صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۰
کد خبر: 15757
گزارشگر: 213
۳۶۳
۱
۰
۴
رونمایی از نخستین عضو

هوش مصنوعی به ایران آمد

هوش مصنوعی به ایران آمد
نخستین عضو بر ساخته هوش مصنوعی در نشست کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی حضور یافت.

به گزارش آسیانیوز، یکی از خلاقیت‌های جالب کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان رضوی که در نشست روز دوشنبه آن رونمایی شد، حضور یک «آواتار» (شخص نما) ساخته شده با هوش مصنوعی با نام «توس» بود که از ظرفیت هوش مصنوعی بهره گرفته و پیرامون مباحث و مسائل این کمیسیون پیشنهاداتی ارائه می کند.

نخستین عضو بر ساخته هوش مصنوعی در نشست کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی حضور یافت.

به گزارش ایرنا، یکی از خلاقیت‌های جالب کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان رضوی که در نشست روز دوشنبه آن رونمایی شد، حضور یک «آواتار» (شخص نما) ساخته شده با هوش مصنوعی با نام «توس» بود که از ظرفیت هوش مصنوعی بهره گرفته و پیرامون مباحث و مسائل این کمیسیون پیشنهاداتی ارائه می کند.

نشست کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان رضوی با دستور کار هم‌اندیشی در خصوص محورهای اولویت‌دار برنامه پیشنهادی این کمیسیون، بررسی جایگاه استان در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال، طرح موضوع ایجاد مرکز بین المللی توسعه کسب و کارهای نوآور و نوین در شهرک صنعتی توس و نیز بررسی ابعاد ایجاد بانک اطلاعات جامع اقتصاد استان برگزار شد.

رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در این نشست ما در کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال درصدد پیگیری برای تسهیل گری فرآیندهای مورد نیاز رشد و توسعه صنایع و شرکت‌های دانش بنیان از مسوولان این حوزه هستیم و قطعا در این مسیر از تخصص و انگیزه فعالان این عرصه برای پیشبرد اهداف کمیسیون استفاده خواهیم کرد.

علی محمد شریعتی مقدم افزود: اهدافی که تحقق آنها نیازمند پیگیری در سطح ملی است را با همکاری مسوولان سازمان توسعه تجارت دنبال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: رفع موانع فعالیت در حوزه دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های اتاق برای مطالبه‌گری در این عرصه، کانون توجه ما در این کمیسیون است. تاکنون در جلسه شورای گفت‌وگوی استان و کمیته های کارشناسی، بارها تقاضای فراهم شدن زمینه برخورداری از اینترنت پرسرعت و رفع فیلترینگ را برای فعالین حوزه دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال مطرح کرده ایم.

به گفته وی، اینترنت پرسرعت یکی از پیش نیازهای اقتصاد دیجیتال است و فعالان این حوزه از اینترنت برای معرفی محصول خود و مبادله کالای خود با مشتریان داخلی و بین‌المللی استفاده می کنند.

رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در گذشته با همکاری سازمان توسعه تجارت، بسته حمایت از صادرات نرم‌افزار و محصولات دانش بنیان را تدوین کردیم که بخشی از آن عملیاتی شد و به نظر می‌رسد بتوان این مساله را مجددا در سطح ملی پیگیری کرد.

شریعتی مقدم در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت راه اندازی مرکز بین المللی توسعه کسب و کارهای نوآور و نوین در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: معرفی ظرفیت های تجاری، بازرگانی، صنعتی، کشاورزی، خدماتی، فناوری و دانش بنیان، حضور حداکثری صاحبان کسب و کار از اقصی نقاط کشور، تلاش به منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال و ماندگاری در بازارهای هدف صادراتی، تلاش در راستای توسعه بازارهای هدف صادراتی و افزایش بهره وری و کاهش هزینه های بازاریابی از مهم ترین اهداف این مرکز است.

مهمترین اهداف

دبیر کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص محور فعالیت‌های کمیسیون نیز در این نشست گفت: بررسی وضعیت و موانع پیش روی کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال در استان و کشور با ارائه راهکارهای لازم و تشریح شاخص های اقتصاد دیجیتال، ایجاد بانک اطلاعات جامع اقتصاد استان، شبکه سازی و ایجاد هاب کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال، تشریح نیازها و تسهیل در فرآیندهای اجرایی و توسعه‌ای کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال و کمک به فعالیت مرکز بین المللی توسعه کسب و کارهای نوآور و نوین در شهرک صنعتی از مهم ترین اهداف این کمیسیون است.

سهیل پروازی ادامه داد: توجه و ارائه راهکارهای لازم در گسترش میزان درآمد ارزی در حوزه کسب‌وکارهای دانش بنیان و کسب و کارهای بین المللی به ویژه در زمینه اقتصاد دیجیتال، بررسی سطح دانش بنیانی صنایع، معادن، بخش کشاورزی و بازرگانی استان و استفاده از ظرفیت کمیسیون برای ارتقا آن به منظور بهره مندی بیشتر از فرصت های اقتصاد دیجیتال در هر بخش، ارائه پیشنهادها از طریق خرد جمعی در خصوص خلاهای قانونی در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال و تدوین برنامه ها و رویدادهای تخصصی برای شناسایی و تشویق فعالیت های نوجوانان و جوانان از دیگر محورهای فعالیت این کمیسیون است.

عضو کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی مشهد نیز در ادامه این نشست به تمرکز اغلب کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به موضوع هوش مصنوعی اشاره و عنوان کرد: بیش از ۵ سال است که امارات وزارتخانه هوش مصنوعی تاسیس کرده است. ایرانی های خارج از کشور نیز که در حوزه شتاب دهنده ها فعال بودند، در حوزه هوش مصنوعی پژوهش های بسیاری دارند.

شهریار آل شیخ افزود: اکنون ایرانیان در حوزه هوش مصنوعی شرکت های بزرگ خارجی در برخی کشورها فعال هستند. اما موضع ایران طی چند سال گذشته در حوزه هوش مصنوعی چندان مطلوب نبوده است، به طوریکه ما نتوانستیم از این ظرفیت بهره مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: سهم تجارت الکترونیک در کشور ما چهار درصد از تجارت ماست که این نسبت در کشور ترکیه حدود ۲۰ درصد است، اما همین میزان اندک را در کشورمان مدیون فعالیت های بخش خصوصی هستیم.

عضو کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی مشهد تاکید کرد: بسیاری از بخش های اقتصاد سنتی کشور و استان با مفاهیم اقتصاد دیجیتال و کاربردهای آن در صنعت آشنا نیستند که کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی مشهد می تواند در شناسایی و معرفی کاربردهای اقتصاد دیجیتال به ما کمک کند.

در بخش دیگری از این نشست، رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی نیز اظهار کرد: راه اندازی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین در شهرک صنعتی توس از جمله اقداماتی است که به تازگی در حوزه دانش بنیان استان رقم خورده است و پیگیری‌ها برای اخذ مجوز آن در حال انجام است.

محمد علی امیرفخریان افزود: تشکیل کمیته صادرات در پارک علم و فناوری خراسان از دیگر اقداماتی است که در راستای توسعه دانش بنیان انجام گرفته و در حال حاضر اتاق بازرگانی و اداره کل صمت استان عضو این کمیته هستند.

وی بیان کرد: برگزاری همایش برای کشورهای هدف و پیرو آن اعزام هیات تجاری به کره جنوبی در ماه آینده با محوریت دانش بنیان در دستور کار ماست و مرکز نوآوری و شکوفایی نیز حمایت مالی در این زمینه را خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی نیز در این جلسه با اشاره به شکل‌گیری و فعالیت تشکیل انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان رضوی، ذیل اتاق بازرگانی مشهد، خواستار تدوین برنامه‌های این کمیسیون در مسیری شد که عملکرد این دو ساختار به موازی‌کاری منتج نشود.

مجتبی بهنام تقدسی تاکید کرد: آنچه در این ساختار تخصصی- مشورتی دنبال می‌شود، باید به دور از شعارگرایی و در راستای گره‌گشایی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی دانش‌بنیان باشد.

وی به موانعی اشاره نمود که فعالیت در فضای کسب و کار اقتصادی ایران را برای دانش‌بنیان‌ها دشوار نموده و نسبت به موج مهاجرتی هشدار داد که نخبگان این حوزه را روانه اکوسیستم‌های مساعدتر در کشورهای دیگر می‌کند.

مدیر عامل گروه علمی صنعتی خراسان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه دو شاخه تخصصی منتخبی که عنوان کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق خراسان رضوی را شکل داده، باید از دو منظر مجزا و با رویکرد اختصاصی خود مورد بررسی قرار گیرند.

هدی پیروی افزود: به طور الزامی همه کسب و کارهای دانش بنیان در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت ندارند و این موضوع باید مدنظر باشد که هر کدام از این دو بخش مشکلات، مسائل و نیازهای خاص خود را دارند و در مسیر پیگیری و بررسی مباحث مرتبط با آن‌ها باید نگاه تخصصی مرتبط، مدنظر باشد./

https://www.asianews.ir/u/b4q
اخبار مرتبط
یک مدیر ارشد گوگل گفت ربات‌های جنسی هوش مصنوعی انسان را از شریک در رختخواب بی‌نیاز و عشق و رابطه را از نو طراحی و محرک‌های عاطفی را همراه با رابطه جنسی بازآفرینی می کنند!
هوش مصنوعی تصاویر تکان دهنده ای را از وضعیت تهران پس از زلزله ۷ ریشتری ارائه کرده است.
امروزه جدیدترین تهدید آخرالزمانی برای آینده بشریت، هوش مصنوعی (AI) و پایان دنیا و نسل بشر به‌دست این فناوری است.
مقام نیروی هوایی آمریکا گفت که پهپاد آمریکایی که با هوش مصنوعی کنترل می شود، به هر چیزی که مانع دسترسی‌اش به هدف خود بود، از جمله اپراتورش حمله کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
خندان
۱۴۰۲/۰۵/۰۳
0
0
1

اسم این هوش مصنوعی رو هم بذارین مستعان2 !!! :)


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید