صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
کد خبر: 16402
گزارشگر: 2
۸۱۴
۰
۰
۱
آشنایی کامل با کمپرسور

مشهورترین کمپرسورهای صنعتی کدام‌اند؟ | راهنمای جامع

مشهورترین کمپرسورهای صنعتی کدام‌اند؟ | راهنمای جامع
امروزه انواع مختلفی از کمپرسورهای صنعتی در بازار وجود دارد که هر کدام آنها مطابق با نیاز مشتریان تولید و عرضه شده‌اند، در این مطلب قصد داریم، مشهورترین مدل های کمپرسورهای صنعتی در ایران را معرفی کنیم، جهت آشنایی کامل تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

کمپرسور کوپلند

کمپرسور کوپلند یکی از پرطرفدارترین و معتبرترین برندهای کمپرسور در صنعت است. این کمپرسورها از تکنولوژی پیشرفته اسکرو استفاده می‌کنند و به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای تأمین هوای فشرده در صنایع مختلف شناخته شده‌اند. کمپرسور کوپلند در صنایع نفت و گاز، خودروسازی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و دارویی و صنایع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به کیفیت بالا و عملکرد قابل اعتماد آن، کمپرسور کوپلند به عنوان یکی از برندهای برتر در صنعت کمپرسور شناخته شده است.
این کمپرسور یکی محصولات شرکت امرسان آمریکاست که از حدود دهه ۱۹۴۰ در حال فعالیت هستند، این شرکت در ابتدا کمپرسورهای نیمه هرمتیک و هرمتیک را تولید و عرضه می‌کرد، اما امروزه محصولات این شرکت در طیف گسترده ای عرضه می‌شود.
کمپرسور کوپلند از بهترین انتخاب هایی است که می‌توانید داشته باشید، زیرا ویژگی های زیر باعث شده است که این محصول به بهترین کمپرسور صنعتی تبدیل شود:

  • طراحی آسان
  • عملکرد بهینه و بازدهی بالا
  • کنترل فشار مکش
  • کنترل دما و رطوبت
  • و...

قیمت کمپرسور کوپلند با توجه به عوامل مختلفی از جمله، نوسانات بازار، مدل کمپرسور، کاربرد آن و عوامل دیگر تعیین می‌شود.

کمپرسور اسکرال کوپلند

کمپرسورهای اسکرال کوپلند از جمله نمونه هایی است که در موارد صنعتی و همچنین خانگی نیز کاربرد دارد؛ این کمپرسور از سه قسمت اصلی به نام های پوسته، دسشارژ و کارتر تشکیل شده است.
از جمله مزایایی که این کمپرسور دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عمر بالا
  • عدم اتلاف انرژی
  • تامین هوای مورد نیاز به صورت دقیق
  • و...

کمپرسور کوپلند اسکرال در دو مدل مختلف ZR و ZP تولید و عرضه می‌شود که در ظرفیت های مختلف و کاربردهای خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کمپرسور کوپلند

کمپرسور بیتزر

کمپرسور بیتزر یکی از محصولات پرکاربرد و محبوب یک شرکت آلمانی است که در سردخانه ها، فرآیند تبرید، ساختمان ها، مراکز اداری و تجاری و... کاربرد دارد؛ از ویژگی های منحصر به فرد این کمپرسور می‌توان به توان بالا، عدم اتلاف وقت، کیفیت بالا، صدا و لرزش کم و... اشاره داشت.

انواع کمپرسور بیتزر

کمپرسور بیتزر یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل کمپرسورها برای فشرده کردن هوا و افزایش فشار آن به کار می‌روند. در ادامه انواع آنها را معرفی خواهیم کرد:

کمپرسور پیستونی بیتزر

این نوع کمپرسورها دارای یک پیستون و سیلندر هستند که با حرکت بالا و پایین آنها، هوا فشرده می‌شود و برای کاربردهای صنعتی مناسب هستند.

کمپرسور بیتزر اسکرو

این نوع کمپرسورها دارای یک یا چند بخش با نام اسکرو هستند که به صورت موازی در محفظه‌ای قرار دارند. هنگامی که اسکروها به یکدیگر نزدیک می‌شوند، هوا فشرده می‌شود و فشار هوا افزایش می‌یابد. این نوع کمپرسورها برای کاربردهای صنعتی و خودروسازی مناسب هستند.
همانطور که پیش از این گفته شد، این محصول، تولید شده در یک شرکت آلمانی ست، بنابراین تعیین قیمت کمپرسور بیتزر المان در ایران بستگی به شرایط مختلفی از جمله نوسانات بازار، نوع کمپرسور، توان و ظرفیت آن و مواردی دیگر دارد.

گاز کمپرسور

گازهای مورد استفاده در کمپرسورها

به گازهایی که مخصوص فرآیندهای برودتی و کمپرسورها می‌باشد، اصطلاحا گازهای مبرد گفته می‌شود؛ از جمله گازهای مبردی که می‌توان از آنها در انواع کمپرسورها استفاده کرد عبارت اند از:

  • گاز R22
  • گاز R404a
  • گاز R410a

یک نمونه گاز دیگر نیز با نام R134a وجود دارد که کاربردهای مختلفی در صنایع، مصارف خانگی، ساختمان ها و... دارد و یکی از تولید کنندگان مطرح این گاز شرکت Icecon است؛ البته این گاز با نام گاز کولر ایسکون نیز بین مردم شناخته می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که در این محتوا خواندیم از نمونه شرکت های مشهور تولید کننده کمپرسورهای صنعتی، کوپلند و بیتزر شناخته شده ترین ها هستند؛ در این مقاله انواع آنها را معرفی و بررسی کردیم، امیدواریم که توانسته باشیم در انتخاب تان شما را به بهترین شکل راهنمایی کنیم.

https://www.asianews.ir/u/c9a
اخبار مرتبط
کمپرسور‌های باد ابزاری بسیار کاربردی در صنعت و حتی مصارف خانگی هستند که در انواع و ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در صنعت از این ابزار جهت به حرکت درآوردن اجزای مکانیکی استفاده می‌شود. از این رو یک ابزار بسیار مهم در کار‌های صنعتی محسوب می‌شود. این وسیله قیمت بسیار بالایی دارد و در صورت خراب شدن نیز هزینه‌های تعمیر بالایی را متحمل می‌شود. به همین دلیل کسانی که دستگاه کمپرسور هوای آن‌ها خراب شده، ترجیح می‌دهند وسیله‌ای جدید بخرند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید