صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۵ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
کد خبر: 15786
گزارشگر: 213
۴۲۰
۰
۰
۱
ابلاغ قانون معافیت واردات

دارو از مالیات معاف شد

دارو از مالیات معاف شد
قانون معافیت واردات دارو از مالیات بر ارزش افزوده و محاسبه واردات کالاهای اساسی کشاورزی ابلاغ شد.

به گزارش آسیانیوز، رئیس جمهور طی نامه ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی، قانون معافیت واردات دارو از مالیات بر ارزش افزوده و محاسبه واردات کالاهای اساسی کشاورزی با مالیات یک درصدی را ابلاغ کرد.

----------------

بیشتر بخوانید

تعیین کارمزد برای دستگاه‌های کارتخوان/کدام مشاغل مشمول کارمزد نمی شوند؟

------------------------------

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، در نامه‌ای به احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، قانون مصوب مجلس در خصوص الحاق یک بند تحت عنوان بند «ظ» به تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که در ۵ تیر ماه امسال در صحن علنی مجلس تصویب شد و در ۲۱ تیر ماه به تأیید شورای نگهبان رسیده بود را در ۲ مرداد امسال برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.


محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در ۲۸ تیرماه امسال نامه مربوط به ابلاغ این قانون به دولت را به رئیس جمهور ارسال کرده بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس این ماده واحده، مالیات بر ارزش افزوده واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی که تولید مشابه داخل نداشته باشند با نرخ صفر محاسبه شده و از این پایه مالیاتی معاف هستند.

همچنین مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی کشاورزی و دامی شامل گندم، برنج، دانه های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات (شامل عدس، نخود لوبیا و ماش)، قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، چای و نیز قند و شکر تولید داخل به یک درصد کاهش می یابد./


https://www.asianews.ir/u/b5i
اخبار مرتبط
رئیس اتاق اصناف ایران ضمن مخالفت با بخشنامه بانک مرکزی از چهار اشکال اساسی بر این بخشنامه مبنی بر دریافت کارمزد از تراکنش کارتخوان‌های صنفی خبر داد.
افزایش مالیات‌ها در حوزه‌هایی چون کارتخوان‌ها، ملک، خودرو، انتقال پول، قبوض عوارض شهرداری و غیره، طی روزهای اخیر بازخوردهای منفی در فضای عمومی کشور داشته است.
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی فاقد مشابه تولید داخل را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید