صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۱ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۱
کد خبر: 15872
گزارشگر: 2
۷۴۷
۰
۰
۱
حیوانات خانگی

ویژگی‌های مهم باکس حمل گربه و باکس حمل سگ در سفر+ غذای سگ مناسب در سفر

ویژگی‌های مهم باکس حمل گربه و باکس حمل سگ در سفر+ غذای سگ مناسب در سفر
انتخاب مناسب‌ترین باکس حمل گربه و باکس حمل سگ در سفرها، از دغدغه‌های مهم و اساسی دارندگان این دسته حیوانات خانگی است. بر کسی پوشیده نیست که اکثر افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند احساس مسئولیت بالایی به این حیوانات دارند و چنانچه مشکلی برای این حیوانات رخ دهد، این افراد مدام خود را سرزنش می‌کنند.

از این‌رو بهتر است صاحبان حیوانات خانگی تا حد امکان اطلاعات کافی درباره این حیوانات کسب کنند تا بتوانند بهتر از پس مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اند بربیایند و نگرانی‌های احتمالی خود را نیز کاهش دهند.
از جمله این آموزش‌های اساسی، آموزش‌های لازم درمورد باکس حمل این حیوانات و غذای مصرفی آن‌ها است؛ البته اهمیت این دو موضوع در سفر و در شرایط غیرعادی بیشتر می‌شود. در این مقاله به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های لازم که باید در باکس حمل گربه و باکس حمل سگ وجود داشته باشد، پرداخته می‌شود. همچنین با توجه به علاقه اکثر افراد به سگ‌ها به‌عنوان حیوان خانگی، درمورد غذای سگ مفید در شرایط عادی و در سفرها هم صحبت خواهد شد.

ویژگی‌های ضروری باکس حمل سگ و باکس حمل گربه

خرید باکس حمل سگ و باکس حمل گربه یکی از دغدغه‌های مهم دارندگان حیوانات خانگی است. مخصوصاً این دغدغه زمانی بیشتر می‌شود که قصد سفر هم وجود داشته باشد و سگ یا گربه باید مدت طولانی‌تری را در باکس خود بگذرانند؛ از این‌رو باکس حمل سگ یا باکس حمل گربه باید به‌گونه‌ای باشد که کمترین مشکل را برای این حیوانات خانگی داشته باشد و آن‌ها هم همچون صاحبانشان از سفر لذت ببرند. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم و ضروری باکس حمل سگ و باکس حمل گربه بیان می‌شوند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

ابعاد مناسب و استاندارد

اولین ویژگی مهم و ضروری که باکس حمل سگ و باکس حمل گربه باید داشته باشد ابعاد مناسب این نوع باکس‌هاست. خوشبختانه در حال حاضر انواع باکس حمل سگ و گربه برای انواع نژادها در بازار موجود است. درواقع منظور از ابعاد مناسب باکس حمل سگ و باکس حمل گربه این است که این حیوانات در باکس احساس راحتی کنند؛ یعنی نه آن‌قدر کوچک که اجازه هر عملی را از آن‌ها سلب کند و نه آن‌قدر بزرگ که امکان کنترل سگ و گربه در آن دشوار شود.

استحکام، دوام و مقاومت

دومین ویژگی مهمی که در باکس حمل سگ و باکس حمل گربه باید به آن دقت کرد، استحکام و دوام و مقاومت باکس‌هاست. درواقع این موضوع به جنس و کیفیت باکس‌ها برمی‌گردد. معمولاً این باکس‌ها از پلاستیک فشرده تهیه می‌شوند، اما مواد اولیه‌ای که در ساخت این باکس‌ها استفاده می‌شود استحکام و مقاومت آن‌ها را تضمین می‌کند.

امکان تهویه هوا

معمولاً باکس‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان تهویه هوا در آن‌ها وجود دارد، اما در برخی از مدل‌ها این امر دارای طراحی بهتری است و اطراف باکس کاملاً باز طراحی شده‌اند که امکان رد و بدل شدن هوا را راحت‌تر می‌کنند.

وزن سبک

وزن سبک باکس حمل سگ و باکس حمل گربه از ویژگی‌های بسیار مهم این وسایل است؛ چراکه صاحبان این حیوانات خانگی، باید این باکس‌ها را حمل کنند و در صورتی که وزن بالایی داشته باشند، قطعاً صاحبان این حیوانات برای حمل و نقل آن‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

باکس حمل سگ

ظاهری زیبا

از دیگر موارد مهم در باکس حمل سگ و باکس حمل گربه، شکل ظاهری و زیبایی این وسایل است. البته این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و ممکن است نظر افراد مختلف در این باره متفاوت باشد، اما به هر حال برخی از باکس‌ها هستند که از نظر اکثر افراد شکل و شمایل خاص‌تری دارند.

معرفی بهترین غذای سگ مفید و سالم

یکی دیگر از دغدغه‌های همیشگی صاحبان حیوانات خانگی غذای مناسب این حیوانات است. در چند سال اخیر افراد بی‌شماری متمایل به نگهداری حیوانات خانگی شده‌اند، اما صرف علاقه نباید سبب شود فردی که توانایی نگهداری این حیوانات را ندارد، قبول مسئولیت کند.
معمولاً سگ‌ها در زمره محبوب‌ترین حیوانات خانگی هستند که نژادهای مختلفی نیز دارند و برخی از تدابیر مراقبتی این سگ‌ها بسته به نژاد آن‌ها متفاوت است، اما آنچه اهمیت دارد این است که باید در انتخاب غذای سگ مفید و سالم دقت کافی داشت. درواقع غذای سگ مفید، به غذاهایی گفته می‌شود که تمامی منابع مورد نیاز بدن این حیوانات را بتواند تأمین کند. از جمله غذاهای مفید سگ‌ها عبارت‌اند از:

غذای سگ مفید

مواد غذایی دارای پروتئین

پروتئین‌ها در زمره غذای مناسب سگ‌ها محسوب می‌شوند. پروتئین‌ها شامل گوشت قرمز (گاو، گوساله، بره و ...)، بوقلمون و مرغ می‌شوند؛ البته باید دقت شود هیچ‌کدام از این منابع پروتئینی را نباید به‌صورت خام به سگ‌ها خوراند؛ چراکه در این صورت احتمال انتقال یافتن باکتری سالمونلا به بدن سگ‌ها بسیار بالا می‌رود. همچنین بهتر است در زمان پخت این منابع پروتئینی از ادویه استفاده نشود تا پروتئین کامل این مواد به بدن سگ‌ها منتقل شود. در برخی مواقع که صاحبان سگ‌ها در سفر هستند و ممکن است فرصت کافی برای پختن انواع پروتئین نداشته باشند بهتر است این ماده غذایی را فاکتور بگیرند و به‌هیچ‌عنوان خام آن‌ها را در اختیار این حیوانات قرار ندهند.

ماهی

ماهی‌ها را نیز می‌توان در زمره غذای سگ مفید و سالم قرار داد. البته به شرط اینکه تیغ‌های ماهی گرفته شود و بدون ادویه آب‌پز شود. برخی از انواع ماهی‌های دارای ارزش غذایی بالاتری برای سگ‌ها هستند که عبارت‌اند از: ماهی سالمون، ماهی کاد و ماهی سفید.

میوه‌ها

از دیگر غذاهای مفید و سالم سگ می‌توان میوه‌ها را نام برد که حتماً باید در برنامه غذایی آن‌ها گنجانده شوند. حتی صاحبان سگ‌ها می‌تواند از برخی میوه‌هایی که سگ‌ها از آن‌ها بیشتر استقبال می‌کند به‌عنوان تشویقی هم استفاده کنند. در شمار انواع میوه‌های مفید برای سگ‌ها می‌توان به موز، انبه، گلابی، زردآلو، هندوانه، نارنگی، پرتغال، سیب، خیار، هلو، طالبی و ملون اشاره کرد.
البته در این مقوله نیز نباید فراموش کرد که حتماً میوه‌ها را به‌صورت شسته و درصورت نیاز به‌صورت ضدعفونی شده در اختیار سگ‌ها قرار داد. از دیگر غذای سگ مفید، که حتماً باید در وعده‌های غذایی هفتگی سگ‌ها گنجانده شود، انواع سبزی‌هاست؛ چراکه سبزی‌ها سرشار از مواد مغذی همچون فیبر، انواع ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها و مواد معدنی است که تمامی این مواد برای سگ‌ها مفید خواهند بود.
از سبزی‌های مفید برای سگ‌ها می‌توان لوبیا سبز، کدوتنبل، کرفس، کلم برکلی، کاهو، سیب‌زمینی، هویج، کدو سبز را نام برد؛ البته بدیهی است که تمامی این سبزی‌ها را لازم نیست در یک هفته گنجاند و چنانچه 2 تا 3 مورد از موارد گفته‌شده هم در هر هفته، در اختیار سگ‌ها قرار داده شوند کافی است.

لبنیات

لبنیات نیز می‌تواند جزء غذای سگ مفید و سالم باشد. البته حتماً لازم است از لبنیات با ویژگی‌های خاص برای سگ‌ها استفاده کرد؛ برای مثال ماستی که در اختیار سگ‌ها قرار داده می‌شود باید ساده و کم‌چرب و بدون هیچ نوع ماده افزودنی باشد. همچنین اگر ماست پروبیوتیک هم باشد ارزش غذایی بیشتری برای سگ‌ها دارد و مشکل درد معده را در سگ‌ها کاهش می‌دهد.

غذای سگ مفید و سالم در سفر چیست؟

لیست غذاهای مفید برای سگ‌ها در قسمت قبل توضیح داده شدند، اما مسلم است مهیا کردن این غذاها در هر مکان و زمانی مقدور نیست. یکی از این زمان‌ها هنگام سفر است که ممکن است ابزار و وسایل کافی جهت تهیه غذای مناسب سگ‌ها فراهم نشود؛ از این‌رو باید تدبیری اندیشیده شود تا هم در ایام مسافرت غذای سگ مفید و مغذی تأمین شود و هم اینکه از جهت تهیه غذای سگ‌ها دشواری برای صاحبان آن‌ها ایجاد نشود.
از این‌رو بهترین گزینه به‌عنوان غذای مفید سگ در سفر، استفاده از غذاهای خشک و پوچ سگ است. معمولاً غذاهای خشک و پوچ سگ‌ها به‌گونه‌ای تهیه شده‌اند که می‌توانند مواد مورد نیاز بدن سگ‌ها را تأمین کنند و از طرفی تنوع محصولی بالایی نیز دارند و نگرانی از جهت اینکه سگ‌ها نسبت به خوردن طولانی‌مدت آن‌ها واکنش منفی نشان دهند، وجود نخواهد داشت. البته نباید فراموش شود که لازم است ظرف غذا و ظرف آب سگ‌ها هم حتماً در لیست وسایل ضروری سگ‌ها در سفر قرار داده شود تا غذای خشک خود را در ظرف مخصوص خود مصرف کنند.

سخن پایانی

در این مقاله درمورد دو دغدغه اصلی و مهم صاحبان حیوانات خانگی مخصوصاً دارندگان سگ‌ها صحبت شد. همان‌طور که گفته شد باید در انتخاب مناسب‌ترین باکس حمل گربه و باکس حمل سگ، برخی نکات را مورد توجه قرار داد. بدیهی است دقت و توجه به موارد گفته‌شده سبب راحتی و آسایش حیوانات خانگی و صاحبان آن‌هاست.

همچنین در مقاله فوق درمورد غذاهای مفید و ضروری سگ‌ها هم صحبت و لیست نسبتاً کاملی از غذاهای مورد نیاز این حیوانات خانگی ارائه شد. مسلم است که با رعایت عادات غذایی سالم برای سگ‌ها یا هر حیوان خانگی دیگر، می‌توان نسبت به سلامت این حیوانات اطمینان بیشتری یافت و نیاز به دام‌پزشک را به حداقل رساند.
البته همان‌طور که در مقاله توضیح داده شد، در شرایط غیرعادی همچون سفر، باید برخی مراقبت‌های دیگر را نیز از حیوانات خانگی انجام داد. از جمله این مراقبت‌ها توجه به غذای مناسب حیوانات خانگی است که بهتر است از غذاهای خشک استفاده شود.

https://www.asianews.ir/u/b7u
اخبار مرتبط
مهمترین و موثرترین راه مبارزه با مگس، پیشگیری از ورود و جذب آنها در داخل اماکن است .
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید