشتن گواهی‌نامه معتبر گذران دوره‌های مهارت‌آموزی است.

دیگر مدارک لازم برای دریافت این وام، مانند مدارک اعزام به خدمت سربازی است و شامل کارت ملی معتبر و شناسنامه متقاضی است.

مدرک مورد نیاز دیگر، مدرک تحصیلی افراد است که نشان می‌دهد سطح تحصیلات هر کدام از سربازان چه میزان است. چون میزان وام پرداختی تا سقف 150 میلیون تومان است و بر اساس میزان تحصیلات افراد پرداخت می‌شود.

------------

بیشتر بخوانید

مشکلات سربازان خدمت کرده در بسیج و سپاه برای مهاجرت به آمریکا/ثبت شکایات در دادگاه فدرال

---------------------------

 آخرین و مهم‌ترین مدرک برای دریافت وام سربازی، کارت پایان خدمت است و تنها کارت افرادی پذیرفته می‌شود که از سال 97 به بعد صادر شده باشد.

اقساط وام سربازی
افرادی که این وام را دریافت می‌کنند می توانند با یک تنفس یک ساله، اقساط آن را تا 7 سال بازپرداخت نمایند. سود این وام نیز بین 2 تا 4 درصد تعیین شده است. البته برای دریافت این وام باید یک کسب و کار مورد نظر یا شغل مناسبی را معرفی کرد.

سایت ثبت نام وام سربازی
اما متقاضیان برای اطلاع از شرایط و ثبت نام وام سربازی باید به چه سامانه‌ای مراجعه کنند؟ آدرس اینترنتی سایت وام سربازی smaher.ir است و افراد می‌توانند برای دریافت این وام و کسب اطلاعات دیگر به این سامانه مراجعه کنند.

همچنین افراد برای ثبت نام وام باید به این سامانه مراجعه کنند و اطلاعات شخصی و مدارک لازم را در این سامانه بارگذاری کنند./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/aya
اخبار مرتبط
مهاجرت و تردد افرادی که به اجبار، دوران خدمت سربازی شان مشمول حضور در بسیج و یا سپاه پاسداران بوده است، به ایالات متحده آمریکا، موضوعی است که در چند سال اخیر برای بسیاری دردسرساز و منجر به رفت و آمدها و مراجعات دادگاهی و قانونی شده است؛ در این باره، نامه و توضیحاتی در راستای دادخواست شکایت به دادگاه فدرال، از سوی دفتر وکالت طاهر کاملی، وکیل دیوان عالی ایالات متحده آمریکا برای آسیانیوز ارسال شده است.
در پی انتشار خبری به نقل از یکی از مدیران ارشد تامین اجتماعی در مورد خرید خدمت، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را ارایه کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
0
0

حالا وام هستش و فاقد ارزش بعد از کلی دوندگی و مصیبت اگر تونستید این وام رو بگیرید در آخر با کلی سود بیشتر باید به بانک پسش بدید که واقعاً سختی و رنج زیادی داره که اگر هم نتونید پول وام رو برگردونید مستقیم زندان آب خنک خوردن

ناشناس
۱۴۰۲/۰۵/۰۳
0
0
0

دیگه خبر از این سرکاری تر نمی شد بزنید؟ حداقل آدرس یه سایت می ذاشتید که صفحه اولش باز بشه


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید