صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
کد خبر: 15891
گزارشگر: 213
۸۴۷
۰
۰
۰
در پی ترور افسران جنبش فتح

چرا عربستان از شهروندانش خواست لبنان را ترک کنند؟

چرا عربستان از شهروندانش خواست لبنان را ترک کنند؟
عربستان سعودی در لبنان با انتشار بیانیه‌ای از اتباع خود خواست فوراً خاک لبنان را ترک کنند.

به گزارش آسیانیوز، عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای در پی تشدید درگیری‌ها در اردوگاه «عین الحلوه» از شهروندان خود خواست فورا خاک لبنان را ترک کنند.

سفارت عربستان سعودی در لبنان با انتشار بیانیه‌ای از اتباع خود خواست در پی تشدید درگیری میان گروه‌های فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه، فوراً خاک لبنان را ترک کنند.

--------------

بیشتر بخوانید

کلیدخوردن روابط اسرائیل و عربستان با سفر مخفیانه!

--------------------------------

خبرگزاری اسپوتنیک بامداد شنبه گزارش داد که سفارت عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر از اتباع خود خواسته که از نزدیک شدن به مناطقی که صحنه درگیری‌های مسلحانه است، خودداری کنند و هرچه سریع‌تر خاک لبنان را ترک کنند.

به نقل از مهر، گفتنی است درخواست ریاض از اتباع خود به دنبال درگیری دوباره در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه در جنوب لبنان صورت می‌گیرد هرچند که در پی توافق میان طرف‌های درگیر هم اکنون، آرامشی شکننده در این اردوگاه برقرار است.

 با وجود آرامش شکننده در اردوگاه عین الحلوه لبنان، صرفاً عربستان سعودی از اتباع خود خواسته است که خاک لبنان را فوراً ترک کنند و تا اکنون، هیچ گزارشی از سوی سفارتخانه‌های خارجی مستقر در لبنان برای خروج اتباع خود از لبنان گزارش نشده است.

درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه که از شنبه شب گذشته و پس از ترور یکی از افسران ارشد جنبش فتح و سه نفر از محافظانش در داخل اردوگاه آغاز شده بود، بار دیگر شامگاه چهارشنبه شدت گرفت./

https://www.asianews.ir/u/b8d
اخبار مرتبط
دیدارهای رئیس سازمان موساد با مقام‌های ارشد «سی‌آی‌ای» و دولت جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، درباره عربستان مخفیانه بوده است.
عربستان، از زمان سکانداری ملک سلمان و ولی عهدش، محمد بن سلمان که برخلاف تصویر سازی‌های برخی رسانه‌ها، فرد ساده لوحی نیست، سیاست متوازنی در توجه همزمان به روابط با جهان غرب و شرق آسیا در پیش گرفت.
وال‌استریت ژورنال گزارش داد که عربستان سعودی قرار است در ماه اوت، میزبان مذاکرات صلح اوکراین با حضور کشورهای غربی و در حال توسعه باشد.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله از توقف مذاکرات با عربستان سعودی خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید