صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۷
کد خبر: 15532
گزارشگر: 213
۴۲۰
۰
۰
۱
سوءتفاهم ناشی از فرستادن ایموجی​

چرا کشاورز کانادایی برای ارسال «استیکر» به مشتری اش جریمه شد؟

چرا کشاورز کانادایی برای ارسال «استیکر» به مشتری اش جریمه شد؟
یک کشاورز کانادایی باید به دلیل یک سوءتفاهم ناشی از ارسال یک استیکر ۵۶هزار و ۵۰۰ یورو به یک خریدار محصول خود بپردازد.

به گزارش آسیانیوز، ایموجی‌ها می‌توانند به ارتباط‌های راحت‌تر کمک کنند اما وقتی صحبت از پول می‌شود، باید در کانادا از ایموجی دوری کرد. یک کشاورز کانادایی به دلیل سوءتفاهم ناشی از ایموجی باید بیش از ۸۲هزار دلار کانادا به مشتری خود بپردازد.

در یک دعوای حقوقی در کانادا، دادگاه حکم داد که یک کشاورز با ارسال یک ایموجی شست به سمت بالا، قراردادی الزام‌آور منعقد کرده است

یک کشاورز کانادایی باید به دلیل یک سوءتفاهم ناشی از ایموجی مبلغ ۸۲هزار و ۲۰۰ دلار کانادا (تقریباً ۵۶هزار و ۵۰۰ یورو) به یک خریدار محصول خود بپردازد.

ایموجی (Emoji) یا شکلک در واقع تصاویر مفهومی و صورتک‌هایی هستند که در پیام‌های مجازی و تارنماهای جهانی، به ویژه شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایموجی در واقع به معنای پندار‌نگاره (Ideogram)، یا خط تصویری است. به عبارت دیگر، می‌توان آن را، بیان گرافیکی عواطف و احساسات نامید. کلمه اموجی در زبان ژاپنی به معنای "تصویرنگاشت" است.

بر اساس گزارش‌ها، در یک دعوای حقوقی که در کانادا جریان داشت، دادگاه تشخیص داد که یک کشاورز با ارسال یک ایموجی به شکل شست به سمت بالا، به معنای تایید، قراردادی الزام‌آور منعقد کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیون کانادایی سی‌بی‌سی، این دادگاه در استدلال حکم خود می‌گوید که کشاورز متعهد بوده است گیاه کتان را در زمانی دیرتر تحویل دهد. از آنجا که او به این تعهد عمل نکرده و قیمت کتان سپس افزایش یافته است، کشاورز باید تفاوت قیمت توافقی اولیه و قیمت بعدی بازار را به خریدار بپردازد.

خریدار شرکت "سائوت وست ترمینال" در مارس ۲۰۲۱ به چندین کشاورز پیامک فرستاد و پیشنهاد خرید ۸۶ تن کتان را به قیمت ۱۷ دلار کانادا برای هر بسته ۲۵ کیلوگرمی برای فصل پاییز ارائه داد. کشاورزی از منطقه سوئیفت کارنت در استان ساسکاچوان تماس می‌گیرد و طرفین توافق می‌کنند و خریدار در تماس تلفنی می‌گوید متن قرارداد را در شبکه پیام‌رسان خواهد فرستاد.

خریدار این کار را اندکی بعد انجام می‌دهد و در خواست می‌کند که کشاورز قرارداد را تأیید کند. کشاورز در پاسخ ایموجی "شست رو به بالا" را می‌فرستد، اما در دادگاه ادعا می‌کند این به معنای امضای دیجیتالی نبوده است. بر اساس اظهارات او، این تنها تأییدی بود مبنی بر این‌که در فرصت بعدی به موضوع قرارداد خواهد پرداخت. در پاییز آن سال کالایی تحویل داده نمی‌شود و قیمت‌ها افزایش می‌یابند.

حال این دادگاه در حکم خود می‌گوید که خریدار به دلیل قیمت‌های بالاتر متحمل خسارت شده است.

بر اساس محاسبات انجام‌شده در حکم دادگاه، تفاوت قیمت در ماه فوریه و قیمت بازار در پایان ماه نوامبر یعنی زمانی که کالا باید تحویل داده می‌شد، رقمی بالغ بر ۸۲هزار و ۲۰۰ دلار کانادا بوده است.

قاضی استدلال کرده که اگرچه این یک شکل غیرعادی از امضا بوده است، اما با این حال، چنین نوع موافقتی امروزه به خوبی می‌تواند به این گونه صورت گیرد./

https://www.asianews.ir/u/ayq
اخبار مرتبط
قبل از این که در مورد ویژگی هایی این برچسب ها توضیحاتی ارائه شود، لازم است تا به این سؤال که برچسب یا لیبل اموال چیست؟ پاسخ واضح و روشن داده شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید