صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۰۲:۲۹
کد خبر: 15936
گزارشگر: 213
۶۹۸
۰
۰
۱
در دیدار با اعضای کنگره آمریکا مطرح شد

بالا گرفتن تنش آمریکا با ایران در خلیج فارس/نتانیاهو بر اقدام نظامی تاکید کرد

بالا گرفتن تنش آمریکا با ایران در خلیج فارس/نتانیاهو بر اقدام نظامی تاکید کرد
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در دیدار با هیاتی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده درخواست خود برای تهدید نظامی ایران را تکرار کرد.

به گزارش آسیانیوز، نتانیاهو مدعی شد: «مهم‌ترین مسئله اعلان یک تهدید نظامی قاطع علیه ایران است. مسئله دیگر هم اجرای آن است. ما نمی‌خواهیم شاهد دنیایی باشیم که ایران در آن بتواند نیویورک یا واشینگتن یا لس‌آنجلس یا هر منطقه دیگری را در این میان با سلاح هسته‌ای تهدید کند.»

وی افزود: «به طور حتم شاهد جهانی نخواهیم بود که آنها در آن بتوانند اسرائیل را نابود کنند و بخواهند با یک بمب کار یک کشور را تمام کنند. ما هر چه در توان داریم به کار می‌گیریم، با موافقت یا بدون موافقت  از خود دفاع کنیم.»

این اظهارات در حالی است که آخرین ارزیابی‌های اطلاعاتی ایالات متحده گویای آن است که ایران اکنون به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست، اگرچه فعالیت هسته‌ای خود را افزایش داده است.

دفتر اداره کننده اطلاعات ملی ایالات متحده در این ارزیابی که روز ۱۹ تیر منتشر شد، می‌گوید: «ایران از سال ۲۰۲۰ میلادی به دنبال افزایش ظرفیت خود برای ساخت بمب اتمی بوده اما اقدامی برای تولید آن انجام نداده است.»

 با این حال تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده طی هفته‌های اخیر به‌ویژه در منطقه خلیج فارس افزایش یافته است. گفته شده واشینگتن از اعزام بیش از سه هزار ملوان و تفنگدار دریایی به منطقه خاورمیانه برای مقابله با اقدام احتمالی ایران در توقیف کشتی‌های خارجی خبر داده است.

همچنین ناو آبی‌-خاکی «یواس‌اس باتان» و ناو جنگی «یواس‌اس کارتر هال» نیز پس از عبور از دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز وارد دریای سرخ شده‌اند.

پرونده هسته‌ای ایران نیز محل نزاع دیگری میان واشینگتن و تهران است که با توقف مذاکرات احیای برجام، حل‌نشده باقی مانده است.

دفتر حکیم جفریز، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرده بود که توانایی هسته‌ای ایران یکی از موضوعاتی است که نمایندگان کنگره در سفر خود با اسرائیل درباره آن مذاکره خواهند کرد.

جفریز رهبری این هیات را در سفر به اسرائیل بر عهده دارد و بانی سفر نیز کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) است.

این سفر در شرایطی انجام گرفته که طرح دولت راست افراطی نتانیاهو برای تغییرات قضایی در اسرائیل مخالفت و نگرانی واشینگتن را به دنبال داشته است./

https://www.asianews.ir/u/b9k
اخبار مرتبط
دیدارهای رئیس سازمان موساد با مقام‌های ارشد «سی‌آی‌ای» و دولت جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، درباره عربستان مخفیانه بوده است.
براساس گزارش های خارجی، در دیدار رئیس‌جمهور اسرائیل با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید درباره جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی گفت و گو شده است.
روزنامه شرق الاوسط، مدعی شد پژوهشگر اسرائیلی-روس ربوده شده در عراق به ایران منتقل شده و اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران در حال مذاکره برای تبادل او با یک زندانی ایرانی در تل‌آویو هستند.
وزیر خارجه اسرائیل مدعی شد زمانش رسیده که جامعه جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران دست به اقدام بزند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید