صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۱ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۶
کد خبر: 15867
گزارشگر: 213
۵۳۷
۰
۰
۱
سهام شرکت توسعه فن افزار توسن

زمان عرضه اولیه فن افزار تغییر کرد/ارایه در ۱۶ مرداد

زمان عرضه اولیه فن افزار تغییر کرد/ارایه در ۱۶ مرداد
زمان عرضه اولیه سهام شرکت توسعه فن افزار توسن در نماد معاملاتی فن‌افزار تغییر کرد.

به گزارش آسیانیوز، فن‌افزار دوشنبه هفته آینده عرضه اولیه می شود.

پروانه توکلی: معاون عملیات و نظارت فرابورس ایران اعلام کرد: با توجه به اعلام تعطیلی بازار سرمایه در روز چهارشنبه 11 مرداد ماه، عرضه اولیه سهام شرکت توسعه فن افزار توسن در نماد معاملاتی #فن‌افزار در روز دوشنبه 16 مرداد ماه 1402 انجام خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریا چندی پیش به‌عنوان ارزش‌گذار فن افزار توسن، از عرضه اولیه سهام این شرکت با نماد فن افزار در فرابورس خبر داد.

نشست خبری ویژه معرفی شرکت توسعه فن افزار توسن با حضور مدیران این مجموعه در فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران در نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت توسعه فن افزار توسن مدیرعامل، معاون مالی پشتیبانی، ارزش‌گذار و نماینده سهامدار عمده به تشریح آخرین وضعیت این مجموعه پرداختند.

مدیرعامل شرکت توسعه فن افزار توسن با اشاره به اینکه نام تجاری این شرکت توسن تکنو و نماد آن برای ورود به بازار سرمایه فن افزار است، گفت: این مجموعه سال 1389 تأسیس شد اما فعالیت و زمینه کسب‌وکار آن از یک دهه قبل آغاز شده بود.


به گفته احمد پویانفر، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریا- به عنوان ارزش‌گذار فن افزار توسن-، ارزش منصفانه سهام خرد این مجموعه در تیرماه 1402، مبلغ 1736 میلیارد تومان تخمین زده شده است. گفتنی است برای تخمین ارزش فن افزار از روش نسبی p/e و p/s و دو روش درآمدی ddm و fcff استفاده شده است.


همچنین ارزش تخمینی بدون اعمال کسر نقدشوندگی و با اعمال کسر کنترل 25 درصدی صرفا برای روش جریان نقد آزاد برآورد شده است.

پویانفر در خصوص ارزش‌گذاری فن افزار توسن ادامه داد: «از دیدگاه ارزش‌گذاری روند رشد درآمد و بهای تمام شده مهم است که بهای تمام شده 33 درصد، نرخ فروش 31 درصد و سود عملیاتی 24 درصد افزایش داشته که نشان می‌دهد به تناسب بهای تمام شده نرخ فروش و سود هم رشد کرده است. این نشان می‌دهد شرکت توان مدیریت کسب‌وکار را در صنعت خود دارد.»

ارزش سهام فن افزا چقدر است؟
گفتنی است با توجه به جمع‌بندی ارزش‌گذاری، میانگین ساده ارزش تخمینی 2542 و میانگین ارزش تخمینی برابر با 1736 میلیارد تومان است. ارزش هر ورقه سهام شرکت که با نماد فن افزا وارد بورس می‌شود، نیز برابر با 1157 تومان است.

این مجموعه، زیرمجموعه شرکت تک وست است که بزرگ‌ترین شرکت از لحاظ گردش مالی در این گروه است. نام تجاری شرکت توسن تکنو و نماد فن افزار برای ورود به بازار سرمایه انتخاب شد. این مجموعه سال 1389 تاسیس شد اما فعالیت و زمینه کسب‌وکار از یک دهه قبل آغاز شده بود. فن افزار، یک مجموعه‌ دانش‌بنیان تولیدی است.

گفتنی است توسن تکنو به دلیل ترکیب فعالیتی، شرکت منحصربه‌فردی بوده و با ساختار مدرن فعال است و پنج کسب‌وکار دارد. کسب‌وکار پایه در بخش پرداخت‌هاست و بزرگ‌ترین تولیدکننده کارت‌خوان در کشور است. کسب‌وکار دوم، بیزینس پوینت است که ارائه خدمات پس از فروش است.

کسب‌وکار سوم فناورانه است که حدود سه سال است که سرمایه‌گذاری شده و در زمینه هوش مصنوعی است. بیزینس چهارم با نام تجاری شاپ است، بحث تجارت دیجیتال است و صندوق‌های فروشگاهی دیجیتال را شامل می‌شود.

کسب‌وکار پنجم این مجموعه مانی تک است که یک نئوبانک اصناف است و شروع آن با سرویس‌های خودپرداز است و به 20 میلیون ایرانی سرویس می‌دهد که درآمد 9 ماهه‌اش 300 میلیارد تومان بوده است. در مکان‌هایی حضور دارد که بانک‌ها امکان حضور ندراند.

این مجموعه چهار میلیون کارتخوان به بازار کشور ارائه کرده است.

بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس، عرضه اولیه شرکت فن افزار، در ادامه آمده است:

❖ تعداد کل سهام شرکت: 1,500,000,000 سهم
❖ تعداد کل سهام قابل عرضه : 180,000,000 سهم معادل 12 درصد از کل سهام شرکت
❖ متعهدین عرضه: شرکت سرمایه‌گذاران فناوری تک وستا، شرکت تدبیرگران فناوری فردای ایرانیان و شخص حقیقی
❖ مشاور عرضه: شرکت کارگزاری خبرگان سهام
❖ متعهد خرید: شرکت تأمین سرمایه دماوند
❖ بازارگردان: صندوق سرمایهگذاری اختصاصی بازارگردانی توازن کوروش/

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/b7p
اخبار مرتبط
عرضه اولیه با نماد فن افزار از سوی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریا فردا؛ ۱۱ مرداد در فرابورس ارائه می شود.
شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریا به‌عنوان ارزش‌گذار فن افزار توسن، عرضه اولیه با نماد فن افزار را چهارشنبه؛ ۱۱ مرداد در فرابورس ارائه می دهد.
سریال روز‌های تلخ بازار بورس تا کجا ادامه دارد؟ کارشناس بازار‌های مالی گفت: متولی گری سازمان بورس هر زمان لازم می‌دانند با انواع توجیه‌های منفعتی و اقتضائی، حقوق سرمایه گذاران را تهدید و به جیب مردم دست درازی می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید