صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۶
کد خبر: 15521
گزارشگر: 213
۷۱۰
۰
۰
۱
تولد تردز

رقابت میلیاردرها و «رنج» فیلترینگ در ایران!

رقابت میلیاردرها و «رنج» فیلترینگ در ایران!
در حالی که خبر مبارزه واقعی مارک زاکربرگ و ایلان ماسک در فضای شبکه‌های مجازی منتشر شد و همگان را متعجب کرد، اپلیکیشن «تریدرز» در نخستین روز رونمایی، در ایران فیلتر شد!

به گزارش آسیانیوز، اپلیکیشن «تریدرز» در نخستین روز رونمایی، در ایران فیلتر شد.

چندی پیش بود که خبر مبارزه واقعی مارک زاکربرگ و ایلان ماسک در فضای شبکه‌های مجازی منتشر شد و همگان را متعجب کرد. این دو میلیاردر در حالی از قصد خود برای شرکت در مسابقه‌ای در قفس «UFC» سخن گفتند که رقابت آن‌ها مدت‌ها پیش از این در فضای اقتصاد و فناوری آغاز شده بود.

هرچند این مسابقه نمایشی برگزار نشد، اما در فاصله کوتاهی پس از آن، مارک زاکربرگ از اپلیکیشن تردز (Threads) رونمایی کرد، اپلیکیشنی که از همین آغاز به‌عنوان قاتل توییتر معروف شده است.

روز پنجشنبه در نخستین خیز زاکربرگ برای تصاحب فضای شبکه‌های مجازی، تردز توانست بیش از ۳۰ میلیون کاربر را ظرف مدت تنها ۱۸ ساعت پس از راه‌اندازی، جذب کند.

نکته جالب‌توجه اما این است به‌رغم استقبال گسترده کاربران در سراسر جهان، این اپلیکیشن در همان نخستین روز رونمایی‌اش، در ایران فیلتر شد.

مبارزه در قفس شروع شده است

تردز که ظاهری شبیه به رقیبش توییتر دارد، در روز نخست عرضه‌اش، برترین برنامه رایگان فروشگاه اپ استور اپل در انگلیس و آمریکا بود. در همین زمینه جاسمین انبرگ، تحلیلگر «اینسایدر اینتلیجنس» اظهار کرد: «مبارزه در قفس شروع شده است و زاکربرگ ضربه سختی وارد کرد. اپلیکیشن تردز از بسیاری جهات، دقیقا همان چیزی است که از متا انتظار می‌رفت؛ اجرای خیره‌کننده و یک رابط کاربری راحت.»

نشریه سمافور هم با اشاره به نامه‌ای که از سوی یک وکیل توییتر به زاکربرگ داده شده است، نوشت: «توییتر روز پنجشنبه به عرضه تردز واکنش نشان داد و تهدید کرد از متا شکایت می‌کند. اما متا اعلام کرد که هیچ‌کس در تیم مهندسی تردز از کارمندان سابق توییتر نیست.»

پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک در سال گذشته که مجموعه‌ای از تصمیمات آشفته را به دنبال داشت و کاربران و تبلیغات‌کنندگان را از این پلتفرم فراری کرد، رقبای زیادی برای توییتر ظاهر شدند.

آخرین اقدام ماسک، محدود کردن تعداد توییت‌هایی است که کاربران می‌توانند روزانه مشاهده کنند.

بهره‌برداری رقبا از اشتباهات توییتر

به نقل از ایسنا، به گفته تحلیلگران و کارشناسان، اشتباهات توییتر فضا را برای رقیبی مانند متا که از بودجه مالی خوبی برخوردار است و همچنین به کاربران اینستاگرام و قدرت تبلیغاتی آن دسترسی دارد، باز می‌کند. رقیبان دیگر توییتر، موفقیت محدودی یافته‌اند. ماستودون، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مشابه توییتر است که طبق آمار وب‌سایتش ۱.۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، بلو اسکای که توسط جک دورسی، یکی از مؤسسان توییتر راه‌اندازی شده است، حدود ۲۶۵ هزار کاربر دارد. طبق بیانیه‌ای که قبل از خرید توییتر توسط ایلان ماسک منتشر شده بود، توییتر در ماه مه سال ۲۰۲۲، حدود ۲۲۹ میلیون کاربر ماهانه فعال داشت.

با توجه به‌ این‌که مارک زاکربرگ مالکیت اینستاگرام را نیز داراست، این فرصتی برای جذب رایگان کاربران بیشتر برای او خواهد بود. بر اساس گزارش رویترز، هر چند تردز یک اپلیکیشن مستقل است، اما کاربران می‌توانند با استفاده از اطلاعات ورود به حساب اینستاگرام خود، وارد تردز شوند که افزودن دو میلیارد کاربر ماهانه فعال اینستاگرام را برای تردز راحت می‌کند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/ayf
اخبار مرتبط
شبکه اجتماعی «تردز» در نخستین روز کاری در ایران فیلتر شد و خیلی ها را خوشحال کرد و بازار سوداگری را داغ؛ و با چنین فیلترینگ گسترده ای چیزی جز ناامیدی و دلسردی تکرار نشد...
یک روز پس از آغاز به کار شبکه اجتماعی تردز، محصول متا که تا کنون بیش از ۳۰ میلیون کاربر را جذب کرده است، الکس اسپیرو، وکیل توییتر، مدیر متا را تهدید کرد که از او شکایت می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید