صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۰
کد خبر: 15766
گزارشگر: 2
۵۶۱
۰
۰
۲
معامله در بازار فارکس

روش های مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟

روش های مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟
در این مقاله سعی می کنیم برخی از معروف‌ترین تکنیک‌های مدیریت سرمایه در بازار فارکس را با شما در میان بگذاریم.

مدیریت سرمایه در فارکس یک دانش است. دانشی که به شما اجازه می‌دهد با مدیریت ریسک و خطرات احتمالی معامله در بازار فارکس کسب سود کنید. بدون اطلاع از روش‌های مدیریت سرمایه در بازار فارکس احتمال انجام معامله موفقیت‌آمیز بسیار پایین خواهد بود.
در واقع مدیریت سرمایه همان عاملی است که تفاوت میان یک سرمایه‌گذار موفق و ناموفق را مشخص می‌کند. اگر مدیریت دارایی را یک ابزار به حساب بیاوریم، این ابزار مهم‌ترین عامل در موفقیت معاملات شما در بازار فارکس است.
به عنوان یک معامله‌گر همواره باید تمرکز شما روی حفظ سرمایه اولیه باشد، در قدم دوم شما به کسب سود فکر می‌کنید. معامله‌گری در بازار فارکس با هیجانات بسیاری همراه است، هیجاناتی که می‌توانند منجر به اتخاذ تصمیمات احساسی و معاملات ناخوشایندی شوند. در کنار هیجانات طبیعی حاکم بر بازار فارکس پیچیدگی‌های این بازار نیز می‌تواند معامله‌گر را به اشتباه بیندازد. در تمام این موارد مدیریت سرمایه به کمک شما خواهد آمد. بدون شناخت راهکارهای مفید و موثر مدیریت سرمایه در بازار فارکس معاملات شما در این بازار محکوم به شکست هستند.

 

منظور از مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟

 

برای تعریف مدیریت سرمایه در فارکس باید بگوییم که این اصطلاح در واقع به مدیریت پول و دارایی اولیه‌ای که در دسترس معامله‌گر است اشاره دارد. مدیریت سرمایه به دنبال استفاده از راهکارهایی است که به حفظ دارایی اولیه می‌انجامد.

با استفاده از مدیریت سرمایه متوجه می‌شوید که حداقل سرمایه مورد نیاز برای معامله‌گری در بازار فارکس چقدر است، چند درصد از سرمایه اولیه خود را باید در هر کدام از معاملات درگیر کنید؟ ریت سرمایه به شما می‌گوید که آیا می‌توانید در همه معاملات وارد شوید؟ از سوی دیگر با مدیریت سرمایه متوجه میزان سود حاصل از سرمایه‌گذاری در یک معامله خاص برای شما چقدر خواهد بود؟
با آگاهی از روش‌های مدیریت سرمایه در فارکس هست که می‌توانید میزان ضرر احتمالی از معاملات را برآورد کنید. با استفاده از همین دانش می‌توانید میزان ریسک پذیری خود را نیز محاسبه کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید تنها در اختیار داشتن یک استراتژی معاملاتی مناسب برای انجام پرسود کافی نیست. شما باید بتوانید میزان ریسک‌های احتمالی را نیز محاسبه کنید. بازار فارکس بازاری پر از نوسان است، قیمت‌ها مدام در حال تغییر هستند و هر لحظه ممکن است استراتژی شما در بازار نقض شود. راهکارهای مدیریت سرمایه در فارکس به شما کمک می‌کنند برای پیشامدهای غیرقابل پیش‌بینی بازار آماده باشید.

 

نکاتی برای مدیریت موفق سرمایه در فارکس

 

ما به خوبی می‌دانیم که به عنوان یک معامله‌گر تازه کار باید مفاهیم و اطلاعات بسیاری را در خصوص بازار فارکس بیاموزید. به همین دلیل یک فهرست ساده را برای شما تدارک دیدیم تا با راهکارهای موفق مدیریت سرمایه در بازار فارکس آشنا شوید.

 

۱- با حداقل دارایی ممکن سرمایه‌گذاری کنید

 

اولین و مهم‌ترین اصل در مدیریت سرمایه فارکس این است که مراقب سرمایه اولیه خود باشید. به عبارت دیگر همواره تنها به میزانی وارد معاملات شوید که اگر معامله شما با ضرر کامل به اتمام برسد نیز خسارت جبران ناپذیری را متحمل نشوید. به عنوان یک سرمایه‌گذار تازه کار با کمترین سرمایه اولیه معامله در فارکس را شروع کنید.
برای این منظور یک بازه قابل قبول برای ضرر تعیین کنید. با رویای سودهای چند برابری وسوسه نشوید و فراموش نکنید که بازار فارکس ثروتمند شدن شما را تضمین نمی‌کند و بسیاری از سرمایه‌گذاران فارکس را با ضررهای سنگین ترک کردند. اگر هیچ تجربه‌ای در معامله فارکس ندارید به عنوان یک راهکار کمکی برای مدیریت سرمایه در فارکس پیشنهاد می‌کنیم از حساب دمو استفاده کنید. بروکر آرون حساب‌های دمویی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، با استفاده از این حساب‌ها بدون اینکه ریالیدر بازار فارکس سرمایه‌گذاری کنید، تجربه کسب کرده و میزان تحمل ریسک خود را متوجه خواهید شد.

مدیریت سرمایه

۲- میزان ریسک هر معامله را محاسبه کنید

 

پس از اینکه میزان سرمایه‌ای که برای معامله در نظر گرفته‌اید را مشخص کردید، باید میزان ریسک احتمالی از آن معامله را نیز محاسبه کنید. این کار به شما کمک می‌کند که حد ضرر مناسبی را برای معامله خود تعیین کنید. به دو روش می‌توانید این کار را انجام دهید:

 

۳- یک نرخ ثابت داشته باشید.

 

بسیاری از معامله‌گران برای هر معامله خود یک نرخ ثابت را به عنوان ریسک معامله در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال ۱۰ هزار دلار را برای معامله در نظر گرفته باشید می‌توانید ۵۰۰ دلار را برای هر معامله به عنوان ریسک در نظر بگیرید. حساب دمو در پیدا کردن این نرخ ثابت به شما کمک می‌کند.
در این حالت روند کار برای شما بسیار ساده است. زمانی که یک نرخ ثابت را برای ریسک معاملات در نظر گرفته‌اید، حد ضرر را نیز با استفاده از همین نرخ ثابت تعیین می‌کنید در طول روز با توجه به تعداد معاملات خود می‌توانید میزان ریسک را محاسبه کنید.

 

۴- یک درصد ثابت را در نظر بگیرید.

 

اکثر معامله‌گران برای تعیین نرخ ریسک معاملات خود از یک درصد ثابت استفاده می‌کنند. به عنوان مثال اگر یک معامله ۱۰ هزار دلاری داشته باشید می‌توانید دو درصد یعنی ۲۰۰ دلار را به عنوان ریسک در نظر بگیرید.
دلیل محبوبیت این روش در نزد معامله‌گران این است که همراه با تغییرات قیمت، میزان ریسک نیز تغییر خواهد کرد.

 

۵- بیش از اندازه معامله نکنید

 

شما مجبور نیستید هر یک ساعت وارد معامله شوید یا هر روز در بازار فارکس معامله کنید. برای پیدا کردن زمان مناسب صبور باشید. یک استراتژی برای معاملات در نظر بگیرید و منتظر باشید شرایط برای اجرای آن استراتژی مساعد شود. به یاد داشته باشید که نظم و صبوری برای یک معامله‌گر ضروری هستند، در واقع حتی اگر بهترین راهکارهای مدیریت سرمایه در فارکس را به کار گرفته باشید اما عجولانه وارد معامله شوید، نتیجه مطلوبی در انتظار شما نخواهد بود.

 

۶- نرخ سود به زیان خود را محاسبه کنید

 

اکنون که میزان ریسک تقریبی هر معامله را محاسبه کرده‌اید زمان آن رسیده است که میزان سود حاصل از هر معامله را نیز محاسبه کنید.البته میزان سود شما از هر معامله به استراتژی که برای معامله در نظر گرفته‌اید بستگی خواهد داشت. اما در حالت کلی نرخ سود به زیان معاملات شما باید بیشتر از 1:1 باشد.

 

مدیریت سرمایه یعنی معاملات پرسود

 

با مدیریت سرمایه در فارکس می‌توانید درصد موفقیت معاملات خود را افزایش دهید. ابزارها و استراتژی‌های متفاوتی برای معامله سودمند در فارکس توصیه می‌شوند، اما مهم‌ترین و ارزشمندترین ابزار شما برای انجام معاملات سودبخش در بازار فارکس استفاده از راهکارهای مدیریت سرمایه در این بازار است. در این مقاله سعی کردیم برخی از معروف‌ترین تکنیک‌های مدیریت سرمایه در بازار فارکس را با شما در میان بگذاریم. اما اگر علاقه‌ای به صرف زمان و یادگیری تکنیک‌های پیچیده بازار فارکس ندارید شما همواره می‌توانید با استفاده از صندوق سرمایه‌گذاری آرون گروپس بدون نیاز به انجام معامله درآمد منفعل از بازار فارکس را تجربه کنید.

https://www.asianews.ir/u/b4z
اخبار مرتبط
قبل از آن که به فارکس وارد شوید و به معامله بپردازید، نیاز به این دارید که بدانید برای فعالیت در این بازار وبه دست آوردن سود باید مواردی را مدنظر قرار دهید که درادامه به آنها اشاره می کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید