صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۱:۰۱
کد خبر: 16164
گزارشگر: 306
۲۴۱
۰
۰
۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد

نوسانات اقتصادی در تمام کشورهای دنیا به وقوع می‌پیوندد

نوسانات اقتصادی در تمام کشورهای دنیا به وقوع می‌پیوندد
یزد - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت : نوسانات اقتصادی در تمام کشورهای دنیا به وقوع می‌پیوندد و هیچ کشوری در جهان روند صعودی نداشته است

آسیانیوز / یزد ؛ «مجید دهقانی زاده » به مناسبت هفته دولت در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه فرق نوسانات کشور ایران با کشورهای دیگر در این است که آنها به جایگاهی رسیده‌اند که این نوسانات بر روی زندگی مردم چندان تأثیرگذار نیست افزود: معمولاً ارزیابی در این حوزه نسبی و در مقایسه با وضعیت گذشته کشور و کشورهای دیگر انجام می‌شود ولی نوسانات اقتصادی در همه کشورهای دنیا معمول است با این تفاوت که برخی کشورها به سطحی از توسعه رسیده‌اند که نوسانات اقتصادی تاثیرات محسوسی در جامعه ندارد و این ریشه در گذشته این کشورها دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به اینکه عمر دولت‌ها محدود است؛ ولی آن چیزی که می‌ماند کشور جمهوری اسلامی ایران است که باید بمانیم و آن را بسازیم تصریح داشت : در دوران قبل از انقلاب در بسیاری از شاخص‌ها دچار مشکل بودیم و علی‌رغم  اینکه در این ۴۰ سال اخیر توانستیم در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت کنیم؛ اما همچنان در زمینه بهره‌وری دچار مشکل هستیم.

 دهقانی زاده با بیان اینکه ارتقای بهره‌وری باید به صورت فرادولتی دنبال شود تا خوشبختی و رفاه مردم را شاهد باشیم تاکید داشت : بی‌توجهی محض به حوزه بهره‌وری در کشورمان طی ۱۰ سال گذشته، موجب پیشی گرفتن شدید سرعت مصرف نهاده‌ها در کشور از سرعت تولید آنها شده است .

وی در ادامه  افزود : متاسفانه در ۱۰ سال گذشته بهره وری در کشور صفر بوده و هر چه توسعه رقم خورده تنها با افزایش نهاده‌های مصرفی در کشورمان بوده است لذا باید کمک کنیم تا فرادولتی عمل کرده و اصل بهره وری را برای خوشبختی و رفاه خود ارتقا دهیم.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه عدم رشد اقتصادی و تورم دو عامل مؤثری است که اثر آن در سفره مردم نمایان می‌شود  اظهار داشت : استان یزد با رشد ۷.۵ درصدی بالاترین رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است و اگر قصد داریم تأثیرات اقدامات انجام شده مشخص شود راه دیگری نداریم که این رشد اقتصادی را ادامه دهیم.

وی بیان داشت : در سالهای گذشته ناترازی شدید بودجه و رشد شدید نقدینگی در کشور وجود داشت که برخی سال‌ها این رشد نقدینگی به حدود ۴۰ درصد رسیده بود.

دهقانی زاده گفت : دولت در این دو سال توانسته است رشد نقدینگی را به ۱۰ درصد برساند و در انضباط مالی نیز بهترین عملکرد در حدود ۱۰ سال اخیر داشته باشد؛ اما این اقدامات یک الی دو سال آینده در سفره مردم نمایان خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه در سال گذشته از محل مالیات توانستیم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قرار دهیم گفت : با فروش چندین ملک غیرمفید یا تبدیل به احسن کردن چند ملک در یزد می‌توان چندین بیمارستان استان یزد را در شهرستان‌های مختلف تکمیل و در دسترس مردم قرارداد.

وی از پیگیری جدی مسئولان ارشد استان و کشور برای انتقال آب به استان یزد خبر داد و گفت: به‌زودی استاندار یزد خبر خوشی در زمینه انتقال آب به یزد را به مردم خواهند داد.

«جعفر رحمانی» معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان  نیز در این نشست  اظهار داشت : نرخ بیکاری استان از ۱۳.۲ درصد در سال ۱۳۹۸ به ۹.۲ درصد در سال گذشته و ۷.۲ در بهار امسال کاهش یافته است. همچنین بعد از سالهای متمادی در بهار امسال، نرخ بیکاری زنان به ۲۰.۳ درصد کاهش یافته است.

وی ۳۰ درصد تورم یزد را که جزو گرانترین‌ استانهای کشور ارزیابی می‌شود ناشی از اجاره بهای بالا در استان دانست و تصریح داشت : این افزایش بعد از مدتها پایین بودن اجاره بها در استان اتفاق افتاده که از علل آن رشد تولید مسکن و رشد سالانه تعداد خانوار با توجه به مهاجرپذیری استان بوده است.

«زهرا حسینی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت استان نیز تعداد مصوبات سفر رئیس جمهور را  ۱۵۴ طرح با اعتبار ۵۸۰۰ میلیارد تومان بود که ۲۷۰۰ میلیارد تومان آن اعتبارات دولتی و مابقی تسهیلات و کمک وزارتخانه‌ای ذکرکرد و با بیان اینکه اولویت  در تکمیل طرهای نیمه تمام گذشته است تعداد طرحهای عمرانی نیمه تمام استان را ۶۰۰ مورد و اعتبار مورد نیاز 70 هزار میلیارد تومان عنوان کرد

سید محمد جواد عرفانفر

 نوسانات اقتصادی در تمام کشورهای دنیا به وقوع می‌پیوندد ، مجید دهقانی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد


https://www.asianews.ir/u/bfu
اخبار مرتبط
یزد - معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از مراکز اجرای مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شغل آموزگاری در استان یزد بازدید کرد
یزد - نشست شورای فنی استان عصر روز گذشته در سالن همایش‌های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد برگزار و بر بر اجرای اصولی و فنی سیلبندهای حفاظتی شهر یزد تاکید شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید