صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
کد خبر: 15746
گزارشگر: 2
۹۳۲
۱
۰
۴
اقامت آمریکا

برنده لاتاری ۱۴۰۲ شوید!!!

برنده لاتاری ۱۴۰۲ شوید!!!
لاتاری گرین کارت آمریکا، برنامه‌ای است که شما را با کم‌ترین هزینه به اقامت دائم آمریکا می‌رساند.

این برنامه در اوایل پاییز هر سال برگزار می‌شود و افرادی که شانس برنده شدن در آن را داشته باشند، موفق به اخذ ویزای آمریکا و مهاجرت به این کشور خواهند شد.
برای دریافت گرین کارت آمریکا از طریق Lottery تنها به شانس نیاز خواهید داشت. در ادامه، ضمن توضیحات بیشتر درباره Lottery و نحوه ثبت نام در آن، به شما خواهیم گفت که چطور شانس برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا را افزایش دهید. لطفا تا سطرهای پایانی مقاله، با ما همراه شوید.

 

لاتاری چیست؟

 

Lottery که به صورت لاتری یا لاتیری نیز خوانده می‌شود، به معنی قرعه‌کشی یا بخت‌آزمایی است. این مفهوم به هر برنامه‌ قرعه‌کشی اطلاق می‌شود که به برندگان آن، جایزه تعلق می‌گیرد. در واقع، هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی، کمک به افراد برای امتحان کردن شانس خود و رسیدن به آرزوهایشان با سرعت بالا و هزینه بسیار کم است. برخی دیگر از چنین برنامه‌هایی با هدف توزیع عادلانه خدمات اجرا می‌شوند.

در واقع برخی از خدمات محدود در جهان که متقاضی زیادی دارند، با کمک برنامه‌های قرعه‌کشی Lottery، به صورت عادلانه میان تمام افراد تقسیم می‌شوند. بدین ترتیب تمام افراد جهان به یک میزان شانس برخورداری از این خدمات را خواهند داشت. گرین کارت آمریکا، یکی از خدماتی است که طی چنین برنامه‌ای به افراد خوش شانس اعطا می‌شود.

 

گرین کارت آمریکا (ویزای گوناگونی) چیست؟

 

دولت آمریکا طی یک برنامه ویزای گوناگونی و با هدف ایجاد تنوع نژادها در این کشور، هر ساله یک برنامه قرعه‌کشی تحت عنوان DV Program برگزار می‌کند. این قرعه‌کشی بیش از ۵۵ هزار برنده از سراسر کشورهای جهان از جمله ایران خواهد داشت. جایزه برندگان این قرعه‌کشی، ویزای مهاجرت گرین کارت یا همان کارت اقامت دائم آمریکاست.
گرین کارت آمریکا یا کارت اقامت دائم آمریکا، کارتی است که امکان زندگی و کار دائمی در هر نقطه از ایالات متحده آمریکا را برای دارنده خود فراهم می‌کند. افرادی که گرین کارت آمریکا را به دست بیاورند، تقریبا از اکثر حقوق یک شهروند آمریکایی برخوردار می‌شوند و بعد از گذشت ۳ یا ۵ سال نیز واجد شرایط شهروندی ایالات متحده خواهند شد.

 

راحت‌ترین و ارزان‌ترین روش دریافت گرین کارت

 

چند روش برای دریافت ویزای مهاجرتی آمریکا و اقامت دائم این کشور وجود دارد:

  • داشتن شغل یا جاب آفر (پیشنهاد شغلی) از سمت یک کارفرمای آمریکایی
  • سرمایه‌گذاری در آمریکا
  • به واسطه خانواده و اقوام نزدیک در آمریکا
  • برنده شدن در قرعه‌کشی Lottery گرین کارت آمریکا

راحت‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش اخذ اقامت دائم آمریکا، ثبت نام لاتاری آمریکا (DV Lottery) و برنده شدن در آن است. برای برنده شدن در این قرعه‌کشی، نه به مدرک تحصیلی، شغلی و مالی خاصی، بلکه به شانس نیاز خواهید داشت. البته با یک ثبت نام صحیح و اصولی می‌توانید شانس برنده شدن خود را افزایش دهید.

 

سایت اصلی ثبت نام لاتاری

 

از سال ۲۰۱۲ به بعد که تمام مراحل ثبت نام در Lottery آمریکا به صورت آنلاین انجام می‌شود، ثبت نام اعلام نتایج از طریق لینک اصلی ثبت نام صورت می‌گیرد؛ اما وب‌سایت رسمی dvprogram به دلایل نامعلوم بسته شده است و اکنون آدرس جدید آن در اختیار عموم قرار دارد. این تغییر آدرس، اشخاص را سردرگم کرده و نمی‌دانند که مراحل ثبت نام را از کجا شروع کنند و به چه چیزهایی نیاز خواهند داشت.
از طرفی تعدد وب‌سایت‌های غیررسمی، متقاضیان ثبت نام در قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا را دچار سردرگمی می‌کند. به‌علاوه تمام فرم‌ها و امور ثبت نام به ترجمه نیاز دارد. عکاسی و بررسی کارشناسان مهاجرت هم یکی از نیازمندی‌ها در این رابطه است. در این راستا، مجموعه کارت سبز به عنوان اولین کمپانی بین‌المللی مهاجرت و اقامت، با بهره‌گیری از بهترین و مطمئن‌ترین کارشناسان، صفر تا صد امور شرکت در Lottery و کارهای بعد از برنده شدن را انجام خواهد داد.

 

مراحل ثبت نام لاتاری در کارت سبز

 

ثبت نام در کارت سبز یکی از راه‌های آسان ثبت نام در این برنامه قرعه‌کشی است. با اطلاعات جامع و شفاف این سایت، تمامی مراحل از ثبت نام تا دریافت نتایج و مشاوره مهاجرت به آمریکا، کاملا امن و قابل اعتماد خواهد بود. بدین ترتیب برای انجام یک ثبت نام اصولی و صحیح باید مراحل زیر را طی کنید:

  • تکمیل فرم مشخصات فردی: این فرم اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، آدرس و موارد مشابه دیگر را از متقاضی دریافت می‌کند.
  • تهیه عکس: تهیه عکس مخصوص به عنوان مهم‌ترین بخش ثبت نام، از قوانین و شرایط خاصی برخوردار است.
  • پرداخت هزینه: برای ثبت نام از طریق کارت سبز، تمامی هزینه‌ها و خدمات از صفر تا صد توسط مجموعه انجام می‌شود و در ازای آن هزینه کارگزاری از متقاضی دریافت خواهد شد.

ثبت نام لاتاری

شروع ثبت نام در برنامه دی وی آمریکا

 

برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا می‌توانید به دو صورت غیرحضوری و حضوری اقدام کنید. برای ثبت نام باید به سایت کارت سبز بروید و سپس مراحل زیر به صورت گام به گام طی نمایید.

 

ثبت نام آنلاین (غیرحضوری)

 

  1. در اولین گام باید نوع ثبت نام خود را مشخص کنید. بدین ترتیب برای ثبت نام غیرحضوری قرعه‌کشی گرین کارت، بر فرم ثبت نام آنلاین کلیک کنند و برای ثبت نام حضوری، فرم ثبت نام حضوری را انتخاب کنید.
  2. در گام بعدی، صفحه‌ای جدید باز شده که باید وضعیت تأهل خود را مشخص کنید. توجه داشته باشید که برای گزینه مجرد باید از میان سه گزینه ازدواج نکرده، مطلقه یا همسر فوت شده، مورد مطابق با وضعیت خود را مشخص کنید.
  3. افراد متأهل باید وضعیت شهروندی همسر را از بین دو گزینه شهروند آمریکایی یا غیرآمریکایی انتخاب کنند. این مرحله را نیز با دقت و بدون اشتباه انجام دهید تا در زمان ویزا دردسری برایتان ایجاد نکند. پس از مشخص کردن وضعیت تأهل و وضعیت شهروندی همسر، باید تعداد فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال را نیز درج کنید؛ زیرا بر اساس قوانین مهاجرتی آمریکا، ثبت نام فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال در فرم لاتاری ضروری است.
  4. گام بعدی درج اطلاعات فردی همراه با آپلود عکس مناسب است. شرط داشتن پاسپورت از شروط ثبت نام حذف شده است.) اگر بخشی از اطلاعات ثبت نام را ندارید، ثبت نام را کامل کرده و بعدا در پنل خود نسبت به ویرایش و درج اطلاعات اقدام کنید.
  5. اگر متأهل هستید و فرزند دارید، باید مشخصات فردی همسر به همراه عکس و مشخصات، عکس فرزندان زیر 21 سال را نیز در مرحله بعدی وارد سایت کنید.
  6. درج آدرس و اطلاعات تماس
  7. پرداخت هزینه و مشخص کردن روش پرداخت از بین دو روش آنلاین یا کارت به کارت؛ در صورت پرداخت از طریق کارت به کارت باید فیش واریز را هم در پنل آپلود کنید.
  8. در نهایت ثبت نام شما تکمیل شده و رسید مربوط به ثبت نام را مشاهده خواهید کرد.

 

ثبت نام حضوری

 

برای ثبت نام حضوری لاتاری در کارت سبز، ابتدا باید روش ثبت نام را در فرم انتخاب کرده، سپس نام و نام خانوادگی و تعداد افراد را نیز وارد کنید. بعد از اینکه زمان و ساعت دلخواه حضور خود را از پایین همان صفحه انتخاب کردید، پیامک تأیید برای شما ارسال می‌شود که باید کد تأیید را در کادر مربوطه وارد کنید. بدین ترتیب به بخش پیش فاکتور هدایت خواهید شد و باید مبلغ درخواستی برای رزرو وقت ثبت نام را پرداخت کنید. در نهایت یک رسید که نشان‌دهنده رزرو وقت ثبت نام است به شما نمایش داده خواهد شد.

 

شرایط و مدارک شرکت در لاتاری

 

ثبت نام در برنامه لاتری گرین کارت آمریکا به شرایط چندان پیچیده‌ و خاصی نیاز ندارد. در واقع دو شرط مهم ثبت نام در این برنامه، یکی دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی و دوم تولد در یکی از کشورهای مجاز است. بدین ترتیب تقریبا تمامی افراد جهان، فارغ از هر سن، جنس و مذهبی، بدون نیاز به مدرک زبان می‌توانند در این برنامه شرکت کرده و شانس خود را برای دریافت ویزا و اقامت دائم آمریکا امتحان کنند.
همانطور که گفتیم، ثبت نام در Lottery گرین کارت آمریکا محدودیت سنی، جنسی و تحصیلی ندارد. حداقل مدرک تحصیلی دیپلم است که البته 2 سال سابقه کار به عنوان جایگزین مدرک پذیرفته می‌شود. در مورد افراد زیر 18 سال نیز، به دلیل عدم برخورداری از شرط دیپلم و دو سال سابقه کار، باید به عنوان زیرمجموعه والدین ثبت نام کنند.

 

مدارک مورد نیاز

 

تمامی افراد واجد شرایط شرکت در قرعه کشی لاتاری آمریکا باید مدارک خود از جمله عکس مخصوص و مشخصات فردی را به مراجع ثبت نام قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا ارائه دهند. توجه داشته باشید که برای شرکت در این قرعه کشی، حتما باید متولد یکی از کشورهای مجاز باشید که خوشبختانه ایران نیز جزو این کشورها به شمار می‌رود.

 

مشخصات فردی

 

در فرم مشخصات هویتی متقاضی ثبت نام، اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ دقیق تولد، جنسیت، شهر و کشور محل تولد، استان و کشور محل سکونت فعلی، آدرس کامل (درج کد پستی اختیاری است)، شماره موبایل و ایمیل، عنوان آخرین مدرک تحصیلی، وضعیت تأهل و تعداد فرزندان زیر ۲۱ سال دریافت می‌شود.

کارت اقامت دایٔم آمریکا

شرط داشتن پاسپورت

 

برای ثبت نام در برنامه قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا به پاسپورت نیاز نخواهید داشت. البته این قضیه فقط مربوط به مرحله ثبت نام است. لذا در صورت برنده شدن و برای تکمیل مراحل بعدی، حتما باید پاسپورتی که حداقل 6 ماه از تاریخ احتمالی ورود به کشور آمریکا اعتبار دارد را ارائه دهید.

 

نوع و فرمت عکس

 

عکس مهم‌ترین رکن ثبت نام است. توجه داشته باشید که ثبت شدن عکس در سامانه به معنی اصولی بودن آن نیست. سامانه هیچگونه اطلاعات یا هشداری در این باره نمی‌دهد؛ بر همین اساس در مجموعه کارت سبز، تمامی نکات گرفتن عکس مطابق با استاندارد در نظر گرفته می‌شود. کارشناسان این مجموعه با ارائه خدمات عکاسی، در این مرحله از ثبت نام نیز، متقاضیان را همراهی می‌کنند. به طور کلی نوع و فرمت عکس مناسب برای شرکت در Lottery باید به شرح زیر باشد:

  • پس زمینه سفید
  • عکس تمام رخ و رو به دوربین
  • مشخص بودن نیمه تنه و فاصله مناسب با دوربین
  • مشخص بودن کامل فضای بالای سر و اطراف شانه‌ها
  • عکس باکیفیت، واضح و بدون تاری، سایه و روتوش
  • برخورداری از استانداردهای لازم جهت آپلود
  • عکس جدید و متعلق به ۶ ماه گذشته
  • محل قرارگیری سر در عکس مخصوص Lottery، استاندارد خاصی دارد که حتما باید افراد متخصص شما را راهنمایی کنند.
  • عمق رنگی عکس باید ۲۴ بیت در هر پیکسل باشد. عکس‌های سیاه و سفید ۲۴ بیت یا تصاویر ۸ بیتی قابل قبول نیستند.

 

زمان ثبت نام لاتاری 2025

 

زمان ثبت نام لاتری ۲۰۲۵ آمریکا از اواسط مهرماه ۱۴۰۲ (اوایل اکتبر ۲۰۲۳) آغاز می‌شود و تا اواسط آبان ۱۴۰۲ (اوایل نوامبر ۲۰۲۳) به مدت یک ماه ادامه دارد.

زمان ثبت نام لاتاری

هشدار کلاهبردای و تقلب در لاتاری

 

در نهایت اینکه، برای ثبت نام لاتاری در ایران و هر جای دیگری، فقط به سایت‌های رسمی و معتبر مراجعه کنید، هرگز اطلاعات و مشخصات خود را در اختیار سایت‌های غیررسمی و افراد غیرقابل اطمینان قرار ندهید. برخی از سایت‌های غیررسمی بدون توجه به اصولی بودن مراحل ثبت نام و ضمن دریافت مبالغ قابل‌توجهی، برنامه‌های شما و احتمال برنده‌شدنتان را با خلل مواجه می‌کنند. چه بسا در زمان پیگیری نیز پاسخگو نبوده و عملا از شما کلاهبرداری کنند.
به‌علاوه ممکن است ایمیل‌های غیرمعتبری که خبر برنده شدن در لاتری را به شما می‌دهند، دریافت کنید. چنین سایت‌هایی قصد کلاهبرداری و سوءاستفاده از شما را دارند؛ زیرا هیچ ایمیل یا نامه‌ای با چنین مضمونی از طرف ایالات متحده برای هیچ برنده‌ای ارسال نمی‌شود و تنها راه دیدن نتایج از طریق سایت‌های مرجع و وب‌سایت اصلی است.

 

جمع‌بندی

 

در این مقاله راجع به آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش دریافت گرین کارت آمریکا، یعنی شرکت در قرعه‌کشی برنامه DVprogram آمریکا صحبت کردیم. برای برنده شدن در این لاتاری، تنها به شانس نیاز دارید. البته اگر نقصی در ثبت نام و مراحل آن وجود داشته باشد، بعدا برای دریافت جایزه با مشکل مواجه خواهید شد.
با این اوصاف، جهت انجام یک ثبت صحیح و اصولی، همچنین بالابردن شانس برنده شدن در قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا، بهتر است ثبت نام خود را از طریق مجموعه کارت سبز به عنوان معتبرترین مرجع ثبت نام در Lottery انجام دهید. امیدوارم مطالب ذکر شده در این مقاله برایتان مفید باشد.

https://www.asianews.ir/u/b4f
اخبار مرتبط
با اینکه همواره بر سختگیر بودن سایت لاتاری در عکس متقاضیان تاکید زیادی شده است همچنان بسیاری از متقاضیان از تصاویر قدیمی و ایراد دار خود برای ثبت نام لاتاری استفاده می‌کنند. این افراد به بعد از برنده شدن در لاتاری فکر نمی‌کنند، پس از برنده شدن در لاتاری نیاز به طی کردن مراحل اداری لاتاری دارید اگر در مصاحبه لاتاری عکس شما با عکس فرم لاتاری مطابقت نداشته باشد ممکن است در مصاحبه رد بشوید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مونا فرجام
۱۴۰۲/۰۶/۳۱
5
0
1

من از طریق سایت کارت سبز ثبت نام لاتاری انجام دادم. تشکر


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید