صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۴ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۲
کد خبر: 16025
گزارشگر: 213
۱۵۴۰
۰
۰
۱
صبح امروز ده ها مغازه و انباری در آتش سوخت

علت آتش سوزی شدید در بازار تهران/آخرین تلفات

علت آتش سوزی شدید در بازار تهران/آخرین تلفات
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: وقوع آتش سوزی شدید در بازار تهران در ساعت ۲:۰۱ بامداد امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

به گزارش آسیانیوز، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در این باره گفت: وقوع آتش سوزی در بازار تهران در ساعت ۲:۰۱ بامداد امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان هفت ایستگاه را به همراه تانکرهای آب، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و … به محل حادثه واقع در بازار آهنگران اعزام کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش سوزی در بازار تهران خبر داد و گفت: حدود ۳۰ مغازه و انبار بازار آهنگران در آتش سوخت

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل گفت: محل حادثه یک پاساژ سه طبقه با بیش از ۲۵۰ باب واحد صنفی و انبار به مساحت‌های مختلف بود. کانون حریق در زیرزمین این پاساژ قرار داشت و جمعا در حدود ۳۰ باب مغازه و انبار دچار حریق شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش در حال سرایت به دیگر واحدهای واقع در این پاساژ بود، اظهار کرد: آتش‌نشانان همزمان با ایمن‌سازی محل، اقدامات خود برای اطفاء حریق در این پاساژ را آغاز کرده و در گام نخست با اقدامات خود موفق شدند تا از گسترش آتش و سرایت شعله‌ها به واحدهای دیگر جلوگیری کنند.

ملکی ادامه داد: با توجه به اینکه حریق در زیرزمین این پاساژ رخ داده بود، عملیات آتش‌نشانان با دشواری‌هایی همراه بود با این وجود آتش‌نشانان در حرارت بالا و دود زیاد موفق به اطفاء کامل حریق شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ مغازه و انبار از ۳۰ درصد تا ۱۰۰ درصد در آتش سوختند، گفت: در حال حاضر آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری و تخلیه دود هستند و پس از پایان ماموریت تیم کارشناسی بررسی خود برای یافتن علت حادثه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه این حادثه مورد مصدومیت و فوتی نداشت، گفت: اما خسارات مالی زیادی درپی این حادثه برجا ماند.

وی با انتقاد از وضعیت ایمنی در بازار تهران نیز گفت: بازار تهران همواره دارای مشکلات ایمنی بوده و بارها نیز در مورد هشدار و تذکر داده شده است. لازم است که همه افراد مرتبط با بازار و دستگاه‌ها در این خصوص وارد عمل شده در این خصوص به فکر راهکار باشند./


https://www.asianews.ir/u/bc0
اخبار مرتبط
«شرکت نفت آفتاب» بندرعباس درباره علت آتش سوزی چند روز گذشته مخازن قیر تاب در مجاورت با مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران اطلاعیه صادر کرد.
مخازن قیر در مجاورت با مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران دچار آتش سوزی شدید شد و تاکنون چند نفر نیز در این آتش سوزی دچار حادثه شده اند.
از دقایقی پیش، محدود بازار سیدولی در بازار تهران دچار آتش سوزی شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید