صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۹
کد خبر: 16414
گزارشگر: 464
۴۲۵
۰
۰
۲
نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه

نصردوخت ماشین؛ نامی شناخته‌شده در صنعت پارچه

نصردوخت ماشین؛ نامی شناخته‌شده در صنعت پارچه
نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته که با حضور واحد‌های تولیدکننده و تأمین‌کننده پارچه در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شده است، بی‌گمان فرصتی برای معرفی شرکت‌ها و برندهای شناخته‌شده در این حوزه است.

 

به گزارش آسیانیوز، همایون فدایی - یکی از شرکت‌های معتبر در این عرصه، شرکت «نصردوخت ماشین» است که در نخستین دوره این رویداد، حضوری فعال داشت.


در همین راستا محمدرضا صادقی قهرودی، مدیر شرکت «نصردوخت ماشین» (زوجی) در گفت‌وگو با آسیا گفت: «با افتخار بیش از ۲۵ سال تجربه در این زمینه دارم و نقطه‌نظری که ماحصل سال‌ها تجربه من بوده، این است که برای آینده کشور، ما بایستی بتوانیم تولید کنیم و صادرات بالایی داشته باشیم و یک بخش مهم این موضوع به ماشین‌آلات تولیدکنندگان محترم مربوط می‌شود.

من از همه تولیدکنندگان محترم در این عرصه درخواست می‌کنم که در راستای به‌روزسانی ماشین‌آلات خود اقدام کنند. اگر می‌خواهند در رابطه با بحث پوشاک و صادرات حرفی داشته باشند، یکی از ابزارهایش به‌روزرسانی ماشین‌آلات است، چرا که اگر این اتفاق نیفتد، نمی‌توانند با دیگر کشورها رقابت کنند. این یکی از مهمترین اقداماتی است که تولیدکنندگان محترم باید مدنظر قرار دهند تا بتوانند در مقابل کشورهایی که اقتصاد و تجهیزات قوی دارند، رقابت کنند و برند خودشان و کالای تولید ایران را صادر کنند.

ایرانی‌ها از قدیم خیاط و طراح و شیک‌پوش بوده، هستند و خواهند بود، ولی در طی سال‌های اخیر برخی مقاومت‌ها باعث شد به عقب برگردیم. با این‌همه از سال ۹۷ به بعد شاهد تولید روبه رشد هستیم و کیفیت‌ها بالاتر رفته است. امیدوارم در سال‌های آینده شاهد صادر شدن بیشتر کالاهای ایرانی به اقصی‌نقاط دنیا باشیم.»

مدیر شرکت «نصردوخت ماشین» درباره اهمیت برگزاری نخستین دوره نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته گفت: «خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاده است. از سال ۹۰ خیلی از تولیدکنندگان اعتقادی به ماشین‌های الکترونیکی و کامپیوتری نداشتند و از خدمات پس از فروش این ماشین‌های واهمه داشتند، با این حال خوشبختانه این مسئله رفع شده است. در حال حاضر کسی پیدا نمی‌شود که به‌دنبال ماشین‌های قدیمی و صنعتی باشد و همگی به ماشین‌های کامپیوتری روی آورده‌اند. این تغییر نگرش باید هرچه زودتر رقم می‌خورد و از این بابت باعث خوشحالی است.»

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به تولیدکنندگان گفت: «من از تولیدکننده‌ها استدعا دارم از فرصت‌های به‌وجود‌آمده به نحو احسن استفاده کنند. به‌یاد داشته باشیم هنگامی که قطر و عربستان به مشکل خوردند، کشور ترکیه به بازار آن‌جا ورود پیدا کرد، در حالی‌که این فرصت را ایران از دست داد.

حتی در کشورهای آسیای میانه و کشورهایی مثل افغانستان و عراق که ما بایستی بیشترین حضور را داشته باشیم، حضور ما کم‌رنگ است. معتقدم نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم و فرصت‌سوزی کنیم. نبایستی اجازه دهیم تلاش و زحمت ایرانی ازدست برود و کشورهای دیگر از موقعیت‌ها و منافع بهره ببرند. خوشحالیم این فکر در اتاق اصناف وجود دارد. همچنین اتاق بازرگانی اکنون نسبت به قبل بسیار فعال‌تر شده است و روزبه‌روز تلاش می‌کند زمینه تعاملات اقتصادی با دیگر کشورها را فراهم کند.»

https://www.asianews.ir/u/caq
اخبار مرتبط
گزارش اختصاصی از نخستین نمایشگاه صنعت نخ و پارچه به همراه گفت‌و‌گو با یک تولیدکننده
یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکصد و بیست و سومین جشنواره کشوری مد و لباس با عنوان دومین جشنواره ملی پارچه فجر در حوزه مد و لباس بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شمسی در مرکز این استان برگزار می شود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید