صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
کد خبر: 15676
گزارشگر: 213
۹۰۲
۰
۰
۱
در کاخ سفید صورت گرفت

نتیجه دیدار جو بایدن با رئیس‌جمهور اسرائیل درباره ایران/از تهدید اتمی جلوگیری می شود

نتیجه دیدار جو بایدن با رئیس‌جمهور اسرائیل درباره ایران/از تهدید اتمی جلوگیری می شود
براساس گزارش های خارجی، در دیدار رئیس‌جمهور اسرائیل با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید درباره جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی گفت و گو شده است.

به گزارش آسیانیوز، اسحاق هرتسوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل، روز سه‌شنبه ۲۷ تیر، پس از دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت که در این ملاقات، درباره موضوعات مختلفی مانند تهدید اتمی ایران و اوضاع داخلی اسرائیل گفت و گو شده است.

 هرتسوگ مدعی شد: «ما درباره بسیاری از موضوعات بحث کردیم، از جمله تهدید اتمی ایران.»

او افزود: «طبعا درباره اوضاع داخلی اسرائیل و این‌که این شرایط تا چه میزان برای جهان حائز اهمیت است و از چه چیزی نشأت گرفته است نیز صحبت کردیم.»

این دو رئیس‌جمهور در ملاقات روز سه‌شنبه‌ خود در کاخ سفید، بر پیوندهای نزدیک دو کشور آمریکا و اسرائیل به‌رغم کشمکش‌هایی که آمریکا با دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بر سر موضوعاتی نظیر ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل و مسئله حقوق مدنی در آن کشور داشته است، تاکید کردند.

جو بایدن در این دیدار به هرتسوگ گفت، تعهد آمریکا نسبت به اسرائیل، همچنان به قوت خود باقی است و «دوستی ما با اسرائیل نیز خلل‌ناپذیر است.»

او افزود که همین موارد را در تماس تلفنی روز دوشنبه‌اش با نتانیاهو نیز متذکر شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در عین حال، بر تعهد ایالات متحده بر این موضوع تاکید کرد که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

در ارزیابی دفتر اداره کننده اطلاعات ملی آمریکا که روز دوشنبه ۱۹ تیر منتشر شد، آمده است که «ایران از سال ۲۰۲۰ میلادی به دنبال افزایش ظرفیت خود برای ساخت بمب اتمی بوده اما اقدامی برای تولید آن انجام نداده است.»

این در حالی است که ایران بر صلح آمیز بودن  برنامه هسته‌ای‌اش تاکید دارد.

بایدن در دیدار با رئیس‌جمهور اسرائیل، از نقش دولتش در این‌که عربستان سعودی را متقاعد کند تا اجازه عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمانش را بدهد نیز سخن گفت و افزود که در این زمینه، «کارهای خیلی بیشتری هست که باید انجام دهیم.»

 هرتسوگ نیز بابت نیم قرن حمایت جو بایدن از اسرائیل و تلاش او برای عادی‌سازی روابط میان این کشور و کشورهای عربی، از جانب مردم اسرائیل از او قدردانی کرد.

او گفت: «برخی از دشمنان ما گاهی به این تصور اشتباه دچار می‌شوند که بعضی اختلافات بین ما بر پیوندهای ناگسستنی‌مان تاثیر گذاشته است. من واقعا معتقدم اگر آنها بدانند که در سال‌های اخیر، همکاری بین ما چقدر افزایش یافته و به نقاط اوج خود رسیده است، دیگر چنین فکرهایی به ذهن‌شان خطور نخواهد کرد.»

https://www.asianews.ir/u/b2l
اخبار مرتبط
روزنامه شرق الاوسط، مدعی شد پژوهشگر اسرائیلی-روس ربوده شده در عراق به ایران منتقل شده و اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران در حال مذاکره برای تبادل او با یک زندانی ایرانی در تل‌آویو هستند.
وزیر خارجه اسرائیل مدعی شد زمانش رسیده که جامعه جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران دست به اقدام بزند.
رابرت کندی، برادرزاده جان اف کندی، نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت: توافق برجام برای عصر ما نامناسب است و صلح پایدار در خاورمیانه از طریق «ارتقای روابط بین اسرائیل و ایران» تضمین می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید