صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
کد خبر: 16391
گزارشگر: 464
۶۳۱
۰
۰
۱
در حاشیه مراسم روز گذشته

ادای احترام رهبران G20 به قهرمان استقلال هند

ادای احترام رهبران G20 به قهرمان استقلال هند
رهبران گروه بیست روز گذشته در دهلی نو در مراسم ادای احترام به مهاتما گاندی شرکت کردند. میزبان آن‌ها، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در بدو ورودِ رهبران با تک‌تک آن‌ها به‌طور جداگانه دیدار کرد.

به گزارش آسیانیوز، آقای مودی در حالی که در خلوتگاه معنویِ گاندی ایستاده بود، از رهبران G20 خواست که سرشان را خم کنند تا شال کرم‌رنگِ هندی را که نشان اجلاس گروه بیست روی آن دوخته شده بود، به گردنشان بیندازد.

به نقل از یورونیوز در این میان، مواجهه آقای مودی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که به نمایندگی از ولادیمیر پوتین در نشست شرکت کرده بود، متفاوت‌تر از سایرین پیش رفت. آقای مودی از آقای لاوروف سؤال کرد که آیا همه امور به خوبی پیش‌ می‌رود و در امور اقامتی خود مشکلی ندارد؟

نخست‌وزیر هند سپس در کنار جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده پیشاپیش سایر رهبران G20 راهی راج‌گات شدند؛ مکانی که پیکر مهاتما گاندی در ژانویه ۱۹۴۸ و یک روز پس از ترور توسط یک هندوی افراطی در آنجا سوزانده شد.

https://www.asianews.ir/u/c8x
اخبار مرتبط
اجلاس سران در ۲۲ تا ۲۳ ژوئن برای یک پیمان مالی جدید جهانی وعده داد که انقلابی در تامین مالی آب و هوا و توانمندسازی جهانی را تسریع کند اما نتوانست به اهداف عالی خود دست یابد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید