صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۴
کد خبر: 15829
گزارشگر: 2
۸۰۶
۰
۰
۳
تحصیل در ترکیه

صفر تا صد شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه

صفر تا صد شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه
یکی از رشته های محبوب و پرطرفدار، تحصیل در رشته دندان پزشکی در کشور ترکیه می باشد. هر ساله تعداد کثیری از دانشجویان کشورهای مختلف من جمله دانشجویان ایرانی برای تحصیل در ترکیه و خصوصا رشته دندان پزشکی وارد دانشگاه های این کشور می شوند. کشور ترکیه شرایط بسیار ایده آلی را برای تحصیل در رشته دندان پزشکی ایجاد کرده است.

یکی از دلایل این امر این است که دانشگاه های ترکیه در رشته های پزشکی و به ویژه دندان پزشکی از اعتبار بالا و جهانی برخوردار هستند و مورد تایید اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی می باشد. از طریق تحصیل در این رشته علاوه بر کسب جایگاه اجتماعی بالا، می توان به درآمد مناسبی نیز دست یافت.
تحصیل و اخذ پذیرش در کشور ترکیه با توجه به اینکه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ساده تر و از هزینه کمتری نیز برخوردار است، پل ارتباطی مناسبی برای ورود به بهترین کشورهای دنیا محسوب می شود.
آموزشگاه دیار دانش قصد دارد به افرادی که قصد تحصیل در رشته دندان پزشکی در ترکیه را دارند کمک کند تا به رویای خود دست یابند .

تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه های ترکیه چند سال طول می کشد؟

تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه های کشور ترکیه یک دوره پنج ساله است که به دو دوره دو ساله و سه ساله تقسیم بندی می شود. دوره دو ساله مربوط به فراگیری مباحث تئوری در دانشگاه ها است و دوره سه ساله مباحث عملی و در محیط بیمارستان می باشد. برخی از سر فصل های رشته دندان پزشکی در ترکیه عبارت است از:

  1. آناتومی دندانپزشکی
  2. انجام پروتز
  3. مواد دندانی
  4. زیست شناسی پزشکی
  5. بیوفیزیک
  6. فیزیولوژی
  7. اهمیت بهداشت در دندانپزشکی
  8. مطالب عمومی و اطلاعات و فناوری
  9. دروس انگلیسی
  10. شرایط آتاتورک و تاریخچه اصلاحات

زبان تحصیل دندان پزشکی در کشور ترکیه

تحصیل در رشته دندان پزشکی به دو زبان ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. در صورتی که تحصیل به زبان ترکی مورد نظرتان باشد، باید در آزمونی به نامTOMER رتبه مناسبی کسب کنید و اگر زبان انگلیسی مد نظر داشته باشید باید مدرک زبان در آزمون های TOEFL و یا IELTS را ارائه دهید.

تحصیل دندان پزشکی در کشور ترکیه

مزایای تحصیل دندان پزشکی در ترکیه چیست؟

  • معتبر بودن مدارک پزشکی صادره از دانشگاه های ترکیه در سطح بین المللی
  • نزدیکی مسافت و فاصله کم ترکیه از ایران
  • سطح بالای علمی و کیفیت آموزشی دانشگاه ها
  • مناسب بودن هزینه تحصیل در کشور ترکیه
  • دریافت کارت طبابت در پایان تحصیل
  • امکانات آموزشی با استانداردهای جهانی
  • امکان دریافت بورسیه
  • امکان اشتغال و اخذ اقامت

شرایط تحصیلی رشته دندان پزشکی در کشور ترکیه

از شرایط تحصیل در رشته دندان پزشکی در کشور ترکیه این است که متقاضیان باید دوره دبیرستان خود را گذرانده باشند و هم چنین در آزمون یوس ویا دیگر آزمون ها همچون SAT ، TUS و DUS شرکت کرده و نمره قبولی کسب کرده باشند. اما فراگیرترین آزمون برای اخذ شرایط تحصیلی و پذیرش، آزمون یوس می باشد.

منابع این آزمون ها متفاوت است و با توجه به دانشگاه مد نظر ممکن است تغییراتی اعمال گردد. تسلط متقاضیان به زبان ترکی یا انگلیسی از نکات مثبت شرکت در این آزمون و اخذ پذیرش تحصیلی می باشد.
در صورتی که متقاضی حد نصاب زبان مربوطه را کسب نکرد، یک دوره یک ساله زبان را می گذراند و سپس می تواند در کلاس های دندان پزشکی شرکت نماید.

شرایط آزمون YOS برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

لازم است متقاضیانی که می خواهند در رشته دندان پزشکی در دانشگاه های ترکیه تحصیل نمایند، در آزمون یوس شرکت کنند. منایع سوالات این آزمون شامل ریاضی، هندسه و هوش می باشد. دانشگاه های ترکیه به ویژه دانشگاه های دولتی این آزمون را سالی یک بار برگذار می کنند.

شرایط آزمون SAT برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

برخی از دانشگاه های ترکیه برای پذیرش دانشجو این آزمون را ملاک و معیار قرار می دهند. این آزمون برای ورود به دانشگاه های پزشکی می باشد .

شرایط آزمون TUS برای تخصص دندانپزشکی در ترکیه

این آزمون برای اخذ تخصص در رشته دندان پزشکی می باشد و افرادی که در این آزمون نمره قبولی کسب می کنند پس از فارغ التحصیلی، پزشک متخصص نامیده می شوند.

تخصص دندانپزشکی در ترکیه

شرایط آزمون DUS برای تخصص دندانپزشکی در ترکیه

این آزمون برای کسانی مناسب است که در رشته دندان پزشکی عمومی فارغ التحصیل شده اند و قصد دارند دوره تخصص دندان پزشکی را در کشور ترکیه بگذرانند. این آزمون به زبان ترکی است و سالی دو بار برگذار می شود.

هزینه تحصیل رشته دندان پزشکی در کشور ترکیه

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در مقایسه با دانشگاه های خصوصی بسیار پایین تر و به صرفه تر است. در دانشگاه های دولتی هزینه‌ای حدود ۱۵۰۰ لیر تا 50 هزار لیر در سال باید پرداخت شود و هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی بین 10 هزار دلار تا 25 هزار دلار در سال خواهد بود. علاوه بر این موارد، هزینه سکونت، تغذیه و سایر هزینه ها نیز اضافه می شود.
یکی از نکات مثبت این است که هزینه های درمانی دانشجویان با توجه به وجود بیمه دانشجویان رایگان بوده و در مراکز تعیین شده قابل استفاده است.

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه

  1. فرم درخواست پذیرش از دانشگاه ها
  2. مدرک دیپلم دبیرستان و ترجمه آن به ترکی یا انگلیسی
  3. ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی همراه با ترجمه انگلیسی یا ترکی
  4. گواهی تسلط به زبان انگلیسی ( تافل یا آیلتس )
  5. قبولی در آزمون ورودی دانشگاه بین المللی
  6. پرداخت هزینه پذیرش

در پایان

تحصیل در رشته دندان پزشکی در کشور ترکیه یکی از پر طرفدارترین رشته های دانشگاه های این کشور می باشد. با علم به این امر، اخذ پذیرش در این کشور دشوار می نماید.
آموزشگاه دیار دانش به دانشجویانی که در مسیر تحقق رویاهای خود گام برمی دارند و تحصیل در رشته دندان پزشکی ترکیه را مد نظر دارند، کمک می کند تا بتوانند به رویای خود دست یابند.

https://www.asianews.ir/u/b6o
اخبار مرتبط
ظرفیت پذیرش دانشجویان بین‌المللی دانشگاه های ترکیه در رشته ‌های دندانپزشکی و پزشکی محدود شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید