صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۸
کد خبر: 16358
گزارشگر: 464
۶۵۴
۰
۰
۳
پس از چهار روز پیمایش رالی تور

شگفتی جهانگردان از مهمان‌نوازی ایرانیان

شگفتی جهانگردان از مهمان‌نوازی ایرانیان
شرکت‌کنندگان رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم پس از چهار روز پیمایش در ایران، کشورمان را به مقصد کشور ترکمنستان ترک کردند.

به گزارش آسیانیوز به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این گروه ۲۰ نفره با ۷دستگاه خودرو دو دیفرانسیل کلاسیک با عمر بالای ۲۵ سال و یک دستگاه موتورسیکلت مسافرتی ۱۲۰۰ سی‌سی، تحت پوشش خدمات و همراهی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، انجمن وسیله‌های نقلیه تاریخی ایران و مرکز پانسیون خودروهای کلاسیک ۱۹۶۹ از جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، مذهبی و تاریخی استان‌های مسیر خود بازدید کردند.

آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، استان‌های مسیر این رالی تور بود.

 اهدای بنزین و گازوئیل رایگان به جهانگردان

حاضران در این رالی تور، در شهرها و جاده‌های ایران با استقبال و مهمان‌نوازی خاص ایرانیان روبه‌رو شدند، به‌طوری که در طول مسیر، به آنان بنزین و گازوئیل اهدا کردند و این موضوع موجب اظهار شگفتی و هیجان این جهانگردان از میزان مهربانی مردم ایران شد. همچنین مرکز پانسیون خودروهای کلاسیک  ۱۹۶۹ به منظور تسهیل و تسریع در تردد این گروه، وسیله‌های نقلیه آنان را به‌صورت رایگان تعمیر کرد. این گروه اظهار داشتند که پس از بازگشت به کشورهای خود با ذکر خاطرات بی‌نظیر این سفر برای هموطنان خود، هموطنانشان را برای سفر به ایران تشویق و ترغیب خواهند کرد.

شرکت‌کنندگان در این رویداد بین‌المللی روز ۲۸مردادماه سفر خود را از شهر بوداپست در کشور مجارستان آغاز و روز ۶ شهریور ۱۴۰۲ از طریق مرز بازرگان و با استقبال کانون جهانگردی و اتومبیلرانی وارد کشورمان شده بودند. اعضای این گروه با ملیت‌های آلمانی، ترکیه‌ای، ازبکستانی و ایتالیایی، در ادامه سفر خود، ایران را از مرز زمینی باجگیران ترک کردند و وارد ترکمنستان شدند. رالی جاده ابریشم پس از ترکمنستان، کشورهای ازبکستان، قزاقستان، مجددا ازبکستان و سپس قرقیزستان را پشت سر گذاشته و در کشور مغولستان به کار خود پایان خواهد داد.

فروش وسیله‌های نقلیه حاضر در این رالی تور برای امور خیریه

 وسیله‌های نقلیه حاضر در این رویداد بین‌المللی، پس از پیمایش مسیر ۱۲ هزار کیلومتری و رسیدن به خط پایان، به معرض فروش گذاشته شده و مبالغ حاصل از آن صرف امور خیریه خواهد شد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بر اساس وظایف و مأموریت‌های ملی و بین‌المللی خود و با هدف توسعه گردشگری و معرفی ایران به عنوان مقصدی امن و زیبا به گردشگران دیگر کشورها و همچنین تقویت همکاری با فدراسیون انجمن‏های اتومبیلرانی دیگر کشورها، با انجام اقدامات و هماهنگی‌های لازم، میزبانی و تسهیل تردد و عبور و مرور رالی جاده ابریشم در ایران را بر عهده دارد.

https://www.asianews.ir/u/c4z
اخبار مرتبط
در حالی که سفیر روسیه در تهران حجاب و ممنوعیت مشروبات الکلی را مانع سفر شهروندان روس به ایران بیان کرد، دستیار وزارت امور خارجه ایران واکنش نشان داد و گفت جاذبه‌های ما زیارتی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید