صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۹ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
کد خبر: 16102
گزارشگر: 2
۱۶۲۲
۱
۰
۴
جراحی پلک

دیگر نگران افتادگی پلک تان نباشید【سال ۱۴۰۲】

دیگر نگران افتادگی پلک تان نباشید【سال ۱۴۰۲】
بسیاری از افراد به دلایل متعدد مانند افزایش سن، ژنتیک، ابتلا به برخی بیماری ها و ... افتادگی پلک را تجربه می کنند و به دنبال یافتن یک راه حل برای برطرف کردن این مشکل می باشند. گاهی اوقات این افتادگی به حدی شدید می باشد که ممکن است علاوه بر ایجاد مشکل در زیبایی ظاهری، دید فرد را مختل کند. از جمله روش هایی که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است می توان به جراحی بلفاروپلاستی اشاره کرد.

این روش باید توسط جراح بلفاروپلاستی در تهران انجام گیرد تا با نتایج بسیار خوب همراه باشد. جراح با بررسی مشکل چشم فرد، می تواند از شدت گرفتن این مشکل جلوگیری کند. اگر شما نیز قصد انجام این جراحی را دارید، می توانید به سایت های جراحا، نوبت دات آی آی، پذیرش۲۴، تاپتنا و ... مراجعه کنید تا جراح متخصص را بیابید.

رفع افتادگی پلک با بلفاروپلاستی

جراحی افتادگی پلک یکی از موثرترین روش ها برای جوانسازی صورت و تغییر وضعیت چشم است. افتادگی پلک به معنای پایین تر بودن پلک از محل اصلی به دلایل مختلف است. در افتادگی پلک، زمانی که چشم ها باز هستند، پلک بیش از حد معمول روی چشم را می پوشاند. افتادگی پلک می تواند به مرور زمان اتفاق بیفتد، در اثر تصادف ایجاد شود یا حتی مادرزادی باشد. چشم ها در اصلی ترین بخش صورت قرار دارند و بخش بسیار مهمی از زیبایی ما هستند. چشم ها حالات درونی ما را منعکس می کنند و احساسات ما را آشکار می کنند. در صورتی که شما چشمانی زیبا داشته باشید، بدین معناست که پل ارتباط موثری با دیگران دارید و در نهایت عوامل اعتماد به نفس تان افزایش می یابد.
در این بین باید بدانید که فرم پلک در زیبایی چشم بسیار تاثیر گذار است. جراحی افتادگی پلک به زیبایی و طبیعی بودن چشم کمک شایانی می کند. جراحی افتادگی پلک با برداشتن پوست مازاد و کوتاه کردن پلک، چشم و پلک را طبیعی جلوه می دهد، چهره شما را جوانتر و شادتر نشان می دهد و در نهایت خستگی چشم ها و ماهیچه ای که پلک را بالا می برد برطرف می کند. جراحی افتادگی پلک معمولاً اثر طولانی مدت دارد و نتایج آن می تواند تا آخر عمر با شما بماند.
در طول انجام جراحی بلفاروپلاستی، جراح متخصص مقداری از ماهیچه، پوست و چربی اضافی را که موجب تورم یا افتادگی پلک می شود را برمی دارد. در نهایت پلک ها بهتر می شوند. در واقع جراحی پلک می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. همچنین جراحی پلک نیز باید به عنوان گزینه دوم در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر، اگر بتوان این ترمیم را با روشی موثر و کم تهاجمی انجام داد، بهتر است از جراحی خودداری شود.در هر صورت، شدت عوارض جراحی بلفاروپلاستی بستگی بسیار زیادی به عملکرد و مهارت جراح زیبایی دارد. از این رو همیشه باید به دنبال یافتن جراح بلفاروپلاستی متخصص باشید تا نتیجه رضایت بخش را به دست آورید.

رفع افتادگی پلک

در چه صورت جراحی بلفاروپلاستی باید انجام شود؟

جراحی بلفاروپلاستی یک جراحی زیبایی جهت بهبود فرم پلک ها در نظر گرفته می شود. ولی جراحی پلک بالا و پایین می تواند جنبه درمانی نیز داشته باشد. در اکثر موارد، مشکلات پلک، به خصوص افتادگی پلک فوقانی، فشار بیش از اندازه و عادی به چشم وارد می کند. در نهایت بینایی انسان کم کم دچار اختلال می گردد و نیاز به درمان دارد. این مشکل گاهی به اندازه ای حاد است که فرد زمان نگاه کردن به بالا دچار عوارض و اختلال در بینایی می شود. در چنین مواردی، جراحی بلفاروپلاستی نه تنها ظاهر چشم ها را بهبود می بخشد، بلکه به بهتر شدن بینایی بیمار هم کمک می کند. نکته در این مورد عوارضی است که می تواند در نتیجه جراحی پلک ایجاد شود. بنابراین یک دکتر متخصص پزشکی دلسوز همیشه جراحی پلک را آخرین راه حل می داند و در صورت شکست سایر روش ها از آن استفاده می کند.

نکات مراقبتی بعد از جراحی بلفاروپلاستی

بعد از جراحی بلفاروپلاستی باید به برخی نکات و توصیه های مهم توجه کرد که در ادامه برخی از این نکات را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد:

  • پس از عمل، بیمار تا زمانی که به هوش بیاید در اتاق ریکاوری می ماند. در حقیقت خواب آلودگی و حالت تهوع ناشی از مصرف داروهای بیهوشی یک مشکل طبیعی است و می تواند تا چند ساعت پس از بیدار شدن فرد را آزار دهد. بنابراین لازم است همراهی برای انجام کارها به او کمک کند.
  • جراح ممکن است پلک ها و چشم های شما را با گاز استریل پانسمان کرده باشد یا حتی لکه های کوچک روی پلک را باید با پمادهای روان کننده آغشته کرد. بنابراین احتمال تاری دید و کاهش دید در این مواقع وجود دارد.
  • کبودی و متورم شدن از علائم اصلی پس از جراحی بلفاروپلاستی است که برای مدت طولانی ادامه دارد. از این رو، تورم اطراف پلک ها و چشم ها می تواند برای ماه ها ثابت بماند. در کل، روند بهبودی فرد کاملاً به سن، سلامت عمومی بدن، شدت عمل، برش های جراحی و سایر عوامل مرتبط است. با وجود ظرافت جراحی بلفاروپلاستی، ۶ ماه یا بیشتر طول می کشد تا اسکار ناشی از جراحی ناپدید شود.
  • در طول دوره نقاهت، رژیم غذایی سالم نقش مهمی در تسریع روند بهبودی دارد. بهتر است هنگام خواب سر خود را بالا بیاورید تا ورم سریعتر برطرف شود. کمپرس سرد، پاکسازی نواحی جراحی و اطراف چشم و استفاده از پمادهای روان کننده مخصوصی که پزشک تجویز می کند برای بازگشت سریعتر به شرایط عادی ضروری است. علاوه بر این، استفاده از عینک آفتابی استاندارد و تیره برای محافظت در برابر آفتاب توصیه می شود.
  • ترک سیگار پیش و پس از جراحی ضروری است تا روند بهبودی مختل نشود و اثرات زیبایی جراحی پلک از بین نرود. اگر فردی در روزهای اول پس از جراحی تب، خونریزی یا اختلالات بینایی داشت، لازم است به جراح متخصص اطلاع دهد.

جراحی بلفاروپلاستی

کلام آخر

جراحی بلفاروپلاستی می تواند تاثیر بسزایی بر روی زیبایی پلک ها بگذارد و افتادگی پلک ها را از بین ببرد. این جراحی با مزایا و فواید بسیار زیادی همراه است که همین مسئله سبب افزایش تعداد طرفداران این روش شده است. این جراحی نه تنها جنبه زیبایی دارد، بلکه با جنبه درمانی نیز همراه است. بلفاروپلاستی با برخی عوارض همراه است اما این عوارض اکثرا نادر می باشد. جراحی بلفاروپلاستی جزو جراحی های پلاستیک بسیار مشهور است که مردم می توانند با این روش زیبایی ظاهری شان را بیفزایند. در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت جراحا یا jaraha.com در میان بگذارید.

https://www.asianews.ir/u/be5
اخبار مرتبط
بهترین زمان برای برنامه ریزی یک شروع تازه برای صورت خود همین الان است. انجام عمل زیبایی صورت و رفع نقص های احتمالی موجود در اجزای مختلف چهره، تاثیر فوق العاده ای در زیبایی و افزایش اعتماد به نفس افراد دارد. به همین دلیل، امروزه انواع جراحی زیبایی صورت، طرفداران بسیاری در میان مردم پیدا کرده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۲/۰۵/۲۹
5
0
1

ممنون از اطلاع رسانی تون👏��


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید