صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۹
کد خبر: 15661
گزارشگر: 213
۹۹۹
۰
۰
۱
آسوشیتدپرس گزارش داد

پرواز هواپیماهای جنگی آمریکا بر فراز خلیج فارس

پرواز هواپیماهای جنگی آمریکا بر فراز خلیج فارس
آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت آمریکا قرار است چندین فروند هواپیمای جنگنده و ناوشکن را که پیش از این در دریای سرخ مستقر بوده، به خلیج فارس اعزام کند.
به گزارش آسیانیوز،  آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت پنتاگون روز دوشنبه ۲۶ تیر اعلام کرد، آمریکا با هدف ایجاد امنیت برای کشتی‌های تجاری جت‌ها و کشتی‌های جنگی بیشتری را به تنگه هرمز و دریای عمان اعزام می‌کند.

به گفته پنتاگون، آمریکا قرار است چندین فروند هواپیمای جنگنده اف-۳۵ و ناوشکن «توماس هوندر» را - که پیش از این در دریای سرخ مستقر بوده - به آن منطقه اعزام کند.

مقامات دفاعی آمریکا نیز هفته گذشته از استقرار تعدادی هواپیمای اف-۱۶ در منطقه در طول تعطیلات آخر هفته خبر دادند. همچنین به مدت حدود دو هفته، هواپیماهای جنگنده اِی-۱۰ برای مقابله با فعالیت‌های ایران، در منطقه مستقر شده‌اند.

این گزارش مدعی است تلاش ایران برای توقیف دو نفتکش و شلیک به یکی از آنها در حوالی تنگه هرمز در اوایل ماه ژوئیه، آمریکا تصمیم گرفت جنگنده‌های جدیدی را به منطقه خلیج فارس اعزام کند.

براساس این خبر هواپیماهای آمریکایی قرار است با پرواز بر فراز کشتی‌های تجاری که این مسیر دریایی را در پیش می‌گیرند، از آنها محافظت کنند و ظرفیت نظامی منطقه را به‌منظور ممانعت از توقیف این کشتی‌ها افزایش دهند.

در این گزارش ادعا شده نیروی دریایی آمریکا، زمانی که ناوشکن مک‌فاول که حامل موشک هدایت شونده نیز هست، به نقطه‌ای که ایران در صدد توقیف نفتکش‌ها بود رسید، ناوهای ایرانی در دو مرحله وادار به عقب‌نشینی شدند.

همچنین نیروی دریایی آمریکا از ادامه استقرار ناوشکن مک‌فاول در منطقه خلیج فارس برای محافظت بیشتر از مسیرهای دریایی آن منطقه خبر داده است.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون تاکید کرد که مشخص نیست این ناوشکن و هواپیماهای جنگی آمریکایی تا چه مدت در منطقه خلیج فارس باقی بمانند.

سینگ در نشست خبری پنتاگون به خبرنگاران گفت: «پنتاگون با هماهنگی‌هایی که با شرکا و متحدان‌ ما انجام داده است، قصد دارد حضور و سطح کنترل ما را در تنگه هرمز و آب‌های مجاور افزایش دهد.»

به گفته نیروی دریایی آمریکا بیشترین توقیف ها در حوالی تنگه هرمز رخ داده که یکی از راهبردی‌ترین مسیرهای بین‌المللی کشتیرانی به شمار می‌رود و گذرگاه نفتکش‌های حامل ۲۰ درصد از کل نفت خام جهان است./
https://www.asianews.ir/u/b26
اخبار مرتبط
مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز گفت دولت جو بایدن به هیچ توافق واقعی با ایران نزدیک نیست.
حساب توئیتر دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نام و عکس رابرت مالی را حذف کرد.
وزیر برق عراق تاکید کرد که این وزارت مطالبات ایران‌ را پرداخت کرده است، اما تحریم‌های آمریکا مانع انتقال این اموال از بانک تی بی آی به ایران می‌شود.
براساس اخبار رسمی و غیررسمی به ویژه بیانیه اخیر سه کشور مهم اروپایی در سازمان ملل نشان می‌دهد، آنها عزم خود را برای نقض کامل تعهدات برجامی عزم کرده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید