صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۱ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۶
کد خبر: 15871
گزارشگر: 2
۸۰۲
۰
۰
۲
انواع رزین

تفاوت رزین آنیونی، کاتیونی و میکس بد

تفاوت رزین آنیونی، کاتیونی و میکس بد
همه ما با آب با فرمول شیمیایی که ساخته شده از هیدروژن و اکسیژن است، آشنا هستیم. حال سوال این است که آیا در داخل این ماده مواد دیگری نیز به‌جز این دو عنصر وجود دارد؟ قطعا پاسخ مثبت است اما کدام ترکیب‌ها را شما می‌توانید نام ببرید.

علاوه بر املاح معدنی که شما در ذهن خود دارید، یون‌های + و – نیز در داخل مایع حیات موجود هستند که به‌راحتی نمی‌توان آنها را تشخیص داد. برای پاکسازی آب از این مواد خطرناک محصولات جدیدی به بازار معرفی شده‌اند. ما در این مطلب سعی داریم شما را با تفاوت انواع رزین آشنا کنیم و رزین کاتیونی پرولایت را به شما معرفی نماییم.

رزین آنیونی چیست؟

با توجه به اینکه آب‌ها پس از گذر از مسیرهای مختلف املاح و مواد مختلفی با خود به همراه دارند، با پیشرفت تکنولوژی سعی بر این است که برخی از آنها برای سلامت انسان‌ها حذف شود. برای حذف یون‌ها از محصولاتی با نام رزین سختی گیر آب استفاده می‌کنند.
برای حذف یون‌های منفی نظیر پرکلرات، نیترات، اورانیم و ... از رزین‌ آنیونی بهره برده می‌شود که برای استفاده از آنها باید از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. از این ابزار می‌توان به مخزن FRP و دیونایزر اشاره کرد که هر کدام کارایی خاصی دارند.
توجه داشته باشید که قیمت رزین آنیونی به عوامل مختلفی نظیر کیفیت، پایه ضعیف یا قوی، میزان احیاءپذیری، برند و ... بستگی دارد. در ادامه به تفاوت‌های این محصول با هم‌نوع‌های دیگر خود نظیر رزین کاتیونی پرولایت اشاره خواهیم کرد.

رزین کاتیونی چیست؟

برای کم کردن درجه سختی آب می‌توان از رزین‌های کاتیونی که در حذف یون‌های مثبت نظیر منیزیم و کلسیم موثر هستند، استفاده کرد. دانستن این نکته نیز مهم است که خرید رزین کاتیونی کافی نیست و مثل همتای خودش که قبلا اشاره کردیم باید از دستگاه‌های خاصی نیز بهره برد.
با توجه به قیمت رزین کاتیونی، آنیونی یا میکس بد طول عمر آنها نیز بسیار حائز اهمیت است؛ به این معنی که نمی‌توان در هر ماه یا یک مدت مشخص محصولی جدید تهیه کرد. روش‌هایی برای احیاء رزین کاتیونی پرولایت یا برندهای دیگر وجود دارد که یون‌های جذب شده را به‌راحتی می‌توان از آنها حذف کرد و از آنها دوباره استفاده نمود.

رزین میکس بد چیست؟

در مصارفی نظیر داروسازی، لابراتوارها، آزمایشگاه‌ها، صنایع الکترونیکی و ... لازم است که از آب‌های با درصد خلوص خیلی بالا استفاده شود. برای همین منظور از محصولاتی که ترکیبی از رزین‌های کاتیونی و آنیونی هستند بهره می‌برند.
میکس بد همانطور که از نامش پیداست ترکیبی از درصدهای مختلف رزین آنیونی و کاتیونی بوده که اغلب این نسبت 40 (+) به 60 (-) دارند. برای بهره بردن از این محصولات بهتر است که از دستگاه‌های دیونایز استفاده گردد تا آبی بسیار کاربردی به دست آید.
توجه داشته باشید که قیمت رزین میکس بد در مقایسه با موارد قبلی نظیر رزین کاتیونی پرولایت کمی بیشتر خواهد بود. دلیل این امر آن است که این محصول هر دو یون مثبت و منفی را از آب حذف می‌کند و آبی با خلوص بالا در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه به تفاوت رزین سختی گیر، رزین آنیونی و رزین میکس بد اشاره خواهیم داشت تا اطلاعات شما در این زمینه بیشتر شود.

تفاوت‌های رزین کاتیونی، آنیونی و میکس بد

در قسمت‌های قبلی شرح مختصری بر هر محصول آوردیم تا شما بدانید که با چه موادی سروکار دارید و چه کارایی‌هایی دارند. اکنون وقت آن رسیده که به تفاوت‌های آنها را دسته‌بندی کنیم و شما به اهمیت هر کدام بیشتر پی ببرید.
این روزها استفاده از رزین تصفیه آب در جوامع مختلف به یک ضرورت تبدیل شده است و شاید در آینده نه‌چندان دور همه از آنها استفاده کنند. از تفاوت‌های محصولات معرفی شده می‌توان به موارد استفاده اشاره کرد که میکس بد در لابراتوارها و ... و دو مدل دیگر در دستگاه‌های سختی گیر به کار برده می‌شوند.
محصولات میکس بد نظیر رزین میکس بد mb400 برای تولید آب مقطر، آب فوق خالص، حذف تمامی یون‌های + و -، پرداخت چگالش، تمیز کردن میکرو الکترونیک و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرفی دیگر از محصولاتی نظیر رزین کاتیونی پرولایت برای خالص سازی اسیدهای آمینه، قند زدایی، حذف یون‌های +، تصفیه آب، آبکاری فلزات، دیگ‌های چگالشی و ... استفاده می‌شود.
با خرید رزین آنیونی نیز می‌توان از آن در حذف آرسنیک، پرکلرات، نیترات، کربن آلی، کاهش درجه سختی آب، حذف یون -، دستگاه تصفیه آب و ... استفاده نمود. برای استعلام قیمت رزین سختی گیر باید به یک مجموعه معتبر مراجعه کرد.

خرید رزین سختی گیر

برندهای مختلفی در این عرصه فعالیت دارند و محصولات متنوعی را شما می‌توانید در بازار پیدا کنید. برای اینکه در این راه با مشکلی مواجه نشوید قبل از اقدام باید یک برند معتبر از این رزین‌ها را انتخاب کنید که برند پرولایت می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
برای خرید رزین کاتیونی پرولایت یا محصولات دیگر این برند لازم است شما با یک شرکت معتبر در ارتباط باشید. اعتبار یک مجموعه از سابقه، رضایت مشتریان، پشتیبانی و مشاوره قدرتمند و ... قابل تمیز است. شما با بررسی سایت‌های مختلفی می‌توانید بهترین قیمت رزین پرولایت را استعلام کنید و سپس سفارش خود را ثبت نمایید. شما می‌توانید در مقالات دیگر تفاوت مولکولارسیو، رزین سختی گیر و پلی الکترولیت را نیز مطالعه کنید.
البته هنگام خرید باید به تفاوت مولکولارسیو، رزین سختی گیر و پلی الکترولیت نیز توجه کنید. چراکه این محصولات همگی در صنعت تصفیه آب و فاضلاب کارایی بسیاری دارند و ممکن است که موقع خرید رزین سختی گیر، دچار اشتباه گردید.

جمع بندی

با پیشرفت تکنولوژی برای حفظ سلامت انسان و مصون نگه داشتن سلامت بشر، آزمایشات مختلفی روی آب که مایه حیات است، انجام گرفته که محققان نتایج جالبی را کسب کرده‌اند. این روزها رزین‌های مختلفی برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرند که در این مطلب به تفاوت‌های رزین‌ها اشاره کردیم.

در این مطلب رزین سختی گیر، رزین آنیونی و رزین میکس بد | هر آنچه باید بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. ما خرید رزین کاتیونی پرولایت و دیگر محصولات این برند را برای شما توصیه می‌کنیم.

https://www.asianews.ir/u/b7t
اخبار مرتبط
چسب مناسب برای کاشی و سرامیک پرسلان را می شناسید؟ آیا می دانید می توانید انواع چسب را از مراکز معتبر در تهران خرید کنید؟ چسب پرسلان یکی از محصولات پر فروش و مورد نیاز در صنعت ساختمان است که می توانید از آن استفاده خوبی داشته باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید