صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
کد خبر: 16003
گزارشگر: 2
۶۶۱
۰
۰
۲
ویزای تحصیلی ایتالیا

تحصیل در ایتالیا، رویایی دست یافتنی

تحصیل در ایتالیا، رویایی دست یافتنی
در این مقاله تلاش می‌کنیم به تعدادی از پرتکرارترین سؤالات شما در زمینه تحصیل در ایتالیا بپردازیم.

یکی از رایج‌ترین دغدغه‌های دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها، انتخاب کشور و دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است. چنانچه شما نیز قصد دارید تحصیل خود را در دانشگاه‌های خارج از کشور ادامه دهید، ما به شما تحصیل در ایتالیا را پیشنهاد می‌کنیم.
دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و اخذ مدرک از دانشگاه‌های معتبر و قدیمی این کشور، دیگر رؤیایی دور از دسترس نیست. ما در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور، مزایای انتخاب ایتالیا به عنوان مقصد تحصیلی، رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر کشور ایتالیا و نحوه دریافت بورسیه تحصیلی از مؤسسات آموزشی این کشور آشنا کنیم. با ونوس ایرجی همراه باشید تا چند قدم به رؤیای خود برای تحصیل در این کشور زیبا نزدیک‌تر شوید.

چرا ایتالیا را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف انتخاب کنیم؟

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای اروپا را دارید، ایتالیا به دلایل متعددی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما محسوب می‌شود. ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که دانشگاه‌های آن جزو قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز آموزش عالی اروپا هستند. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور از سطح علمی و رنکینگ بالایی برخوردار هستند و تعداد زیادی از رشته‌های دانشگاهی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌دهند. همین امر نیز سبب بالا رفتن روزافزون تعداد متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور شده است.

خدمات قابل توجه و عالی در کنار دریافت شهریه کمتر نسبت به سایر کشورهای اروپا و نیز هزینه‌های مناسب زندگی در اکثر شهرهای این کشور، یکی دیگر از دلایل انتخاب تحصیل در ایتالیا توسط اکثر دانشجویان است.
همچنین اگر قصد دارید در کنار تحصیل خود، مشغول به کار شوید، این امکان برای شما فراهم است. پس از اتمام دوران تحصیل خود نیز می توانید در صورت دارا بودن شرایط، برای اخذ اقامت کشور ایتالیا اقدام کنید.

چه مدارک و شرایطی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا لازم است؟

پیش از آنکه برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنید، لازم است با شرایط لازم و مدارک مورد نیاز برای این کار کمی بیشتر آشنا شوید. در اینجا لازم به ذکر است که مدارک خواسته شده از سوی دانشگاه‌ها، با توجه به نوع رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، دانشگاه مقصد و... ممکن است کمی متفاوت باشند. به عنوان مثال رشته‌هایی مانند پزشکی و پیراپزشکی، آزمون‌های ورودی جداگانه دارند که ارائه مدارک قبولی در آن آزمون‌ها نیز مورد نیاز است.
به طور کلی مدارکی که لازم است برای دریافت ویزای تحصیلی خود ارائه کنید شامل این موارد هستند:

  • مدارک شناسایی ترجمه شده مانند شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت معتبر، عکس پرسنلی و...
  • نامه دانشگاه مقصد مبنی بر اخذ پذیرش از آن دانشگاه
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی یا ایتالیایی (بسته به زبان مورد پذیرش دانشگاه مقصد)
  • ریز نمرات، مدارک معتبر تحصیلی مربوط به مقاطع قبلی، رزومه تحصیلی یا کاری مرتبط، انگیزه نامه و...
  • و...

برای آشنایی کامل‌تر با تمام مدارک لازم، از سایر مطالب موجود بر روی سایت دیدن کنید.

چگونه بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور دریافت کنیم؟

بدون تردید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های دانشجویانی که متقاضی تحصیل در ایتالیا هستند، هزینه‌های تحصیل در این کشور است. بسیاری از دانشجویان در صورتی که خود را واجد شرایط بدانند، در فکر ارسال درخواست برای دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های مد نظر خود هستند.
بورسیه‌های تحصیلی کشور ایتالیا دو نوع کلی دارند: برخی از بورسیه‌ها به‌صورت کمک هزینه یا تخفیف در پرداخت شهریه به دانشجویان تعلق می‌گیرند که عموماً بورسیه‌های استانی هستند. دسته دوم امکان تحصیل کاملاً رایگان را برای دانشجویان دارای شرایط خاص فراهم می‌کنند که این نوع از بورسیه‌ها به نام بورسیه‌های علمی شناخته می‌شوند. با در نظر گرفتن سوابق و رزومه علمی و تحصیلی خود، معدل مقطع قبلی و سایر شرایط دانشگاه مقصد، می‌توانید برای دریافت یکی از انواع بورسیه، درخواست خود را ارسال کنید.
مشاورین و متخصصین حرفه‌ای ونوس ایرجی در کنار شما هستند تا اطلاعات تکمیلی و لازم را در اختیار شما قرار دهند و در تمامی مراحل درخواست و دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا همراه شما باشند.

ویزای تحصیلی ایتالیا

بهترین رشته‌ها و دانشگاه‌ها برای تحصیل در کشور ایتالیا

دانشگاه‌های کشور ایتالیا تعداد زیادی از رشته‌های خود، به ویژه رشته‌هایی که متقاضیان بیشتری دارند را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. بنابراین گزینه‌های پیش روی شما دامنه گسترده‌ای را شامل می‌شود. اما اگر می‌خواهید بدانید که محبوب‌ترین رشته‌ها در کشور ایتالیا کدام رشته‌ها هستند و دانشگاه‌های مطرح و معتبر برای تحصیل در آن رشته‌ها کدام مراکز هستند، در ادامه برخی از آن‌ها را برایتان ذکر کرده‌ایم:

  • رشته‌های مهندسی:
    دانشگاه پلی تکنیک تورین
    دانشگاه پادوا
    دانشگاه ساپینزا
  • رشته‌های پزشکی:
    دانشگاه میلان
    دانشگاه ربولونیا
    دانشگاه ساپینزا
    دانشگاه تورین
  • رشته‌های حقوق:
    دانشگاه بولونیا
    دانشگاه پادوا
    دانشگاه میلان
  • رشته‌های MBA:
    دانشگاه پاویا
    دانشگاه پیزا
    دانشگاه بولونیا
  • رشته‌های گردشگری:
    دانشگاه پارما
    دانشگاه IULM میلان
  • رشته‌های طراحی:
    دانشگاه ماراگونی
    دانشگاه ونیز
    دانشگاه پلی تکنیک

جهت آشنایی بیشتر با سایر رشته‌ها و دانشگاه‌های معتبر کشور ایتالیا و انتخاب بهترین گزینه با توجه به شرایط تحصیلی و شخصی خودتان، از کمک حرفه‌ای مشاورین ما بهره‌مند شوید.

چگونه در کمترین زمان رؤیای تحصیل در کشور ایتالیا را محقق کنیم؟

در بخش‌های قبلی مقاله تلاش کردیم به تعدادی از پرتکرارترین سؤالات شما در زمینه تحصیل در ایتالیا بپردازیم. پیش از اقدام برای شروع فرایند پذیرش، ابتدا باید شرایط خود را به طور کامل ارزیابی کنید. پس از بررسی وضعیت تحصیلی، کاری، خانوادگی، اقتصادی و شخصی خود، برآورد هزینه‌های تحصیل و زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا، و همچنین در نظر گرفتن علایقتان، بهترین رشته، شهر و دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مسیر دلخواه خود انتخاب کنید. مرحله بعدی، آماده سازی و ارائه مدارک خواسته شده از سوی سفارت و دانشگاه مقصد برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی است. برای مطالعه تکمیلی در زمینه مدارک و شرایط لازم و نیز انواع ویزا و بورسیه، از سایر مطالب سایت دیدن کنید.
در آخر، ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر رؤیای شما برای ادامه تحصیل خود در مقاطع بعدی‌تان، مهاجرت به کشور ایتالیا و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور است، می‌توانید در صفر تا صد مراحل این کار از متخصصین با تجربه ونوس ایرجی کمک بگیرید تا هر روز یک گام به تحقق رؤیای خود در سریع‌ترین زمان و بهترین شرایط، نزدیک‌تر شوید.

https://www.asianews.ir/u/bbe
اخبار مرتبط
ایتالیا مهد تمدن و تاریخ اروپا یکی از کشورهای حوزه شینگن و مقصدی جذاب برای بسیاری از مهاجران است. عوامل زیادی سبب شده تا این کشور اروپایی به جذاب ترین مقصد مهاجرتی تبدیل شود که بی شک مهمترین آنها، داشتن آب و هوای عالی، هزینه پایین زندگی، امکان تحصیلات رایگان، شرایط کاری و زندگی مناسب و... است. در این مطلب قصد داریم به بررسی تمام نکات پیرامون هزینه ها و شرایط مهاجرت به کشور ایتالیا بپردازیم؛ با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید