صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۱
کد خبر: 15735
گزارشگر: 2
۵۶۹۷
۰
۰
۲
پولی کش دست ساز

ساخت پولی کش دستی در ۱۰ دقیقه

ساخت پولی کش دستی در ۱۰ دقیقه
پولی کش دست ساز وسیله ای است که در ساخت قطعات فلزی و صنعت فلزکاری کاربرد دارد که برای تولید پیچ‌های دستی یا روکش ها با قدرت زیاد استفاده می گردد. این ابزار با استفاده از قدرت ماشینی و انسانی، امکان تولید پیچ‌های فلزی با رزومه‌های گوناگون را فراهم می‌کند.

انواع پولی کش دست ساز

 

پولی کش دستی ساده

 

این نوع دارای یک میله پولی کش و دسته‌ی متصل به آن است. با کمک این ابزار، در محل مدنظر میله پولی کش قرار می گیرد و با چرخاندن دسته به طور دستی، میله به دور خود می‌چرخد و پیچ فلزی ساخته می‌شود.

 

پولی کش دستی با دسته مکانیکی

 

این نوع دسته‌ای دارد که از یک سیستم مکانیکی پیچان استفاده می نماید. هنگامی که دسته مکانیکی را می چرخانیم میله پولی کش به دور خود می‌چرخد و پیچ فلزی تولید می‌شود. پولی کش دستی با دسته مکانیکی نسبت به خرید پولی صنعتی کش (فروشگاه کالا صنعتی) دستی ساده اغلب قدرت بشتری دارند.

 

پولی کش دستی با مکانیسم روانکار

 

این نوع از پولی کش دستی، دارای یک مکانیسم روانکار است که با حرکت رو به جلو و عقب دسته، میله پولی کش به دور خود می‌چرخد و پیچ فلزی تولید می گردد، که امکان تولید پیچ‌های بزرگتر و با قدرت بیشتر را دارد. دقت کنید که پولی کش‌های هیدرولیک و برقی نیز وجود دارند که با استفاده از قدرت هیدرولیکی یا برق، به صورت اتوماتیک پیچ‌های فلزی را تولید می‌کنند.بسته به نیاز و مقیاس کاری شما نوع پولی کش دستی مناسب مشخص می شود. انتخاب درست در نوع پولی کش دستی باعث بهبود کارایی و دقت تولید شما کمک کند.

 

ساخت پولی کش دست ساز

پولی کش دست ساز

ساخت یک پولی کش دست ساز نیازمند ابزارهای مناسب و مهارت‌های فنی است. قبل از شروع به کار باید تجربه و آشنایی کافی با ابزارها و مهارت‌های فنی مورد نیاز را داشته باشید. و رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل محافظ برای اجرای درست و ایمنی در کار بسیار مهم می باشد.

 

مراحل ساخت پولی کش دست ساز

 

  • طراحی: با استفاده از نرم‌افزار طراحی سه بعدی مثل SolidWorks، AutoCAD یا CATIA میتوانید طراحی پولی کش دست ساز را انجام دهید. در این مرحله، شکل ، ابعاد و جزئیات مورد نظر را معین کنید.
  • مواد و ابزارها: از جماه مواد لازم برای ساخت پولی کش دست ساز میله پولی کش است که با توجه به ابعاد مناسب و جنس مدنظر شما انتخاب می شود.
  • دسته: انتخاب دسته مناسب با طراحی و جنسیت که آسانی کار را ضمانت کند.
  • ابزارهای برش و حفاری: شامل ابزارهایی نظیر ابزارهای حفاری، مته‌ها و پره‌های برش
  • برش و حفاری: با استفاده از ابزارهای حفاری و برش، قسمت های مورد نیاز را از میله پولی کش برش و حفر نمایید. در این مرحله بهتر است الگوهای دقیق را روی میله نشانه گذاری نمایید.
  • اتصالات: با استفاده از اتصالات درست مثل مهره ها و پیچ ها، قطعات گوناگون را به هم متصل نمایید. در این مرحله، به میله پولی کش دسته را بچسبانید و اتصالات را محکم نمایید.
  • تمیزکاری و پایان دهی: به وسیله ابزارهای تمیزکاری مثل مقشره و سنگ تیغه سطح پولی کش را صاف نمایید. بعد آن را رنگ آمیزی نمایید و لایه‌ی حفاظتی مثل پوشش گالوانیزه یا رنگ پوششی را اعمال کنید.

قبل از ساخت پولی کش دست سازتوصیه می شود، با یک تکنسین ماهر یا کارگاه مشاوره کنید و نکات ایمنی و فنی را رعایت نمایید. در نظر داشته باشید که برای اجرای حرفه‌ای تر و دقیق تر، می‌توانید به فروشگاه‌های ابزار صنعتی یا دستی رجوع کرده و ابزارهای مورد نظر را تهیه نمایید.

https://www.asianews.ir/u/b45
اخبار مرتبط
برای خرید انواع فنر باید بدانیم که چگونه فنر مناسب را انتخاب کنیم. بنابراین هنگام سفارش، طراحی و ساخت فنر، مهم است که قطر داخلی و خارجی فنر، طول آزاد و ارتفاع جامد آن را در نظر بگیرید. همچنین مواد فنر را نیز در نظر بگیرید، زیرا بر اندازه فنر شما تأثیرگذار خواهد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید