صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
کد خبر: 16442
گزارشگر: 213
۹۸۵
۰
۰
۱
مستقر شدن ادوات نظامی در غرب ایران

علت حرکت زرهی نیروی زمینی سپاه به سمت مرزهای شمال‌ غرب و کردستان+فیلم

علت حرکت زرهی نیروی زمینی سپاه به سمت مرزهای شمال‌ غرب و کردستان+فیلم
براساس برخی گزارش‌ها ادوات نظامی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت مرزهای شمال‌غرب کشور در حرکت است. ​

به گزارش آسیانیوز، براساس برخی گزارش‌ها نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت مرزهای شمال‌غرب کشور در حرکت است.

 

اعزام تجهیزات زرهی نیروی زمینی سپاه به مرزهای شمال‌ غرب کشور آغاز شد

رکنا نوشت در پی نزدیک شدن به پایان اولتیماتوم ایران به عراق برای خلع سلاح گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان، برخی گزارش های مردمی و ویدئوهای دریافتی از شهروندان نشان می‌دهد که نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال اعزام بخشی از تجهیزات زرهی خود به این منطقه از کشورمان است.

برخی منابع می‌گویند که این اقدام در جهت حفظ آمادگی و مدیریت امنیت مرزهای شمال‌غرب جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

 

 

تجهیزات زرهی سپاه پاسداران

سردار نیلفروشان معاون عملیات سپاه پیش از این اعلام کرده بود: ما از برادرانمان در اقلیم انتظار برادری داریم. جای دادن به تروریست‌ها در اقلیم که تبدیل به منشأ عملیات علیه کشورمان گردیده است نه با منطق برادری و نه با حسن همجواری مطابقت دارد.

وی افزود: ما پس از مذاکرات پی‌درپی نهایتاً با دولت مرکزی عراق و اقلیم توافق‌نامه‌ای امضا کردیم که پایان مدت اجرای آن از لحاظ زمان‌بندی و موارد توافق‌شده 28 شهریورماه است. ما به تمام مفاد توافق‌نامه نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر پایبند هستیم.

انتظار داریم در مدت یادشده همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران به عهد خود وفا کرده است طرف مقابل نیز به توافق‌نامه عمل کند، در غیر این صورت وضعیت ما به حالت قبل بازمی‌گردد و ما ناچار هستیم از منافع ملت ایران پاسداری کنیم.

در گزارش رکنا آمده است: آخرین این عملیات‌ها، سال گذشته در قالب عملیات‌های ربیع 1 و 2 صورت گرفت که مقرهای تجمع، مراکز آموزش و فرماندهی گروه‌های تروریست تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان عراق با موشک،‌ توپخانه و پهپاد هدف قرار داده شد.

در بخش دیگر این گزارش آمده سال گذشته با شروع اعتراضات در ایران، برخی گروه‌های تروریستی مستقر در کردستان عراق از جمله کومله اقدام به ایجاد ناامنی در برخی شهرهای مرزی کرده بودند.

طی روزهای اخیر نیز برخی مقامات اقلیم از جمله بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان به ایران آمده و با مقامات کشورمان دیدار کرد.

پیش از این نیز مقامات اقلیم قول داده بودند تا گروه‌های تروریستی مستقر در این منطقه را خلع سلاح کنند.

نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در دیدار با آل صادق سفیر ایران در بغداد، ضمن تاکید بر پایبندی اقلیم به توافق ایران و عراق، گفت که اجازه تهدید امنیت ایران از اقلیم کردستان را نخواهد داد.

در همین حال، برخی منابع خبری عراق از آغاز روند اخراج گروه‌های تروریستی از اقلیم کردستان عراق خبر داده بودند که البته هنوز منابع رسمی آن را تایید نکردند./

https://www.asianews.ir/u/cg4
اخبار مرتبط
مجلس نمایندگان آمریکا قانونی با نام «قانون مهسا» را به تصویب رساند.
گفته شده نقش محمد سریال گاندو برگرفته از شخصیت واقعی یک مامور سازمان اطلاعات سپاه است.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز گفت دولت جو بایدن به هیچ توافق واقعی با ایران نزدیک نیست.
دولت بریتانیا با طرح ادعا بر تلاش جمهوری اسلامی ایران برای هدف قرار دادن شهروندان بریتانیا و ساکنین در خاک این کشور ۱۳ مقام و نهاد دیگر ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید