صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۶ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۳
کد خبر: 16071
گزارشگر: 306
۱۷۲
۰
۰
۲

فقدان اطلاعات حقوقی مُکفی، مردم را اسیر راهرو های دادگاه می کند

فقدان اطلاعات حقوقی مُکفی،  مردم را اسیر راهرو های دادگاه می کند
یزد - رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب بر ارتقاء دانش حقوقی آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: بسیاری از مسائل حقوقی و قضایی که برای شهروندان رخ می دهد ناشی از فقدان اطلاعات حقوقی است

آسیانیوز / یزد ؛« یدا... جعفری» در این رابطه اظهار داشت: بحث آگاه سازی مردم در موضوعات حقوقی و قضایی بسیار مهم است که باید با استفاده از ظرفیت های مختلف فرهنگی و رسانه ای در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به نیاز اساسی مردم در اخذ مشاوره حقوقی و قضایی، گفت: در سال گذشته بیش از 27 هزار مشاوره حقوقی و قضایی حضوری در دادگستری یزد و بیش از 5هزار مشاوره تلفنی انجام شد که یکی از نتایج آن انصراف 2هزار 800 نفر از طرح شکایت در دادگاه بوده است.

این مقام قضایی از پرونده های اختلافات خانوادگی در دادگستری یزد یاد کرد و بیان داشت: هم کفو نبودن در ازدواج ها عامل بسیاری از دعاوی و اختلافات خانوادگی در محاکم یزد است.

وی افزود: هم کفو بودن یعنی هم سنگ و هم سنخ بودن دو خانواده از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... لذا وقتی زوجین جوان بدون توجه به شرایط و جزییات تأثیر گذار در زندگی مشترک، اقدام به ازدواج می کنند بسیار زود، اختلافات خانوادگی بین اینگونه زوج ها رخ نمایی می کند.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد، عدم توجه به تعهدات و شروط ضمن عقد را از دیگر مسائل مهم زندگی زناشویی دانست و بیان داشت: زوجین در حین عقد بدون توجه و دقت شروط دوازده گانه ضمن عقد را امضا می کنند و حتی بدون اندکی تأمل مهریه های سنگین و خارج از عرف را می پذیرند که این موضوعات با اولین تعارض و اختلافات خانوادگی، مبنای طرح دعاوی در محاکم می شود.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد زوجین از همان ابتدای آشنایی و قبل از عقد در خصوص حق سکنی، حق تحصیل، حق اشتغال و سایر حقوق صحبت کرده و به تفاهم برسند چراکه در بسیاری مواقع ، اختلاف بر سر هر یک از این حقوق پس از ازدواج مبنای شکل گیری یک پرونده در دستگاه قضایی می شود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

فقدان اطلاعات حقوقی مُکفی،  مردم را اسیر راهرو های دادگاه می کند ،  یدا... جعفری  رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد

https://www.asianews.ir/u/bda
اخبار مرتبط
یزد - دبیر دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان گفت: جلب توجه و ایجاد بستر مناسب جهت تولید محتوا توسط اصحاب رسانه، هنرمندان و فرهیختگان جامعه نسبت به موضوعات و مشکلات مبتلابه جامعه، هدف غایی جشنواره عدلیه و رسانه است
یزد - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، از رصد جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای حقیقی و مجازی خبر داد و گفت: ایجاد زمینه های برگزاری انتخابات با شکوه مد نظر متولیان امر باشد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید