صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۰
کد خبر: 16203
گزارشگر: 2
۸۲۳
۰
۰
۲
بسته‌ بندی و سلفون پیچی

راهنمای خرید دستگاه استرچ پالت شیرزاد

راهنمای خرید دستگاه استرچ پالت شیرزاد
استرچ پالت یکی از کاربردی ترین ماشین آلات صنعتی در زمینه ی بسته‌ بندی و سلفون پیچی محصولات مختلفی می باشد که قرار است بر روی پالت ها قرار بگیرند. دستگاه استرچ پالت از یک فیلم پلیمری (معمولاً از جنس پلی‌ اتیلن) استفاده می کند تا بتواند به صورت کششی این نایلون را بر روی محصولات و پالت ها قرار دهد و آن ها را به هم بچسباند و بسته بندی کند. خرید استرج پالت به عنوان یکی از روش های بسته‌ بندی دارای مزایا و موارد کاربرد زیادی است.

بسته بندی انجام شده توسط دستگاه استرج پالت کمک می کند تا محصولات تولیدی کسب و کار خود را به گونه ای در کنار یک دیگر قرار دهید تا در طول حمل و نقل محکم و پایدار باقی بمانند و از آسیب‌ های ناشی از لغزش، رطوبت، ضربه، گرد و غبار و... محافظت شوند. همچنین استفاده از استرچ پالت باعث صرفه‌ جویی در مصرف فیلم بسته‌ بندی نسبت به روش‌ های دیگر می‌ شود. با توجه به این که دستگاه استرچ تولید شده در گروه صنعتی استرچ پالت شیرزاد در مدل ها مختلف با ظرفیت‌ ها و قابلیت‌ های متنوع عرضه می‌ شوند.

برای این که بتوانید بهترین مدل دستگاه را با توجه به کسب و کار و بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید را خریداری کنید با همراه باشید تا با این که دستگاه استرچ پالت چیست و در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ بیشتر آشنا شوید.

دستگاه استرچ پالت چیست و در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

استرچ پالت دستگاهیست که با استفاده از نایلون استرچ بسته بندی محصولات مد نظر شما را انجام می دهد و بیشترین کاربرد را برای بسته بندی در کارخانه های صنعتی دارد. برای سلفون پیچی محصولات با استفاده از این دستگاه کافیست در ابتدای کار محصولات مد نظر خود را بر روی پالت دستگاه قرار دهید تا چند لایه نایلون استرچ دور محصول کشیده شود. بعد از بسته بندی محصولات دیگر نیاز نیست نگران آسیب دیدن محصولات در برابر رطوبت، نور خورشید، حمل و نقل و... باشید. هم چنین به شما کمک می کند تا محصولات تولیدی کارخانه ی خود را با ایجاد ظاهری زیبا، منظم برای عرضه به بازار آماده شوند. کاربرد دیگر دستگاه استرچ پیچ در صنعتی تولیدی ساختمانی می باشد. دلیل کاربردی بودن این دستگاه در این صنعت به این خاطر می باشد که مانند عایق عمل می کند و از نفوذ رطوبت در آن سبب حفظ مصالح ساختمانی می شود.

دستگاه استرچ پالت

جهت خرید انواع دستگاه استرچ پالت و دریافت مشاوره با شماره 09121167683 تماس بگیرید.

کارخانه هایی که تولید کننده ی انواع مواد غذایی هستند هم برای بسته بندی محصولات خود از دستگاه استرچ می کنند. انتخاب این بسته بندی به این خاطر می باشد که در صورت استفاده از جعبه های کارتنی که بسیار آسیب پذیر هستند باعث می شود تا در صورت آسیب دیدن محصولات خسارت جبران ناپذیری به کارخانه وارد شود. به طور کلی می توان گفت که انتخاب و خرید دستگاه استرچ پالت برای بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت (پالت بشکه های 200 لیتری)، انواع بطری های آشامیدنی، پالت کاشی و سیمان، پالت کتاب، انواع رول های پارچه ای، فلزی، بسته ها در فرودگاه، کابل و... گزینه ی مناسبی می باشد. برای این که بتوانید به طور دقیق در مورد کاربرد هر یک از مدل های استرچ اطلاعات لازم را داشته باشید در این بخش به بررسی این موضوع می پردازیم.
استرچ پالت های تولید شده به دو دسته ی استرچ پالت دستی و استرچ پالت اتوماتیک تقسیم می شوند.

استرچ پالت دستی

همان طور که از نام این محصول پیداست طراحی ساده ای دارد و برای شروع کار خود نیازی به قطعه ی برقی ندارد. طراحی استرچ پالت دستی به این صورت می باشد که یک دسته نگهدارنده دارد و در برخی از مدل ها به صورت یک پایه نگهدارنده در نظر گرفته می شود که به دور محصور توسط اپراتور به گردش در می‌ آید و بسته بندی محصولات انجام خواهد شد. در این نوع از بسته بندی اپراتوری که بسته بندی را انجام می دهد باید وزن دستگاه را تحمل کند.
در مورد کاربرد استرچ پالت دستی باید بگوییم که گزینه ی مناسبی برای کسب و کارهایی می باشد که میزان تولیدات این کسب و کارها کم می باشد.

استرچ پالت دستی

استرچ پالت اتوماتیک

همان طور که از نام این محصول پیداست برای بسته بندی محصولات نیاز به قطعاتی می باشد که برای کار کردن نیاز به برق دارند. استرچ پالت اتوماتیک به چند دسته ی مختلف تقسیم می شود که از نظر کارایی و مکانیزم عملکرد دارای تفاوت هایی نسبت به یک دیگر هستند. مدل های این دستگاه که شما می توانید برای خرید انتخاب کنید به شرح زیر می باشد.

استرچ پالت صفحه گردان

استرچ پالت صفحه گردان گزینه ی مناسبی برای بسته بندی محصولاتی می باشد که دارای وزنی معادل با ۱ الی ۳ تن می باشند. هزینه ی اولیه ی در نظر گرفته شده برای این دستگاه به نسبت مدل دروازه ای کمتر می باشد. در صورتی که راننده لیفتراک دقت کافی نداشته باشد و میزان فشار وارده بر روی صفحه گردان بیش از حد مجاز باشد عمر دستگاه بسیار کاهش پیدا می کند.

استرچ فرودگاهی

استرچ پالت فرودگاهی گزینه ی مناسبی برای بسته بندی وسایل مختلف در مراکز تجاری، فرودگاه، ترمینال و به طور کلی در مکان هایی که مخصوص حمل بار می باشد. این دستگاه در مورد ابعاد محصولات و وسایل دارای محدودیت می باشد و امکان بسته بندی محصولات بزرگ را برای شما نخواهد داشت.

استرچ پالت دروازه ای

استرچ پالت دروازه ای به گونه ای طراحی و تولید شده است که هیچ گونه محدودیت وزنی ندارد و بسته بندی هر محصول با هر وزنی را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما انجام می دهد. در مورد سرعت بسته بندی این دستگاه باید بگوییم که به طور میانگین ۲۵ عدد در ساعت می باشد. در صورت استفاده از نوار نقاله برای این دستگاه باعث می شود تا سرعت بسته بندی پالت ها افزایش پیدا کند.

استرچ پالت مرغک دار

دستگاه استرچ پالت مرغک دار گزینه ی مناسبی برای استرچ کردن محصولاتی می باشد که ارتفاع زیادی دارند و این احتمال وجود دارد که ریزش کنند. حتی می توانید برای بسته بندی محصولاتی که از سطح اتکای کمی برخوردار هستند از این دستگاه استفاده کنید. طراحی این دستگاه به گونه ای می باشد که در قسمت بالایی دستگاه که مرغک نام دارد برای بسته بندی محصولات در نظر گرفته شده است.

استرچ پالت رولی

کاربرد استرچ پالت رولی شامل تمام محصولات می باشد ولی در بیشتر موارد برای سلفون پیچی محصولاتی در نظر گرفته می شوند که دارای طول زیادی هستند. رول های کاغذی، توپ های پارچه و... جزو محصولاتی می باشند که امکان بسته بندی آن ها با این دستگاه وجود دارد. قطر رول نایلون مورد استفاده برای این استرچ می تواند تا ۱۰۰ سانتی متر باشد.

استرچ پالت بند

با توجه به این که بیشتر محصولاتی که در کارخانه ها تولید می شوند برای فروش به بازار عرضه می شوند و یا این که برای انبار کردن به مکان های مد نظر ارسال می شوند. برای این که هنگام جا به جایی دچار مشکل نشوند محصولات بر روی پالت قرار می گیرند. شما می توانید با استفاده از استرچ پالت بند بسته بندی محصولات را به گونه ای انجام دهید که به خوبی در کنار یکدیگر محکم شوند و به هیچ وجه تکان نخورند. نایلون استرچ که برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند، به گونه ای می باشد که با بسته بندی محصولات می توانید نسبت به حفظ و مراقبت از محصول تولیدی خود اقدام کنید.

قیمت نایلون استرچ پالت

برای این که بتوانید بسته بندی محصولات را انجام دهید نیاز به نایلون استرچ خواهید داشت. نایلون های استرچ رول های شفافی می باشند که در تولید این رول ها از جنس هایی چون پلی وینیل کلراید (PVC) یا پلی وینیلیدین کلرید (PVDC) استفاده می شود. هر چقدر که شفافیت و میزان استقامت کششی این نایلون ها بیشتری باشد قطعاً باعث افزایش کیفیت کار بسته بندی خواهد شد. شما می توانید با توجه به نیاز خود ضخامت، طول و عرض رول ها را انتخاب کنید. قیمت نهایی این نایلون ها به بستگی میزان ضخامت نایلون انتخابی خواهد داشت.

استرچ پالت مرغک دار

کارکرد دستگاه استرچ پالت به چه صورتی می باشد؟

در مورد نوع کارکرد این دستگاه باید بگوییم که در مدل های دکل گردان و صفحه گردان پالت ها در محل های مشخص شده قرار داده می شوند. در مورد محل قرار گیری باید بگوییم که در مدل صفحه گردان بر روی صفحه دستگاه و در مدل دروازه ای داخل محفظه دستگاه در مرکز قرار خواهند گرفت. بعد از قرارگیری اول باید یک بخش از فیلم استرچ به یک قسمت از پالت متصل شود و با فشار دادن دکمه ی روشن شدن دستگاه مراحل مربوط به بسته بندی آغاز خواهد شد. در مدل صفحه گردان دستگاه شروع به چرخش می کند و با کشش ایجاد شده سلفون را به دور پالت می کشد و همچنین سلفون به سمت بالا و پایین حرکت می کند.
در استرچ پالت دکل گردان هم دکل به دور محصول یا پالت به گردش در می‌ آید و هم بخشی که سلفون روی آن قرار داده شده است. در استرچ فرودگاهی هم مانند مدل صفحه گردان بسته بندی محصولات انجام می شود ولی یک تفاوت وجود دارد و آن هم این است که در این مدل سلفون به یک قسمت از خود دستگاه متصل می شود. با توجه به این که در این دستگاه پالتی وجود ندارد و محصول مستقیم روی دستگاه قرار گرفته می گیرد.

نصب دستگاه استرچ پالت

برای راه اندازی این دستگاه نیازی به نصب تخصصی ندارد و بیشتر مونتاژ کردن دستگاه می باشد.

  • در استرچ فرودگاهی محصولات به صورت آماده ارسال می شوند و پس از اتصال به برق می توانید از آن استفاده کنید.
  • در استرچ پالت صفحه گردان هم باید به ۲ نکته ی مهم توجه داشه باشید. اول این که سطح مسطح باشد و منجر به لنگری و ناتراز بودن نباشد چون ممکن است دستگاه تکان بخورد. در صورتی که قرار است از جک پالت استفاده گردد باید یک سکو جهت رد شدن جک پالت و منتقل کردن پالت بر روی صفحه ساخته شود و یا این که باید استرچ پالت پایین تر از سطح نصب شود.
  • در استرچ پالت دروازه ای هم محل نصب دستگاه به هیچ عنوان نباید از نظر فاصله با انتهای خط دور نباشد چون تعداد تیراژ به دلیل مسافت کاهش پیدا می کند. تا جایی که ممکن است جهت دروازه ای ورودی به سمت انتهای خط باشد.

خرید دستگاه بسته بندی استرچ پالت

اگر قصد خرید دستگاه استرچ را برای بسته بندی محصولات خود را دارید بهتر است قبل از خرید دستگاه بررسی کنید که کدام مدل مناسب برای بسته بندی محصولات تولید کسب و کار شما می باشد. توجه به این موضوع مسئله ی مهمی محسوب می شود که در صورت عدم توجه به این موضوع بعد از خرید با مشکل رو به رو خواهید شد. نکته ی مهم دیگری که حتما مد نظر قرار دهید قیمت استرچ پالت می باشد. قطعاً هر چقدر قیمت دستگاه بیشتر باشد نشان دهنده ی این موضوع نیست که کیفیت قطعات استفاده شده برای تولید درجه یک می باشد. برای این که بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید توصیه می کنیم با همکاران ما در مجموعه ی استرچ پالت شیرزاد ارتباط برقرار کنید و بعد از مشاوره با همکاران ما نسبت به خرید دستگاه استرچ پالت شیرزاد اقدام کنید.

مشاوره خرید: 09121167683

https://www.asianews.ir/u/bgx
اخبار مرتبط
اگر می‌خواهید وارد کسب و کار بسته بندی محصولات پروتئینی شوید یا تجارت خودتان را گسترش دهید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید