صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۲:۵۵
کد خبر: 15604
گزارشگر: 213
۷۹۲
۰
۰
۱
آخرین اظهارات جو بایدن

پوتین شکست خورد/ارسال بمب های خوشکی به اوکراین!

پوتین شکست خورد/ارسال بمب های خوشکی به اوکراین!
جو بایدن با بیان اینکه عضویت اوکراین در ناتو قطعی است، گفت پوتین شکست خورد؛ این در حالی است که اوکراین به تازگی از آمریکا و کشورهای دیگر بمب خوشه ای دریافت کرده است.

به گزارش آسیانیوز، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه بعد از اجلاس دو روزه سران ناتو در لیتوانی با رهبران کشورهای اسکاندیناوی در هلسینکی دیدار کرد و گفت ولادیمیر پوتین هم‌اکنون در جنگ روسیه در اوکراین شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن در فنلاند افزود: عضویت اوکراین در ناتو قطعی است و تنها مسئله زمان آن مطرح است.

او تأکید کرد هیچ کشوری که در حال جنگ با کشور دیگری است، نمی‌تواند به عضویت ناتو پذیرفته شود زیرا «ممکن است به جنگ جهانی سوم بینجامد».

به گفته بایدن، ولادیمیر پوتین خود سرانجام به این یقین خواهد رسید که ادامه جنگ در اوکراین در راستای منافع روسیه نیست و قادر به اداره جنگ برای سال‌های طولانی نخواهد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت نشست ناتو در ویلنیوس که در آن اعضا برای ادامه یاری اوکراین در برابر روسیه تعهد بلندمدت دادند، «تاریخی بود».

جو بایدن ابراز نظر کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از تعهداتی که در نشست ناتو شنید، «بسیار خوشحال» خارج شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در جمع رهبران فنلاند، سوئد، دانمارک، نروژ و ایسلند این را نیز گفت که عضویت سوئد در آینده نزدیک در ناتو نیز «تأثیری بزرگ» ایجاد خواهد کرد.

 اوکراین می‌گوید نخستین محموله بمب‌های خوشه‌ای را از آمریکا دریافت کرده است
فنلاند که همراه با سوئد پارسال با نگرانی از گسترش حمله روسیه خواهان عضویت در ناتو شد، بهار امسال این خواسته خود را در قبال سازمان آتلانتیک شمالی عملی کرد.

جو بایدن به یوگنی پریگوژین، فرمانده شبه‌نظامیان «واگنر»، نیز توصیه کرد که مراقب باشد (از سوی روسیه) مسموم نشود. او گفت: اگر جای پریگوژین بودم، حواسم را به خوراکم دقیق می‌کردم و از منوی غذا چشم برنمی‌داشتم.

اشاره تلویحی جو بایدن به گزارش‌های متعددی است که حاکی است به دستور ولادیمیر پوتین شمار زیادی از مخالفان حکومت او «مسموم» و کشته شده‌اند.

کمی پس از سخنان جو بایدن در ارتباط با عضویت اوکراین در ناتو، خبرگزاری روسی اسپوتنیک از مسکو گزارش داد که رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه گفته است مسکو در اصول با تضمین‌های امنیتی برای اوکراین مخالفتی ندارد.

 پوتین افزود تجهیز اوکراین به تسلیحات جدید غربی «تغییری» در شرایط میدانی جنگ ایجاد نخواهد کرد بلکه نزاع کنونی را «وخیم‌تر خواهد کرد».

رئیس‌جمهور روسیه به طعنه افزود: «تانک‌های خارجی به مراتب بهتر از بقیه می‌سوزند حتی بهتر از تانک تی-۷۲ ساخت شوروی».

او مدعی شد که ارتش کشورش در شش هفته اخیر ۳۱۱ فروند تانک‌ اوکراینی را «منهدم» کرده است.

پیش از آقای پوتین، سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه، نیز روز پنج‌شنبه در واکنش به تصمیمات گرفته شده در اجلاس سران ناتو در لیتوانی گفت: تجهیز اوکراین به جنگنده‌های اف-۱۶ که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است، خطر بروز درگیری مستقیم نظامی ناتو و آمریکا با روسیه را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مقر فرماندهی وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که واشنگتن بمب خوشه‌ای به اوکراین ارسال کرده است.

به نقل از اسپوتنیک، پنتاگون در ادامه اعلام کرد که اوکراین نه‌تنها از سوی آمریکا که از سوی دیگر کشورها نیز بمب‌ خوشه‌ای دریافت کرده است.

پنتاگون همچنین عنوان کرد که دیگر فراهم‌کردن جنگنده‌های F-16 برای اوکراین بیجا است./

https://www.asianews.ir/u/b0n
اخبار مرتبط
روسیه پس از چین در قبال مالکیت جزایر سه‌گانه ایران، از موضع امارات متحده عربی دفاع کرده است.
رسانه‌های بین‌المللی تلاش جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در پیمان شانگهای را در جهت کاهش انزوای جهانی ایران بیان کرده‌اند.
گزارش روزنامه انگلیسی دیل میل نوشت یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر تقریبا از هفته گذشته رویت نشده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید