صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۱
کد خبر: 15895
گزارشگر: 2
۶۸۷۸
۰
۲
۵
جدیدترین روش های کاشت مو

کاشت مو به روش FUE چیست و چقدر هزینه دارد ؟

کاشت مو به روش FUE چیست و چقدر هزینه دارد ؟
علم پزشکی و فناوری‌های مدرن همواره به دنبال راه‌حل‌هایی جهت حل چالش‌های زندگی انسانی بوده‌اند. یکی از این چالش‌ها، مشکلات مرتبط با ریزش مو در افراد است که می‌تواند خودبخود اعتماد به نفس فرد را به چالش کشانده و به روند طبیعی زندگی آسیب وارد کند.

در این راستا، کاشت مو به روش FUE (Follicular Unit Extraction) به عنوان یکی از جدیدترین روش های کاشت مو، به عنوان یک راه‌حل اثربخش و موثر برای رفع این مشکلات شناخته شده است. با بهره‌گیری از فناوری و تکنیک‌های حرفه‌ای، این روش به انتقال واحدهای مویی به صورت جداگانه از نواحی پشت سر و به نواحی کم‌مویی می‌پردازد. نتیجه‌ی طبیعی و ظاهری، بازگشت اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی فردی است که از این فرآیند استفاده می‌کند.
در این مقاله، به بررسی اصول و فنون کاشت مو به روش FUE، مزایا و معایب آن، نتایج و موفقیت‌های به‌دست‌آمده و چشم‌انداز آینده این روش پرداخته خواهد شد. همچنین، نقش این روش در ارتقاء احساس زیبایی و اعتماد به نفس افراد را بررسی خواهیم نمود. با ما همراه باشید تا به دنیای پرشور و الهام‌بخش کاشت مو به روش FUE سفر کنیم.

کاشت مو به‌روش FUE چیست؟

روش FUE، مخفف عبارت Fullicar Unit Extraction و به‌معنای استخراج واحد فولیکول است. کاشت مو به‌ روش FUE، در سراسر دنیا از جمله ایران انجام می‌شود؛ مراحل کاشت مو به این روش به شرح ذیل است:

جلسه مشاوره

پیش از هر چیز، جلسه مشاوره برای شما تعیین می‌شود تا وضعیت موی سر شما بررسی شود و پزشک تشخیص دهد که چه روشی برای شما مناسب است. از آنجایی که روش مناسب برای هر فرد متفاوت است، نمی‌توان یک روش را به‌عنوان بهترین روش معرفی کرد؛ زیرا هر یک از متدهای کاشت مو کاربرد خاص خود را دارد.
معمولاً در جلسه مشاوره از وضعیت سر شما در زوایای مختلف برای ایجاد پرونده پزشکی شما عکس گرفته‌می‌شود؛ این کار به‌منظور بررسی وضعیت قبل و بعد از جراحی موی سر شما و مقایسه نتیجه و تأثیرگذاری کاشت مو انجام می‌شود. سپس با بررسی پرونده پزشکی و در صورتی که در گذشته کاشت مو به روشی به‌جز FUT انجام نداده باشید، روز جراحی کاشت مو برای شما تعیین می‌شود.

روز جراحی

پیش از جراحی، ابتدا ناحیه اهدا کننده و ناحیه پیوند مو اصلاح می‌شود تا برای فرآیند جراحی آماده شوند؛ سپس جراح بی حسی موضعی را به محل اهدا کننده فولیکول مو که معمولاً پشت‌سر است، اعمال می‌کند تا بیمار طی انجام جراحی دردی را حس نکند یا میزان احساس درد به حداقل برسد. در مرحله بعد، جراح با استفاده از ابزار میکروپانچ، فولیکول‌ها را از ناحیه اهدا کننده جدا می‌کند؛ سپس روی ناحیه پیوند برش‌های کوچکی با سوزن یا ابزار جراحی بسیار ظریف انجام می‌شود تا فولیکول‌ها از طریق این برش‌ها به محل مورد نظر پیوند شوند. در نهایت، ناحیه پیوند تمیز شده و با بانداژ پوشانده می‌شود.
کاشت مو به‌روش FUE در اغلب موارد برای پوشاندن نقاط کم پشت‌سر یا طاسی سر صورت‌می‌گیرد؛ اما ممکن است در شرایط خاصی برای رفع کم پشتی موهای سایر نقاط بدن نیز انجام شود. پس از انجام کاشت مو به این روش، فولیکول‌های مو از طریق رگ‌های خونی تغذیه می‌شوند و شروع به رشد می‌کنند. بدین ترتیب، پس از رشد کافی موهای کاشته شده نواحی کم پشت یا دارای طاسی سر به‌خوبی پوشانده می‌شوند و نتیجه بسیار طبیعی خواهد بود.

کاشت موی طبیعی

کاندید مناسب

به‌طور کلی، می‌توان گفت اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، باید وضعیت موی سر شما در جلسه مشاوره به‌خوبی بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که شما کاندید مناسبی برای این روش کاشت مو هستید یا خیر. با این حال، برخی از عوامل در کاندیدهای مناسب برای روش FUE، مشترک هستند؛ این عوامل عبارتند از:

  • نوع و میزان ریزش مو : نوع و میزان ریزش مو از مهمترین عوامل تعیین کننده برای مناسب بودن این روش برای شما به‌شمار می‌رود. که کاشت مو به‌روش FUE برای افرادی که دچار طاسی با الگوی مردانه هستند و بانک موی کافی دارند مناسب است. همچنین، پوست ناحیه پیوند نیز باید سالم باشد تا پیوند فولیکول و رشد موی سر به‌خوبی انجام شود. مردانی که کاملاً تاس هستند و بانک موی کافی برای پیوند فولیکول ندارند، کاندید مناسبی برای انجام این روش کاشت مو نیستند.
  • انتظار واقع‌بینانه : نتیجه کاشت مو فوراً حاصل نمی‌شود و برای دیدن نتیجه نهایی به زمان احتیاج دارید؛ همچنین ممکن است این روش برای برخی از نقاط سر جواب ندهد و موهایی که پس از کاشت در نواحی خالی رشد می‌کنند، به‌اندازه موی طبیعی شما قوی نباشند. در اغلب موارد، پس از ۶ الی ۹ ماه نتیجه مطلوبی حاصل می‌شود؛ اما نتیجه نهایی با توجه به نوع و میزان ریزش مو و سن افراد، متفاوت خواهد بود.
  • سلامت کلی : کاندیدهای مناسب برای کاشت مو به‌روش FUE، از وضعیت جسمانی و سلامتی کلی خوبی برخوردار هستند. افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند و توانایی انجام روش‌های جراحی را ندارند، بهتر است تا بهبودی کامل و به‌دست آوردن سلامت جسمانی مطلوب صبر کنند.

مقایسه با روش FUT

کاشت مو به‌روش FUT روشی سنتی است؛ اما برای افرادی که دچار طاسی وسیع هستند و به پوشش فولیکول زیاد نیاز دارند، روش مناسب تری است و همچنین نسبت به‌روش FUE مقرون به صرفه تر است. در روش FUT، جراح نواری را از محل اهدا کننده فولیکول بیمار می‌برد و سپس فولیکول‌ها را برای پیوند آماده می‌کند. در روش FUT اسکار خطی ایجاد می‌شود؛ اما از مزایای این روش این است که می‌توان در صورت نیاز، مجدداً روش‌های دیگر کاشت مو را پس از انجام کاشت مو به‌روش FUT انجام داد.
از طرف دیگر، کاشت مو به‌روش FUE برای افرادی که دچار ریزش موی سکه‌ای هستند و نواحی طاسی وسیعی ندارند مناسب‌تر بوده و روشی ظریف‌تر است. طی این روش برخلاف روش FUT، اسکاری ایجاد نمی‌شود و بهبودی سریع‌تر حاصل می‌شود. این روش هزینه بیشتری نسبت به‌روش FUT دارد؛ اما روشی مدرن‌تر است و برای پوشاندن نقاط ریزش سکه‌ای مناسب‌تر است.

مقایسه روش FUE و FUT

نتیجه کاشت مو

کسب نتیجه مطلوب از کاشت مو به‌روش FUE به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  • دیدن نتیجه کاشت مو به این روش مستلزم گذشت زمان و صبوری بیمار است. ممکن است ۱۰ درصد الی ۸۰ درصد موهای کاشته شده پس از حدود دو یا سه هفته بریزند؛ نتیجه نهایی پس از حدود 9 ماه مشخص می‌شود.
  • ممکن است موهای کاشته شده در این روش پس از مدتی نازک شوند؛ بنابراین گاهی اوقات افرادی که حساسیت زیادی نسبت به این موضوع دارند، نسبت به انجام این روش مردد می‌شوند.
  • افرادی که ریزش موی گسترده‌ای دارند، بهتر است از روش‌های دیگری برای کاشت مو استفاده کنند؛ زیرا کاشت مو به‌روش FUE برای افرادی که ریزش سکه‌ای دارند مناسب‌تر است.
  • افرادی که فولیکول خفته دارند، پس از کاشت مو به این روش نسبت به سایر افراد نتیجه ضعیف تری را مشاهده خواهند کرد.
  • دوام نتیجه کاشت مو به‌روش FUE در افراد مختلف متفاوت است؛ ممکن است این نتیجه برای برخی از افراد دائمی باشد و برخی دیگر دوباره ریزش مو را تجربه کنند و یا احتیاج به جراحی مجدد داشته‌باشند.

هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو به‌روش FUE به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌توان قیمت یکسانی را برای انجام این روش در کلینیک‌های مختلف تعیین کرد. اصلی‌ترین عوامل تعیین کننده هزینه کاشت مو به این روش، عبارتند از:

  • دستمزد جراح و تیم پزشکی
  • چه مقدار فولیکول برای پوشاندن نقاط طاسی سر شما نیاز است
  • تعرفه کلینیک برای انجام جراحی کاشت مو

از آنجایی که کاشت مو یک اقدام زیبایی محسوب می‌شود و ارتباطی به‌سلامتی ندارد، نمی‌توان روی بیمه به‌عنوان پرداخت کننده تمام هزینه یا کمک هزینه حساب کرد. اگر ریزش موی شما به‌دلیل حوادثی چون سوختگی یا تصادف باشد، ممکن است بیمه هزینه جراحی یا بخشی از آن را بپردازد؛ اما بهتر است پیش از انجام جراحی در مورد پوشش بیمه‌ای خود در زمینه کاشت مو آگاه شوید.

بعد از کاشت مو به روش FUE

بهترین فصل کاشت مو چه فصلی است؟

پاسخ: چیزی به‌عنوان بهترین فصل برای کاشت مو وجود ندارد و فرقی ندارد که در چه زمانی برای کاشت مو به هر روش اقدام کنید؛ موضوعی که اهمیت دارد این است که جلسه مشاوره با جراح انجام شود و بهترین روش برای رفع مشکل شما انتخاب و انجام شود.

بهترین روش کاشت مو چیست؟

پاسخ: روش‌های متفاوتی برای کاشت مو وجود دارند که هر یک برای کاربرد و مشکل خاصی انجام می‌شوند؛ بهترین روش برای هر شخص متفاوت است و نمی‌توان یک روش را برای همه مناسب دانست. بهترین روش برای حل مشکل شما در جلسه مشاوره توسط جراح انتخاب می‌شود.

سن مناسب برای کاشت مو به‌روش FUE چه سنی است؟

پاسخ: معمولاً جراحان توصیه می‌کنند که کاشت مو پس از ۲۱ سالگی و پیش از ۵۰ سالگی به‌خصوص اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید انجام شود و پیش از 21 سالگی از سایر روش‌ها از جمله مزوتراپی برای حل مشکل ریزش مو استفاده شود. اما برای بررسی دقیق‌تر، مشاوره به‌صورت حضوری انجام می‌شود و روش مناسب برای شما در جلسه مشاوره تعیین می‌گردد.

آیا موهای کاشته شده پس از کاشت مو به‌روش FUE طبیعی خواهند بود و کسی متوجه نخواهد شد؟

پاسخ: اگر پیوند مو به‌خوبی انجام شود، نتیجه کاشت مو به‌روش FUE کاملاً طبیعی خواهد بود؛ این موضوع مستلزم این است که پزشک و کلینیک معتبری را برای کاشت مو انتخاب کنید. اما به‌دلیل مواردی که در دوره نقاهت اتفاق می‌افتند، ممکن است کسی با مشاهده شما در این دوران متوجه کاشت موی شما شود؛ اما پس از این دوران نتیجه کاملاً طبیعی خواهد بود.

آیا نتیجه کاشت مو به‌روش FUE دائمی است؟

پاسخ: دوام کاشت مو به‌روش FUE تا حد زیادی به ژنتیک شما بستگی دارد؛ اما به‌طور کلی فولیکول‌های کاشته شده نسبت به طاسی مقاوم هستند و به‌ندرت پس از کاشت مو، افراد دچار طاسی مجدد می‌شوند.

https://www.asianews.ir/u/b8h
اخبار مرتبط
در این مطلب به معرفی یک روتین مراقبتی از موها می پردازیم که کمک می کند تا موهای شما سالم تر بوده و زیبایی و جلوه بیشتری نیز داشته باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید