صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
کد خبر: 15651
گزارشگر: 213
۶۲۱
۰
۰
۱
به دنبال تصویب آیین نامه واردات خودروی کارکرده

واردات خودروی کارکرده آغاز می شود+جزئیات

واردات خودروی کارکرده آغاز می شود+جزئیات
به دنبال تصویب آیین نامه واردات خودرو، به زودی اولین محموله‌های خودروهای وارداتی وارد کشور می شود.
به گزارش آسیانیوز، واردات خودرو کارکرده بالاخره از هفت خوان رستم گذشت و حالا قرار است به زودی اولین محموله‌های خودروهای وارداتی وارد کشور شود. اما جزئیات واردات خودروهای کارکرده چیست و چه کسانی می‌توانند خودرو وارد کنند؟

 هنوز آیین‌نامه واردات خودرو تصویب نشده است اما کلیات ماجرا نشان می‌دهد که هم افراد حقیقی می‌توانند خودروی کارکرده وارد کنند و هم اشخاص حقوقی. 

چه افرادی می‌توانند خودروی کارکرده وارد کنند؟
بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده، چند شرط برای واردات خودروی کارکرده وجود دارد؛ اولین شرط این است که همه افراد حقیقی امکان واردات این خودروها را ندارند و تنها افرادی می‌توانند خودرو وارد کنند که کارت بازرگانی داشته باشند.

شرط دیگر این است که منشا ارز واردات خودرو باید مشخص باشد و افراد باید اعلام کنند منشا ارزی که قرار است با آن خودرو وارد کنند چیست و از کجا تامین می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز، شرط دیگر برای واردات این است که تنها می‌توان خودروهایی را وارد کرد که عمر آنها کمتر از 5 سال باشد و واردات خودرو با عمر بالاتر مجاز نیست. این موارد کلیت شروط واردات خودروی کارکرده به کشور است. البته پیش از این شرط داشتن نمایندگی برای واردات خودروها و شرط انتقال فناوری مطرح بود که اکنون گفته می‌شود این شروط حذف شده است.

البته این کلیاتی است که مقاماتی چون رئیس مجلس و قائم مقام وزارت صمت درباره جزئیات واردات خودروهای کارکرده عنوان کرده‌اند. اما همچنان باید منتظر آیین‌نامه واردات خودرو بود. آیین‌نامه‌ای که روز گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس بر تدوین آن تاکید کرد.

جزئیات واردات خودروهای کارکرده
اما جز این موارد، پیش از این جزئیات دیگری درباره خودروهای کارکرده مطرح بود. در مرحله اول واردات خودرو نیاز به مجوز ثبت سفارش وزارت صمت و گواهی از سازمان استاندارد و محیط زیست دارد.

در مرحله بعدی، واردکننده باید منشا ارز وارداتی خودرو را مشخص کند و به تایید بانک مرکزی برساند.

حقوق ورودی خودروهای وارداتی
اما واردات خودروهای کارکرده شامل چند درصد حقوق ورود می‌شود یا به عبارتی تعرفه واردات خودروهای کارکرده چقدر است؟ بر اساس بخشنامه‌ واردات خودروهای سواری، حقوق گمرکی خودروها بستگی به حجم موتور و نوع سوخت و قوای محرکه آن دارد. در دو جدول فوق، حقوق ورودی خودروهای بنزینی و هزینه‌های گمرکی واردات خودروهای دست دوم را می‌توانید دنبال کنید./
https://www.asianews.ir/u/b1w
اخبار مرتبط
نمایندگان مجلس با ماده واحده لایحۀ واردات خودروهای کارکرده با عمر حداکثر ۵ سال از زمان ترخیص از گمرک، موافقت کردند.
وزیر صمت گفت:واردات خودروی دست دوم به کشور آزاد خواهد شد.
یک نماینده مجلس در توییتی نوشت: آلودگی هوا، مصرف دو برابر بنزین و قتل هزاران نفر در جاده ها کافی نیست؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید