صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۵
کد خبر: 15948
گزارشگر: 306
۲۵۲
۰
۰
۲
امام جمعه یزد

عشق به خداوند روشنی‌بخش مسیر هدایت است

عشق به خداوند روشنی‌بخش مسیر هدایت است
یزد - امام جمعه گفت: امید و اعتماد به حق باعث روشن شدن چراغ قلب و روح انسان می‌شود و مسیر هدایت را روشن‌تر می‌سازد

آسیانیوز / یزد ؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان رضوی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) اظهار کرد: کسی که در زندگی رضایت خداوند را بر رضایت دیگران ترجیح دهد، کسی است که خداوند متعال خود متکلف امور وی خواهد شد و اگر رضایت دیگران را به رضایت خداوند ترجیح داد، خداوند نیز او را به حال خود رها می‌کند.

وی افزود: در تمام امور زندگی باید رضایت خداوند را درنظر داشته باشیم حتی اگر مردم به دشمنی بپردازند و باید بدانیم که تنها خدا برای انسان کافی است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه امام حسین(ع) در واقعه عاشورا رضایت خداوند را انتخاب کرد، گفت: در واقعه عاشورا امام حسین(ع) برای رضای خداوند، در راه او گام برداشت و به همین علت مورد خشم و غضب سایر مردم و حاکمان وقت قرار گرفت.

وی افزود: امام حسین (ع) در راه رضای خداوند از خود، خانواده و فرزندان خود گذشت و خداوند نیز راه و نهضت امام حسین(ع) را پس از هزار و 400 سال همچنان زنده نگه داشته است و اجازه نداد هدف و قیام سیدالشهدا(ع) به دست فراموشی سپرده شود.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اهمیت گام برداشتن در مسیر الهی تصریح کرد: رضایت خداوند در تمام امور باید سرلوحه زندگی انسان باشد، و اگر نیاز شد نیز در این مسیر باید از جان و مال خود گذشت کرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) یکی از افرادی بود که تنها برای رضای خداوند و در راه خداوند گام برداشت و در این مسیر سختی‌ها و مصائب زیادی را متحمل شد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه حرکت امام خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی تنها برای رضایت خداوند بود، عنوان کرد: امام خمینی(ره) با توکل به خداوند در مسیر بزرگ و سختی گام نهاد و در این راه طولانی حتی یک لحظه هم از اطمینان ایشان به خداوند کاسته نشد.

وی افزود: باید توکل و اطمینان به خداوند را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و در کسب روزی تنها به خداوند امید داشته باشیم.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: خداوند هیچگاه انسانی که فقط به او امید دارد را تنها نمی‌گذارد و اجازه نمی‌دهد توطئه‌های موجود به آن شخص آسیب بزند و یا امید او را ناامید کند.

امام جمعه یزد شناخت حق را اولین گام در بحث طلبگی دانست و گفت: بالاترین آفت برای انسان ناامیدی از خداوند است و باید بدانیم که عشق به خدا، توکل، امید و اعتماد به حق باعث روشن شدن چراغ قلب و روح انسان می‌شود و مسیر هدایت را برای شخص روشن‌تر می‌سازد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

عشق به خداوند روشنی‌بخش مسیر هدایت است ، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد

https://www.asianews.ir/u/b9x
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید