صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۷
کد خبر: 15645
گزارشگر: 213
۷۷۷
۰
۰
۱
خبر مهم مشاور امنیت ملی کاخ سفید

آمریکا هیج توافقی با ایران نخواهد داشت

آمریکا هیج توافقی با ایران نخواهد داشت
مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز گفت دولت جو بایدن به هیچ توافق واقعی با ایران نزدیک نیست.
به گزارش آسیانیوز، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یک‌شنبه ۲۵ تیر گفت که دولت جو بایدن به هیچ توافق واقعی با ایران بر سر مساله هسته‌ای نزدیک نیست.

جیک سالیوان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون آمریکایی سی‌بی‌اس همچنین مدعی شد که روابط بین ایران و روسیه برای واشینگتن «نگران‌کننده» است زیرا این مسئله به (ولادیمیر) پوتین قابلیت واقعی در کشتن اوکراینی‌ها می‌دهد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود، آمریکا اعلام خواهد کرد که پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانیک شمالی، ناتو در آینده، موضوعی حل‌شده و دیگر غیرقابل مذاکره است.

 او از تجهیز اوکراین به بمب خوشه‌ای حمایت کرد و گفت دولت جو بایدن در همکاری نزدیک با سازندگان تجهیزات نظامی برای افزایش تولید موشک‌هایی است که ارتش اوکراین در آن با کمبود ذخیره روبه‌رو شده است.

جیک سالیوان جو بایدن را در نشست دو روزه هفته گذشته سران ناتو در ویلنیوس در لیتوانی که موضوع محوری آن تهدیدات امنیتی ناشی از روسیه برای کشورهای عضو این ائتلاف نظامی بود، همراهی کرده بود.

سران ناتو در بیانیه خود ایران را به قطع تجهیز روسیه به پهپاد و سایر تجهیزات نظامی مرگبار فراخوانده و با طرح ادعایی از رویکرد ایران در کشورهای عضو ناتو ابراز نگرانی کردند.

در طول اجلاس ناتو، اوکراین گفته بود که روسیه با ده‌ها فروند دیگر از پهپادهای ساخت ایران به کی‌یف و شهرهای متعدد دیگر اوکراین حمله کرد.

 سالیوان همچنین به شبکه سی‎‌بی‌اس گفت دولت بایدن «به هیچ نوع معامله واقعی با ایران بر سر مسئله هسته‌ای نزدیک نیست».

او اظهار داشت که دولت «از روز نخست کار خود، بسیار تلاش کرده تا چهار آمریکایی را که به ناحق درایران بازداشت شده‌‎اند، آزاد کند...در این زمینه با ایران تماس غیرمستقیم داشته...اما تا این مرحله به تفاهم نرسیده و کار به روی آن ادامه دارد».

جیک سالیوان ابراز امیدواری کرد که این کوشش‌ها نتیجه مورد نظر را در پی داشته باشد.

دولت ایران از مدتی پیش آمادگی خود را به طور اصولی برای اجرای توافق «تبادل زندانی» که در آن شهروندان زندانی دوتابعیتی به آمریکا بازگردانده شوند، اعلام کرده بود اما برای اجرای آن شروطی تعیین کرده که به گفته مقامات آمریکایی مانع از نهایی شدن تفاهم شده است.

بن‌بست در زمینه احیای برجام و عدم آزادی آمریکایی‌های زندانی و ممنوع‌الخروج از ایران در شرایطی است که رابرت مالی، نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران، خود به تازگی هدف تحقیقات پلیس فدرال آمریکا قرار گرفته است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مورد مسئله آقای مالی، که فعلا به «مرخصی» رفته است، گفت نمی‌تواند در این باره سخنی بگوید.

با این حال، جیک سالیوان گفت، راب مالی در چند دولت آمریکا «صادقانه» خدمت کرده و یک دیپلمات باسابقه و مورد احترام « بسیاری از ماست، من برای او احترام عمیقی قائل هستیم.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، نیز هفته گذشته از آقای مالی حمایت کرد.

دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه توییت کرد که ضمن همکاری با تمامی بخش‌های وزارت خارجه و نهادهای دیگر دولت آمریکا، اهداف خود را در قبال ایران پیگیری می‌کند./
https://www.asianews.ir/u/b1p
اخبار مرتبط
حساب توئیتر دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نام و عکس رابرت مالی را حذف کرد.
براساس اخبار رسمی و غیررسمی به ویژه بیانیه اخیر سه کشور مهم اروپایی در سازمان ملل نشان می‌دهد، آنها عزم خود را برای نقض کامل تعهدات برجامی عزم کرده اند.
سفیر انگلیس در سازمان ملل گفته است: ما در ۶ جولای (۶ ژوئیه / ۱۵ تیرماه) یک جلسه شورای امنیت با موضوع ایران خواهیم داشت و به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خواهیم پرداخت.
وزیر خارجه آمریکا گفت توافق هسته ای با ایران صورت نگرفته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید