صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۷
کد خبر: 16473
گزارشگر: 464
۶۶۲
۰
۰
۷
یادداشت/صدیقه صادقی فیشانی

چرا بازاریابی مد مهم است؟

چرا بازاریابی مد مهم است؟
امروزه لباس یکی از اجزای بسیار مهم زندگی روزمره به‌ویژه در جلسات رسمی، اداری، مهمانی‌های ویژه و... است، لذا باعث می‌شود مد بخشی از زندگی روزمره شما باشد. بازاریابی مد در صنعت امری کلیدی است، زیرا دیدگاه طراح را جلوه‌گر می‌کند.

 آسیانیوز - در سراسر جهان بازاریابی مد خلاقیت‌های طراحان را به ارمغان می‌آورد و آن‌ها را به خریداران و مصرف‌کنندگان عمده فروشی ارائه می‌کند. در صنعت مد، بازاریابی مد به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا با برندها ارتباط برقرار کنند. بنابراین اگر بازاریابی مد به‌درستی اجرا شود، داستان پشت محصول تولیدشده، پیام طراح و آن‌چه شرکت برای آن تأسیس شده است، درک خواهد شد که برای موفقیت یک طراح و ایجاد یک تصویر برای وی ضروری است. هنگام بازاریابی برای یک نام تجاری و برند مشخص، بسیار مهم است که بازاریابی به ایجاد مشتریان وفادار برای برند، همراه با بهبود تصویر شرکت کمک کند.

مهارت‌های کلیدی برای حضور در بازاریابی مد

برخی از مهارت‌های کلیدی برای حضور در بازاریابی مد، توانایی بالا بردن آگاهی از محصولات، تبلیغ محصولات و جلب نظر مشتریان است. از جمله مهارت‌های دیگر، توانایی تحقیق در مورد روند خرید توسط مصرف‌کننده و ارائه محصولاتی است که به بهترین وجه با این نیازها مطابقت دارند، همراه با توانایی برنامه‌ریزی کمپین‌های هدف ‌محور که به افزایش فروش و افزایش درآمد کمک کنند. حضور در بازاریابی مد به معنای حفظ و تقویت مسیرهای خرید مصرف‌کننده و یافتن گرایش‌هایی است که به بهترین وجه با نیازهای بازارهای هدف مطابقت دارند و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده برای روندهای آینده و به‌کارگیری استراتژیک آن‌ها در ایده‌ها و طرح‌ها برای تلاش‌های بازاریابی آینده است.

جدا از مهارت‌های اصلی، برخی از مهارت‌های کیفی مورد نیاز، علاقه به مد و ذهن خلاق و همچنین توانایی درک و تمایز بین انواع و سبک‌های خرید و مصرف است. هوش عاطفی نیز بسیار مهم است، زیرا می‌تواند به تمایز رابطه با مصرف‌کننده کمک کند که سپس منجر به یک کمپین برند می‌شود. با بازاریابی مد از لباس‌های زیبا، ستارگان سینما روی فرش قرمز راه می‌روند تا کلیه لوازم خانگی و محصولاتی که افراد در زندگی شخصی و عمومی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند دیده شود.

جلب توجه در صنعت مد بسیار رقابتی و چالش‌برانگیز است

ورود به جریان اصلی صنعت مد، می‌تواند دشوار باشد به همین دلیل باید بدانید بازاریابی مد چگونه کار می‌کند. صدها هزار برند جدید و قدیمی، در تلاش برای اجرایی کردن آن هستند. مهارت‌های بازاریابی و کیفیت محصولات آن‌ها متفاوت است، با این وجود، جلب توجه در صنعت مد بسیار رقابتی و چالش‌برانگیز است. این‌جاست که یک استراتژی بازاریابی مد عالی وارد می‌شود و همه تفاوت را ایجاد می‌کند!

نیاز گسترده مصرف‌کنندگان به خرید و استفاده از محصولات جدید با فناوری‌های مدرن، مد را تبدیل به یک صنعت بزرگ برای حضور در بازار می‌کند که چالش جدی برای بازاریابان مد است. صنعت مد از جمله صنعت پوشاک، غذا و نوشیدنی، اتومبیل و... فضایی بسیار شلوغ و رقابتی است، لذا برای این‌که بتوانید متمایز شوید، بازاریابی مد شما باید شگفت‌انگیز باشد.

با رواج بیشتر تجارت الکترونیک، برندهای مد نه تنها در بازارهای سنتی بلکه برای کلیک‌های آخر شب یا خریدهای صبح زود مشتریان آنلاین نیز رقابت می‌کنند. بنابراین یک بازاریاب مد می‌تواند با شناخت بازار و نیاز مشتریان در میان رقبا متمایز شود. در مقالات بعدی نحوه شناخت بازار و رفتار مصرف‌کننده برای انجام خرید را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد.

https://www.asianews.ir/u/cjn
اخبار مرتبط
«انجمن مد و فشن ایران» نخستین مرجع معتبر معرفی طراحان و برندهای ایرانی، همراه با آموزش های نوین جهانی می‌باشد. این انجمن فرصت آفرینی در ایران و جهان را مد نظر دارد و راهگشای هنر و‌ صنعت مد و فشن در ایران است.
دومین جشنواره ملی مد و لباس «سی‌پال» برگزار شد که افتتاحیه آن در مجموعه فرهنگی آسمان برگزار شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید