صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۶
کد خبر: 15648
گزارشگر: 2
۷۸۷
۰
۰
۲
توسعه هوش هیجانی

۶ ترفند شناسایی افراد با هوش هیجانی بالا، این افراد را سریعا شناسایی کنید!

۶ ترفند شناسایی افراد با هوش هیجانی بالا، این افراد را سریعا شناسایی کنید!
در ابتدا برای درک بهتر این مطلب و آشنایی با هوش هیجانی به تعریف آن می پردازیم. هوش هیجانی توانایی هدایت کردن وکنترل کردن احساسات تیره و منفی برای گرفتن نتایج مثبت است. این ویژگی یک توانایی و مهارت در محل کار است و به شما قدرت می دهد تا زندگی متعادل و بهتری داشته باشید. از طریق این مقاله می توانید ۶ ترفند شناسایی افراد با هوش هیجانی بالا را بخوانید و علاوه بر آن از طریق مطالعه آن، هوش هیجانی خود را توسعه دهید.

۶ ترفند شناسایی افراد با هوش هیجانی بالا

 

۱- آنها تغییر پذیر هستند

 

افراد دارای هوش هیجانی بالا از تغییر نمی ترسند ، زیرا حس ثابتی از خود در هر شرایطی دارند و در عوض آنها فعالانه به دنبال فرصت های جدید برای رشد هستند.

تغییر بخش جدایی ناپذیر از زندگی است ، البته طبیعی است که انسان ها در برابر تغییر کردن مقاومت کنند زیرا مغز ما برای حفظ روال عادی کار سختی دارد ، اما اگر بخواهیم رشد و تکامل کنیم باید براین غرایز غلبه کنیم .

 

۲- آنها حس قوی از خود آگاهی دارند

 

وقتی از نظر احساسی باهوش هستید ، خود را در سطح عمیق تری درک می کنید یعنی هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف خود را می شناسید و در مورد آنچه به دیگران کمک می کنید و یا از دیگران کمک می خواهید اطمینان دارید .
انسان ها با هوش هیجانی بالا با احساساتشان هماهنگ هستند ، برای مثال می توانید تشخیص دهید چه زمانی و با چه اقدانات پیشگیرانه ای می توانیداز وامنش های نامطلوب و ناسالم جلوگیری کنید.

 

۳- نسبت به دیگران حس همدلی کردن دارند

 

وقتی افراد با احساسات خود در ارتباط هستند بهتر می توانند ارتباط برقرار کنند.آنها می تواندد تصور کنند در موقعیت های مختلف چه احساسی دارند و بر اساس همان می توانند بهتر از شما حمایت کنند.
افراد با هوش هیجانی و عاطفی می توانند به راحای افکار شما را بخوانند.آنها بر اساس نشانه های عاطفی و اجتماعی که مشاهده می کنند ، می توانند به سادگی گذشته را ببینند وآنها به تاثیر اعمال و رفتارشان بر دیگران اهمییت می دهند و پیش بینی می کنند تا از آسیب دیدن افراد جلوگیری کنند.

 

۴- آنها به دنبال پیشرفت هستند نه کمال

 

ممکن است فکر کنید که داشتن هوش هیجانی بالا به این معنی است که آنها تلاش برای رسیدن به این خصوصیت دست نیافتنی را متوقف کرده اند .افراد با هوش هیجانی بالا خود را همانگونه که هستند پذیرفته اند.این به این معنی نیست که آنها برای رسیدن به رشد متوقف شده اند بلکه آنها می دانند که هرگز به مقصد گریزان کمال نخواهند رسید و از این بابت راحت هستند.

 

۵- آنها زندگی متعادلی دارند

 

به طور مثال اکر در هر روز ۲۰ ساعت به مطالعه بپردازید به طور بالقوه به هوش تحصیلی می رسید ، اما نشانه های هوش هیجانی را نشان نمی دهید.افراد با هوش هیجانی بالا به دنبال زندکی متعادل هستند آنها می داند تمرکز بر یک جنبه از زندگی منحر به غفلت از سایر جنبه های زندگی میشود. همچنین مراقب خود هستند چون می دانند به اهداف خود نمی رسند مگر اینکه شاد و سالم باشند .

 

۶- آنها مشتاق و کنجکاو یادگیری هستند

 

برای این افراد زندگی پر از فرصت های یادگیری است و بسیار مشتاق دیدن و شنید تازه های هر حوزه ای می باشند .آنها به طور طبیعی در مورد افراد دیگر و دنیای پیرامون خود کنجکاو هستند و برای ارضای کنجکاوی خود تلاش می کنند.یادگیری مستلزم پذیرش درجه ای از ناآگاهی است .افراد با هوش هیجانی بالا توسط نفس خود کنترل نمی شوند ، آنها می توانند شکاف و ضعف دانش خود را بپذیرند .آنها به پر کردن این شکاف علاقه مند هستند تا اینکه وانمود کنند که مشکلی وجود ندارد.

در نهایت می توان گفت که شما می توانید هوش هیجانی خود را با انواع تست هوش و مطالب سرگرمی دیگر نیز در همین رابطه، تقویت کنید، که بسیار برای تان می تواند مفید واقع شود.

https://www.asianews.ir/u/b1t
اخبار مرتبط
مدارس تیزهوشان یا همان سمپاد یکی از بهترین مدارس از نظر سطح علمی در کشور ایران است و با توجه به موفقیت‌هایی که در آینده برای تحصیل کنندگان در این مدرسه فراهم می شود، خیلی از خانواده‌ها علاقه دارند فرزندشان در این مدارس تحصیل کنند. امروز قصد داریم واقعیت‌هایی از مدارس تیزهوشان را به شما بگوییم که ممکن است نظر شما را در مورد ثبت نام و یا عدم ثبت نام در مدارس تیزهوشان تغییر دهد، پس تا پایان همراه ما باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید