صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۵
کد خبر: 15569
گزارشگر: 2
۵۶۸
۰
۰
۲
یکی از ارزهای دیجیتال پیشرو

الگوها و شاخص‌های مورد استفاده برای قیمت اتریوم چیست؟

الگوها و شاخص‌های مورد استفاده برای قیمت اتریوم چیست؟
در این مطلب تصمیم داریم اطلاعات کاملی در خصوص شاخص‌ها و الگو‌های مهمی که برای قیمت رمزارز اتریوم استفاده می‌شوند در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید!

اتریوم به‌عنوان یکی از ارزهای دیجیتال پیشرو در بازار، توجهٔ بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را به خود جلب کرده‌است. قیمت این ارز نوسانات زیادی دارد و عوامل مؤثری روی قیمت اتریوم تأثیر می‌گذارند؛ اما با شناخت الگوها و شاخص‌هایی که برای قیمت این ارز مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان تصمیم‌گیری‌های درستی در خصوص خرید و فروش و معامله با اتریوم اتخاذ کرد. از همین رو ما در این مطلب تصمیم داریم اطلاعات کاملی در خصوص شاخص‌ها و الگو‌های مهمی که برای قیمت این ارز استفاده می‌شوند در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید!

 

تاریخچهٔ مختصری از اتریوم

 

اتریوم توسط برنامه‌نویسی به نام ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) در سال ۲۰۱۳ طراحی شده و در سال ۲۰۱۵ به‌طور رسمی راه‌اندازی شد. نوآوری اصلی این ارز، توانایی آن در پشتیبانی از ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در شبکهٔ خود بود. این قابلیت‌ها اتریوم را به یک انتخاب محبوب برای توسعه‌دهندگان تبدیل کرده‌است و باعث شده که رمزارز بومی آن یعنی اتر (ETH)، راحت‌تر پذیرفته شود. اتریوم از زمان عرضهٔ خود تاکنون، توانسته است جایگاهش را به‌عنوان دومین ارز بزرگ در دنیای کریپتو حفظ کند و همچنان یکی از محبوبترین ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود.

 

آشنایی با عوامل مؤثر بر قیمت اتریوم

 

قیمت اتریوم هم مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. ازجمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت این ارز‌، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقاضای بازار: عرضه و تقاضا یکی از مهم‌ترین مواردی است که روی قیمت این ارز تأثیر می‌گذارد. هرچقدر که افراد بیشتری برای خرید این ارز علاقه نشان دهند، قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت.
  • تغییرات نظارتی: تصمیمات نظارتی و تغییر در سیاست‌های دولت در قبال ارزهای دیجیتال، می‌تواند بر قیمت و ارزش اتریوم تأثیر بگذارد. به این صورت که سیاست‌های محدودکننده منجر به کاهش تقاضا برای اتریوم شده و درنتیجه قیمت آن کاهش خواهد یافت. برعکس به محض این‌که خبر یا اعلامیهٔ مثبتی از سمت سازمان‌های دولتی منتشر شود، قیمت این ارز به‌سرعت رو به افزایش خواهد یافت.
  • پیشرفت‌های فناوری: بهبود و ارتقای شبکه مانند انتقال از اتریوم 1.0 به اتریوم 2.0، می‌تواند با تأثیر بر مقیاس‌پذیری، امنیت و کارایی آن، بر قیمت این ارز تأثیر بگذارد.
  • رویدادهای اقتصادی جهان: رویدادهای اقتصادی جهان مانند بحران‌های مالی یا بی‌ثباتی سیاسی، می‌توانند بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر بگذارند و باعث نوسانات قیمت در بازار ارزهای دیجیتال ازجمله اتریوم شوند.

ارزهای دیجیتال

تکنیک‌های برتر برای تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم

 

برای بررسی قیمت اتریوم، معمولاً از سه تکنیک اصلی به نام‌های تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی یا فاندامنتال و تحلیل سنتیمنتال یا همان احساسات استفاده خواهد شد. هر تکنیک بینش‌های متمایزی را ارائه می‌دهد و با استفاده از هر سه، می‌توان به یک تحلیل جامع از اتریوم دست یافت. تحلیل بنیادی ارزش ذاتی اتریوم را با بررسی عوامل مختلفی همچون ارزیابی فناوری بلاک‌چین، ارزش بازار، حجم معاملات و... ارزیابی می‌کند. در تحلیل تکنیکال، از شاخص‌ها و الگوهای خاصی برای تحلیل اتریوم استفاده خواهد شد. در بخش‌های بعدی به مهم‌ترین شاخص‌ها و الگوهای این تحلیل اشاره خواهیم کرد. شما می‌توانید از coindesk و wallex قیمت اتریوم را مشاهده کنید.

 

مهم‌ترین شاخص‌ها و الگوهای قیمت اتریوم

 

در صورتی که قصد خرید اتریوم را داشته باشید، لازم است با ابزارهای مناسب به تحلیل قیمت این ارز بپردازید تا در زمان مناسبی برای خرید آن اقدام کنید. در بخش قبلی، به شما گفتیم که در تحلیل تکنیکال، از شاخص‌ها و الگوهای خاصی برای قیمت اتریوم استفاده می‌شود. برخی از مهم‌ترین‌های آن‌ها عبارتند از:

  • الگوهای کندلی


    الگوی کندل استیک یکی از معروف‌ترین ابزارهای تکنیکال است که برای تحلیل اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این الگو تغییرات قیمتی اتریوم را با کد رنگی جذابی به نمایش می‌گذارند. شما می‌توانید این ابزار را به همراه ابزارهای تحلیل دیگری مثل تئوری موج الیوت، نظریه داو، روش وایکوف و... مورد استفاده قرار داد. برخی از معروف‌ترین الگوهای کندلی شامل موارد زیر هستند:

    شاخص قدرت نسبی (RSI):


    RSI یک نوسانگر مومنتوم است که سرعت و تغییر حرکات قیمت را در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ اندازه‌گیری می‌کند. به‌طورکلی RSI بالاتر از ۷۰ برای اتریوم نشان می‌دهد که این دارایی بیش از حد خریداری شده‌است (به‌طور بالقوه بیش از حد ارزش‌گذاری شده‌است). در همین حال، RSI زیر ۳۰ هم نشان می‌دهد که این دارایی بیش از حد به فروش رفته‌است.

    باندهای بولینگر:


    باندهای بولینگر از سه خط تشکیل شده‌اند: یک میانگین متحرک ساده (باند میانی) و دو انحراف استاندارد بالا و پایین باند میانی (باند بالا و پایین). هنگامی که باندها منقبض می‌شوند، نشان‌دهندهٔ نوسانات کم است. برعکس زمانی که آن‌ها گسترش می‌یابند، نشان‌دهندهٔ نوسانات بالا خواهد بود.

    میانگین متحرک:


    میانگین‌های متحرک به دو صورت میانگین متحرک ساده (SMA) و میانگین متحرک نمایی (EMA) وجود دارند. میانگین متحرک ساده با میانگین قیمت‌های بسته شدن اوراق بهادار در یک دورهٔ مشخص محاسبه می‌شود. میانگین متحرک نمایی هم وزن بیشتری به قیمت‌های اخیر می‌دهد.
  • شاخص توتال 2


    این شاخص حجم سرمایهٔ آلت‌کوین‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این شاخص، اتریوم به‌عنوان لیدر شناخته می‌شود و ارزهای دیگر را حرکت خواهد داد. رشد شاخص توتال ۲ به این معناست که آلت‌کوین‌ها در حال رشد هستند و برعکس.
  • شاخص دامیننس


    این شاخص ارزش اتریوم نسبت‌به سایر ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. به این ترتیب به شما امکان می‌دهد جایگاه این ارز در بازار کریپتوکارنسی‌ها را بسنجید.

وضعیت بازار

جمع‌بندی

 

در این مطلب سعی کردیم شما را با مهم‌ترین شاخص‌ها و الگوهای تحلیل قیمت اتریوم آشنا کنیم. همچنین درمورد روش‌های تحلیل قیمت این ارز با شما صحبت کردیم. در صورتی که قصد خرید اتریوم را دارید، لازم است با این روش‌ها آشنا بوده و به‌خوبی به تجزیه و تحلیل وضعیت بازار این ارز بپردازید. امیدواریم این مطالب برایتان مفید واقع شده باشد!

https://www.asianews.ir/u/azr
اخبار مرتبط
در این مقاله قصد تحلیل بیت کوین و بیان نحوه خرید آن را داریم. همراه ما باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید