صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
کد خبر: 15539
گزارشگر: 213
۸۳۰
۲
۰
۲
خبر مهم مدیرعامل صندوق بازنشستگی

افزایش سن بازنشستگی به ۵۷ سال؟+شرایط و جزئیات

افزایش سن بازنشستگی به ۵۷ سال؟+شرایط و جزئیات
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پیشنهاد جدیدی مبنی بر افزایش سن بازنشستگی و همچنین اصلاح شرایط بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داده است.
به گزارش آسیانیوز، چند روز پیش علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب پیشنهاد حذف سقف سنی بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه خبر داد. اما امروز مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پیشنهاد جدیدی مبنی بر افزایش سن بازنشستگی خبر داده است.

نعمت‌الله ترکی در نشستی خبری که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، به بیان چالش‌های امروز صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت و اظهار کرد: یکی از ناترازی‌های امروز صندوق بازنشستگی کشوری، افزایش سن و سابقه قابل قبول برای احراز بازنشستگی است. حداقل سن بازنشستگی در دنیا ۶۰ سال است. ما کمتر به آن توجه کرده‌ایم و میانگین سن بازنشستگی ما الان حدودا ۴۸ سال است.

وی توضیح داد: سن بازنشستگی نیاز به اصلاحات دارد. یکی از برنامه‌های ما نیز که در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد دادیم اصلاحات سنجه‌ای این امر است. پیشنهاد دادیم تا پایان برنامه هفتم سن بازنشستگی به ۵۵ و ۵۷ سال برسد چراکه نرخ امید به زندگی در کشور ما خوب افزایش یافته اما فاصله سن بازنشستگی ما که ۵۰ سال است تا امید به زندگی که ۷۶ سال است، بسیار زیاد است.

اصلاح شرایط بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور، چالش صندوق بازنشستگی
به گزارش ایسنا، ترکی اصلاح شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور را دیگر چالش این صندوق معرفی کرد و افزود: تعدد این آمار خود چالشی برای نظام بیمه‌ای است. باید بازنگری برای مشاغل سخت و زیان آور داشته باشیم که طبق آن برخی با ۲۰ سال سابقه بازنشسته می‌شوند. تغییر روش محاسبه مستمری بازنشستگان نیز از دیگر چالش‌های ما است.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگر سخنان خود از تدوین سند راهبردی ۴ ساله صندوق بازنشستگی کشوری منطبق بر برنامه‌های توسعه کشوری خبر داد و گفت: برای اولین بار این سند راهبردی را منطبق با برنامه‌های توسعه‌ای تدوین کردیم چراکه باید پیش نویس سند راهبردی صندوق بازنشستگی را تدوین کنیم تا بتوانیم همگام با برنامه هفتم پیش رویم. در این سند ماموریت صندوق را شفاف اعلام کردیم. ماموریت صندوق بازنشستگی کشوری مشارکت در تامین حقوق و آتیه مشترکین آن از طریق ارائه خدمات بیمه‌ای بازنشستگی بین نسلی است.


وی درباره چشم انداز صندوق توضیح داد: چشم انداز و ماموریت صندوق بازنشستگی کشوری در سند آمده است که طبق آن چشم انداز ما شفافیت سازمانی، پایداری مالی ترمیم شده و بازدهی اقتصادی بهبودیافته است.

ترکی در پاسخ به سوالی در خصوص مطالبات فرهنگیان بازنشسته، توضیح داد: همسان سازی حقوق‌ها تا نیمه اول سال ۹۹ برای کل مجموعه‌های خدمات کشوری، رسته قضایی، هیات علمی و مقامات انجام شده است. مطالبات مجموعه‌های خدمات کشوری که شامل آموزش و پرورش نیز می‌شود، قضایی، اعضا هیات علمی و مقامات برای شش ماهه سال ۹۹، سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ حدود ۹ همت و به حق است.

وی افزود: قبل از ما پیگیری کردند و تا برج نهم سال ۱۴۰۱ در خصوص متناسب سازی حقوق‌ها به جای پول نقد به افراد سهام آلومینیوم جنوب دادند. از برج ۱۰ که من آمدم تا روز بیست و هشتم برج ۱۲ سال ۱۴۰۱ پیگیری کردم و ابلاغ و موافقت نامه با سازمان برنامه بستم اما در سال جاری آن سهام هنوز به فروش نرفته است. توافقی را با سازمان برنامه پیگیری می‌کنیم تا اگر بشود همسان سازی پرداخت حقوق مطالبه گران را از اول ۱۴۰۲ انجام دهند و برای معوقه به نسبت آن دو سال فکر دیگری کنیم. مثلا می‌توان سهام را برداشت و پولش را داد. تلاش می‌کنیم آن ۹ همت نقد شود.

 پرداخت به موقع حقوق‌ها
وی درباره فعالیت‌های این صندوق در حوزه اجتماعی نیز یادآور شد: در حوزه اجتماعی اولین گام ما حفظ عزت و کرامت و منزلت بازنشستگان است. در تامین معیشت حتما باید دغدغه داشته باشیم. سعی کردیم حقوق بازنشستگان این صندوق را در هفت ماه اخیر منظم پرداخت کنیم و تاریخ آن بیست و هشتم هر ماه باشد. کسوراتی را نیز باید همزمان بابت وام‌هایی که با تضامین ما گرفته بودند کم می‌کردیم. سعی کردیم فاصله کسر کسورات بیشتر از یک ماه نباشد و الان می‌توان گفت تقریبا به روز هستیم و حقوق و کسورات به روز پرداخت و کسر می‌شود.

انعقاد قراردادهایی برای اشتغالزایی فرزندان بازنشستگان
ترکی به اهمیت اشتغال فرزندان صندوق بازنشستگی کشوری نیز اشاره و تصریح کرد: در این راستا دو تفاهم نامه داریم. با سازمان فنی و حرفه ای تفاهم نامه نوشتیم برای افرادی که نیاز به حرفه آموزی دارند. عزیزان از طریق حوزه اجتماعی ما به این مراکز معرفی شده و آموزش می‌بینند و نهایتا ما در قالب حرفه آموخته آنها ملزم به ارائه تسهیلات و تعریف شغل برایشان هستیم. همچنین امروز هم تفاهم نامه‌ای با بنیاد برکت بستیم. این بنیاد ظرفیت‌هایی برای اشتغال سازی دارد. تفاهم نامه کلی ما با اینها این است که اولویت اول اشتغال سازی برای فرزندان بازنشستگان باشد و پس از آن دیگران هم بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

معرفی مراکز فروش لوازم خانگی برای تهیه جهیزیه فرزندان بازنشستگان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره وام ضروری بازنشستگان کشوری نیز توضیح داد: سال گذشته تسهیلات وام‌های ضروری حدود ۱۵ میلیون تومان بود و امسال حدود ۳۰ میلیون تومان شد. حدودا ماهی به ۳۵ هزار نفر سقف وام را پرداخت می‌کنیم. در راستای تهیه لوازم خانگی برای جهیزیه فرزندان بازنشستگان نیز طرحی داریم تا مراکزی را معرفی کنیم و بازنشستگان در قالب کارت اعتباری با مراجعه به آن مراکز خرید کنند. ۱۳ رشته ورزشی نیز برای بازنشستگان تعریف کردیم که قرار است برایشان جشنواره برگزار شود. بحث مقام آوری نیست و صرفا بحث ما ترویج فرهنگ ورزش همگانی است./
https://www.asianews.ir/u/ayx
اخبار مرتبط
در حالی شرط سن بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شد که با طرح حداقل سن لازم زنان ۴۵ و مردان ۵۰ سال دلخوری و مخالفت های بسیاری مطرح شده بود.
کمیسیون برنامه مجلس گفت: مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی همچون گذشته ۲ سال آخر خدمت باشد.
معاون حقوقی و امور مجلس درباره برخی از مواد قانون برنامه هفتم توسعه هفتم اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور در مورد حداقل سن بازنشستگی توضیح داد.
اعتراضات شدید جامعه کارگری نسبت به بندهای ضد کارگریِ لایحه برنامه هفتم توسعه مطرح شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۲/۰۴/۱۸
0
0
0

آخه بیسواد بی شعور که ادعای برنامه راهبردی می کنی. چه جوری در یک برنامه ای که طولش 5 سال است و یک سال آن هم گذشته است یعنی در واقع در طول 4 سال می خواهی میانگین سن بازنشستگی را به که به قول خودت 48 سال است را به 55 و 57 سال برسانی یعنی در طول 4 سال میانگین سن بازنشستگی را 7 یا 9 سال افزایش بدی؟ هر سال برنامه تقریبا دو سال؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه شما چه جوری مدیر عامل سازمانی شدی که از ابتدایی ترین مسائل تخصصی آن هیچ اطلاعی نداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کارگر
۱۴۰۲/۰۴/۱۸
0
0
0

اولا امید به زندگی فرق میکنه با امید به زنده ماندن دوما گاها مسولان بی خرد جامعه بدون در نظر گرفتن شرایط موجود پیشنهاداتی را ارائه می دهند گویی از تلاویو دستور گرفته اند


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید