صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۴
کد خبر: 15824
گزارشگر: 213
۸۶۹
۰
۰
۱
خبر مهم وال‌استریت ژورنال

مذاکرات صلح اوکراین در عربستان برگزار می شود

مذاکرات صلح اوکراین در عربستان برگزار می شود
وال‌استریت ژورنال گزارش داد که عربستان سعودی قرار است در ماه اوت، میزبان مذاکرات صلح اوکراین با حضور کشورهای غربی و در حال توسعه باشد.

به گزارش آسیانیوز، وال‌استریت ژورنال روز شنبه گزارش داد که عربستان سعودی قرار است در ماه اوت، میزبان مذاکرات صلح اوکراین باشد. در این نشست از کشورهای غربی، اوکراین و کشورهای بزرگ در حال توسعه از جمله هند و برزیل دعوت شده است.

بریتانیا، آفریقای جنوبی، لهستان و اتحادیه اروپا حضورشان را در این نشست مذاکرات صلح اوکراین تایید کرده‌اند و انتظار می‌رود، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هم در آن حضور پیدا کند.

----------

بیشتر بخوانید

پایان جنگ اوکراین: پوتین یا زلنسکی می میرند!

----------------------------

 یورو نیوز نوشت؛ این گزارش به نقل از دیپلمات‌های درگیر در این مذاکرات صلح نوشت که مقامات ارشد ۳۰ کشور از جمله اندونزی، مصر، مکزیک، شیلی و زامبیا در روزهای ۵ و ۶ اوت در این نشست در عربستان حضور پیدا خواهند کرد.


در این گزارش آمده است که اوکراین و مقامات غربی امیدوارند این مذاکرات بتواند به حمایت بین‌المللی از شرایط صلح به نفع اوکراین منجر شود.

به گزارش عصر ایران، کرملین مدعی است حدود یک ششم اوکراین را به خود ضمیمه کرده و می‌گوید مذاکرات صلح با اوکراین را تنها در صورتی ممکن می‌داند که کی‌یف «واقعیت‌های جدید» را بپذیرد. در واقع اشاره کرملین به ادعای ارضی جدید است.

در مقابل هم کی‌یف می‌گوید مذاکره با روسیه تنها پس از خروج نیروهای مسکو از اوکراین امکان پذیر خواهد بود.

--------

بیشتر بخوانید

پایان تاریخ نزدیک است!
-------------------------------------------

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کشورها در این مذاکره شرکت خواهند کرد. با این حال بریتانیا، آفریقای جنوبی، لهستان و اتحادیه اروپا از جمله طرف‌هایی هستند که حضورشان را در این نشست تایید کرده‌اند و انتظار می‌رود، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هم در آن حضور پیدا کند./

https://www.asianews.ir/u/b6j
اخبار مرتبط
امروز مسکو، پایتخت روسیه هدف حملات شدید اوکراین قرار گرفت.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز گفت دولت جو بایدن به هیچ توافق واقعی با ایران نزدیک نیست.
به دنبال واکنش‌ها به بیانیه روزهای اخیر روسیه و شش کشور حوزه خلیج فارس در خصوص ارجاع اختلاف تهران و ابوظبی بر سر مالکیت سه جزیره به دیوان لاهه، رئیس مجلس و برخی رسانه ها به آن واکنش نشان دادند.
جو بایدن با بیان اینکه عضویت اوکراین در ناتو قطعی است، گفت پوتین شکست خورد؛ این در حالی است که اوکراین به تازگی از آمریکا و کشورهای دیگر بمب خوشه ای دریافت کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید