صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۲
کد خبر: 15995
گزارشگر: 306
۲۴۸
۰
۰
۲
رییس شورای قضایی استان خبر داد

اولین جلسه شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در یزد تشکیل شد

اولین جلسه شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در یزد تشکیل شد
یزد - با حضور مدیران و مسئولین نهادهای اجرایی، نظارتی، امنیتی، قضایی و انتظامی، اولین جلسه شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در یزد تشکیل شد

آسیانیوز / یزد ؛ « غلامعلی دهشیری » در این جلسه، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اوایل سال که انتخابات پایان سال را خیلی مهم برشمردند اظهار داشت: برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و عزتمند، همت و حمیت تمامی کارگزاران نظام اسلامی به ویژه متولیان امر ضرورت دارد تا راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت بعنوان ۴ اصل حاکم بر امر انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان مشخص گردد.

 رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: برابر مقررات قدیم و اصلاحات اخیر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وظایف هر یک از نهادها و سازمان ها و متولیان امر تعیین شده است تا انتخابات به بهترین شکل ممکن و با کمترین چالش و حاشیه انجام گیرد.

این مقام قضایی، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که انتخابات را مظهر قوت و اقتدار ملی اعلام کردند، گفت: انتخابات، یک فرصت خدمت مضاعف برای نهادهای حاکمیتی است که باید در این عرصه از هم اکنون برنامه ریزی و گام بردارند.

وی کاهش و افزایش های حضور و مشارکت مردم در انتخابات های مختلف را یادآور شد و تصریح کرد: در یازده دوره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاهش و افزایش مشارکت های مختلفی رقم خورده است که باید آسیبها و فرصتهای آن مورد بررسی دقیق کارشناسان امر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد تا انتخابات که مظهر شور و شعور ملی و عزت اسلامی است به عرصه ای برای جولان حقدها و عقده های معاندین تبدیل شود.

رییس شورای قضایی استان با توجه به اصلاحات اخیر قانون و فقدان تجربه برخی از فرمانداران و بخشداران در برگزاری انتخابات بر امر اموزش و‌آگاه سازی و مهارت مجریان و‌ناظران تاکید کرد.

شایان ذکر است در این نشست مدیران قضایی، نظارتی، اجرایی و اطلاعاتی به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و مقرر گردید نشست آتی با هدف بررسی ، تحلیل و ریشه یابی برخی جرائم  پرتکرار و ابتلای انتخابات گذشته برگزار گردد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

اولین جلسه شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در یزد تشکیل شد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد

https://www.asianews.ir/u/bb7
اخبار مرتبط
یزد - رییس کل دادگستری استان در پیامی با تبریک روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران بعنوان سربازان خط مقدم حوزه اطلاع رسانی و جهاد تبیین در آوردگاه سخت رسانه ای و جنگ ترکیبی دشمن هستند
عضو ناظر شورای عالی بورس از ابلاغ آئین‌نامه نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت و آزاد شدن خرید و فروش سهام عدالت خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید