صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۷ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۹
کد خبر: 15811
گزارشگر: 2
۱۱۸۵۵
۰
۰
۶
لوکس و لاکچری

دستبند لاو کارتیه مشهورترین دستبند کارتیر

دستبند لاو کارتیه مشهورترین دستبند کارتیر
کارتیه برند لوکس و لاکچری فرانسوی در بین کالکشن‌ها و مجموعه‌های خود طراحی‌های زیبا و خاصی دارد، اما در این میان یک طرح از دستبند کارتیر بیش از سایر طرح‌ها مورد استقبال قرار گرفته است، که طی چندین دهه گذشته یکی از ترندهای دنیای مد و فشن به شمار می‌آید.

این دستبند با نام دستبند عشق به جهان معرفی شده است. دستبند عشق نه تنها مشهورترین مدل دستبند کارتیر است، بلکه می‌توان آن را به عنوان محبوب‌ترین محصول این برند نیز نام برد. طراحی ساده و مینیمال این اکسسوری که از سر پیچ الهام گرفته شده است، داستان رمانتیکی دارد که افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

آغاز داستان دستبند عشق

دستبند عشق در سال ۱۹۶۹ توسط آلدو سیپولو، طراح معروف کارتیر، طراحی شد. این مدل دستبند کارتیر در ابتدا با هدف فروش به صورت دوتایی برای زوج‌های عاشق طراحی شد، تا نماد عشق جاودان بین آن‌ها باشد. اگرچه زنان بیشتر از مردان از این دستبند استفاده می‌کنند، اما طراحی دستبند و پیچ گوشتی به منظور تشویق استفاده از آن توسط هر دو جنس بود. این طراحی بسیار هوشمندانه، زمانی وارد بازار شد که فمینیسم در مسیر رشد خود قرار گرفته بود و پیشرفت روزافزونی داشت. دستبند عشق کارتیه، در مدل‌های اولیه خود با یک پیچ گوشتی باز می‌شد. این پیچ گوشتی به صورت گردنبند و به عنوان نمادی از عشق به گردن طرف مقابل انداخته می‌شد. کم کم به مرور زمان این دستبند به صورت تکی نیز فروخته شد. اما همچنان این دستبند به عنوان سمبل عشق در دنیا شناخته می‌شود.

انواع دستبند عشق

طراحی اولیه این دستبند بدون هر گونه جواهر و سنگ قیمتی ارائه گردید و تنها تزئین آن، طرح سرپیچ گوشتی بود که روی دستبند کار شده بود. سادگی این دستبند باعث شد که طرفداران بسیاری در بین اقشار مختلف مردم پیدا کند. پس از چندین سال پی در پی که این دستبند به عنوان ترند مد و فشن در دنیای جواهرات درخشید، کارتیه تصمیم گرفت انواع دستبند طلا عشق را به بازار ارائه نماید. در نتیجه با اضافه کردن سنگ‌های قیمتی مانند الماس، طراحی جدیدی از دستبند عشق را رقم زد. در طرح جدید دستبند عشق از بین سنگ‌های قیمتی مختلف بیشتر از الماس استفاده شده است، همانطور که می‌دانیم الماس دارای برش‌های مختلفی مانند مارکیز، گرد و بیضی است که هر یک از آن‌ها ارزش و زیبایی منحصر به فرد خود را دارند. کارتیه در دستبند عشق تنها از برش برلیان استفاده کرده است، طرح گرد الماس بهترین پیوند را با طراحی اولیه برقرار می‌کند و به آن جلوه خاصی می‌بخشد.

از دستبند تا ست کامل جواهرات

ایده اصلی طراحی دستبند لاو، برای یادآوری عشق و محبت بین صاحبان آن‌ها بنا شده است. به گفته سیپولو، طراحی این دستبند از عشق حقیقی و ابدی الهام گرفته شده، تا انسان‌های مدرن در این دنیای ماشینی، بتوانند نمادی برای عشق حقیقی خود داشته باشند. بعد از درخشش خوب دستبند عشق و تقاضای زیادی که برای این طرح ارائه شد، کارتیر تصمیم گرفت، علاوه بر دستبند عشق، ست کامل این جواهرات شامل گوشواره، انگشتر، دکمه سردست و انواع دستنبد طلا با طرح عشق را هم طراحی نماید. این مجموعه در مدت زمان کوتاهی توانست بزرگ‌ترین و موفق‌ترین کالکشن این برند شود.

علت محبوبیت دستبند لاو کارتیه

مشهورترین دستبند کارتیر

علت محبوبیت دستبند کارتیر، علاوه بر طراحی ساده و شیکی که دارد، استایل مینیمال و همه پسند آن است. به‌طوری که به راحتی می‌توان از آن به همراه یک تیپ اسپرت و کژوال در مراسم غیر رسمی و دوستانه استفاده کرد. همچنین انواع دستبند طلا عشق با نگین الماس می‌تواند در مراسم رسمی به همراه یک استایل شیک و لباس مجلسی تمام چشم‌ها را به خود خیره کند. مدل‌های اولیه این دستبند به دلیل این که بدون نگین بودند، برای استفاده روزانه بسیار مناسب هستند، اما با روی کار آمدن دستبند‌های نگین‌دار افرادی که علاقه به زرق و برق بیشتر داشتند هم توانستند از این طرح زیبا بهره ببرند. به طوری که امروزه این دستبندهای نگین‌دار در مراسم رسمی و مهمانی‌های مجلل زینت بخش دستان بانوان شیک پوش هستند.

کلام آخر

این محصول در بین عشاق اروپایی از محبوبیت زیادی برخوردار است و در سال ۲۰۰۶ میلای به عنوان برترین محصول برند کارتیر معرفی شد. با وجود گذشت حدود ۵۰ سال از اولین زمانی که این دستبند به بازار ارائه گردید، دستبند عشق همچنان جزو ترندهای روز دنیا به حساب می‌آید. این طرح دستبند در اکثر گالری‌های طلافروشی معتبرایرانی مانند روبی گلد گالری وجود داشته تا بانوان خوش سلیقه ایرانی نیز بتوانند از این طرح زیبا لذت ببرند. متاسفانه به دلیل حضور افراد سودجو، محصولات تقلبی این مدل دستبند نیز وجود دارد، برای این که بتوانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید و از کیفیت و صحت کالای خریداری شده مطمئن باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ طلافروشی‌های معتبری مانند روبی گلد گالری رفته و با خاطری آسوده انواع دستبند طلا این مجموعه را مورد بررسی قرار دهید.

https://www.asianews.ir/u/b67
اخبار مرتبط
همه ما می‌دانیم که همانند لباس و پوشاک، مدل اکسسوری‌ها هم هر ساله عوض می‌شوند و به اصطلاح یک مدل به خصوص ترند می‌شوند که در آن سال، پر طرفدار هستند. امروز در این مقاله قرار است به سراغ ترندهای طلا و جواهر در سال 2023 برویم و با مدل‌هایی که امسال بیشتر مطرح هستند، آشنا شویم و شما را با جدیدترین ترندهای طلا و جواهر معرفی کنیم! پس تا پایان این مقاله، با سنجاق همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید