صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۳
کد خبر: 15683
گزارشگر: 2
۵۸۰
۰
۰
۱
از نظر مارکت کپ

تبدیل شدن XRP پس از پیروزی در مقابل SEC، به چهارمین ارز دیجیتال بزرگ دنیا

تبدیل شدن XRP پس از پیروزی در مقابل SEC، به چهارمین ارز دیجیتال بزرگ دنیا
XRP در این هفته پس از پیروزی جزئی ریپل در برابر SEC به چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر مارکت کپ تبدیل شده است. قیمت XRP پس از این تصمیم تا ۹۸٪ افزایش یافت و طبق داده‌های TradingView تا ۰/۹۳ دلار رشد کرد.

در همین حین، مارکت کپ آن در جهشی چشمگیری به ۴۶/۱ میلیارد دلار رسید. این عدد بالاترین سطح مارکت کپ سالانه‌ای بوده که این ارز دیجیتال به دست می‌آورد. این حکم همچنین باعث لیست مجدد XRP در صرافی‌های مستقر در آمریکا از جمله کوین بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken) و iTrustCapital شده که این توکن را برای معامله در این پلتفرم‌ها در دسترس قرار می‌دهد.

 

شبکه سلسیوس ۴/۷ میلیارد دلار جریمه و مدیر عامل آن به اتهام کلاهبرداری کیفری دستگیر شد.

 

مقامات آمریکایی اعلام کردند که علیه مدیر عامل سابق شرکت وام‌دهنده ارزهای دیجیتال ورشکسته سلسیوس (Celsius)، الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، به خاطر تقلب در اوراق بهادار، تقلب در کالاها و فعالیت متقلبانه الکترونیکی بین ایالتی اقدامات قضایی آغاز شده است. رونی کوهن-پاوان (Roni Cohen-Pavon)، رئیس سابق امور مالی و ماشینسکی نیز به جرم توطئه، تقلب در اوراق بهادار، دستکاری بازار و فعالیت متقلبانه الکترونیکی در خصوص تلاش برای تحریف قیمت توکن سلسیوس مورد تحقیق قرار گرفته‌اند.
مقامات ماشینسکی را به عنوان بخشی از این کیفرخواست با هفت اتهام بازداشت کرده‌اند. به موازات آن، کمیسیون معاملات آتی کالا نیز شکایتی را علیه سلسیوس تنظیم، و این شرکت را ۴/۷ میلیارد دلار جریمه کرده است. این رگولاتور ادعا می‌کند که بنیانگذاران سلسیوس، این پلتفرم را به عنوان “محلی امن” برای سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال به کاربران معرفی کرده بودند، در حالی که همین افراد بیش از ۴ میلیارد دلار از دارایی‌های مشتریان را اختلاص کردند. به دلیل اتهامات مشابه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز از این شرکت شکایت کرده است. در حالی که سلسیوس با تنظیم‌کنندگان همکاری می‌کند، اما ماشینسکی درباره فریب مشتریان و بالا بردن ارزش توکن CEL اظهار بی‌گناهی کرده است.

 

اولین ETF اسپات بیت کوین در اروپا پس از یک سال تأخیر، حالا به سال ۲۰۲۳ چشم دوخته است.

 

اولین صندوق قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین اروپا پس از تأخیر یک ساله، در اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد. این ETF بیت کوین توسط شرکت Jacobi Asset Management مستقر در لندن ساخته شده و در ابتدا قرار بود در ماه جولای ۲۰۲۲ معرفی شود، اما به دلیل شرایط بازار به تأخیر افتاد.
این شرکت مدیریت دارایی در حال حاضر شاهد تغییراتی در تقاضای بازار در مقایسه با سال ۲۰۲۲ بوده است. هفته گذشته در آرژانتین نیز تحولی رخ داد و این کشور از اولین قرارداد آتی بیت کوین خود رونمایی کرد. طبق گفته پلتفرم معاملاتی Matba Rofex، این اولین قرارداد آتی بیت کوین در آمریکای لاتین است.

 

کاهش تعداد کارمندان بایننس به ۱۰۰۰ نفر رسید

 

گفته می‌شود که بایننس در هفته‌های اخیر صدها کارمند خود را از کار برکنار کرده است. به گفته کارمندان سابق، تعدیل نیرو این شرکت به صورت جهانی بوده و کارکنان خدمات مشتریان، به‌ویژه در هند، شدیداً تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. با احتساب نیروهای کار تعدیل شده در هفته گذشته، حالا بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارمندان این صرافی شغل خود را از دست داده‌اند.
پیش از این تحولات، تعداد کارمندان جهانی بایننس ۸۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شد. این سازماندهی مجدد می‌تواند بیش از یک سوم از کارکنان بایننس را در بر بگیرد. این صرافی رمزارزی در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۱ از کاهش ۲۰ درصدی تعداد کارمندان خود خبر داد و مدعی شد که این اقدام در بحبوحه سرکوب ایالات متحده آمریکا نشانگر کاهش منابع نیست، بلکه در راستای تخصیص مجدد منابع صورت می‌گیرد. براساس گزارشات، بزرگ‌ترین چالش بایننس تحقیقات مداوم در مورد فعالیت‌ها و مدیران اجرایی این صرافی توسط دادستانی آمریکاست.

منابع :

https://cointelegraph.com/magazine/xrp-is-not-a-security-celsius-ceo-arrested-on-criminal-charges-hodlers-digest-july-9-15/

https://wallex.ir/blog/summary-of-the-most-important-developments-of-last-week/

https://www.asianews.ir/u/b2r
اخبار مرتبط
ارز دیجیتال این پتانسیل را دارد که طرز تفکر جامعه در مورد پول را کاملاً تغییر دهد. ظهور بیت کوین، اتریوم و هزاران ارز دیجیتال دیگر که فقط به صورت الکترونیکی وجود دارند، بانک های مرکزی جهانی را به تحقیق درباره نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال ملی سوق داده است. خطرات تجارت ارزهای دیجیتال عمدتاً به نوسانات آن مربوط می شود. آنها ریسک بالایی دارند و و مهم است که قبل از شروع معامله، خطرات آن را درک کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید