صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
کد خبر: 16507
گزارشگر: 2
۶۸۱
۰
۰
۱
اخذ اقامت ترکیه

چگونه با کمترین زمان در ترکیه اقامت دائم بگیریم

چگونه با کمترین زمان در ترکیه اقامت دائم بگیریم
اغلب متقاضیان ایرانی مهاجرت، به‌دنبال روشی برای اقامت دائم در مقصد هستند. ترکیه یکی از کشور‌هایی است که از نظر فرهنگی شباهت‌های زیادی به ایران دارد. مخارج کم زندگی، تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا و دسترسی به بازار‌های جهانی و اروپا برای سرمایه‌گذاری این منطقه را به مقصد مناسبی برای ایرانیان تبدیل می‌کند. برای انتخاب بهترین روش مهاجرت به ترکیه ابتدا شرایط، سرمایه، سن، سابقه کاری و مدرک تحصیلی متقاضی را مورد بررسی قرار دهد.

تفاوت اقامت با ویزا یا پاسپورت ترکیه

ویزای ترکیه در حقیقت مجوزی محسوب می‌شود که به پاسپورت متقاضی متصل می‌شود. دریافت این مجوز به معنی اجازه ورود به خاک این کشور است. البته، شهروندان ایرانی بدون دریافت ویزا اجازه اقامت سه ماهه (۹۰ روزه) در Turkey دارند. اما در این بازه‌زمانی این امکان را ندارید تا در مکانی مشغول به‌کار شوید. ورود به بازار کاری این منطقه زیبا نیاز به دریافت مجوز دارد. از این برنامه می‌توان برای ارزیابی بازار کار و شرایط اقتصادی این کشور استفاده کرد.
برای زندگی در ترکیه بیش از ۹۰ روز به دریافت ویزا نیاز دارید. اقامت مجوزی محسوب می‌شود که به افراد اجازه زندگی در بازه زمانی مشخص در کشور مقصد می‌دهد. برای افرادی متقاضی اقامت مجوزی با نام کیملیک کارت صادر خواهد شد. کد شناسایی هر کارت اختصاصی است و مالک از طریق آن شناخته می‌شود. استفاده از این کارت اصلی‌ترین مرحله برای دریافت خدمات مختلف مانند افتتاح حساب محسوب می‌شود.
افرادی که موفق به دریافت مجوز اقامت دائم و شهروندی Turkey هستند، قادر به دریافت پاسپورت سرزمین زیبای عثمانی‌ها خواهند بود. تابعیت این کشور به‌معنی کسب امتیازات مشابه شهروندان عادی آنجا خواهد بود. به‌علاوه، هیچ محدودیتی برای اقامت، کار، تحصیل و زندگی نخواهید داشت. در این خصوص توصیه می‌شود از راهنمایی کارشناسان رویال مهاجرت بهره ببرید.

مزایای دریافت مجوز اقامت در Turkey

در یک بررسی ساده متوجه خواهید شد مزایای مهاجرت به ترکیه بیش از سایر کشور‌های اروپایی است. با دریافت مجوز زندگی در ترکیه به دامنه گسترده‌تری از امکانات و خدمات دسترسی خواهید داشت. اصلی‌ترین مزایای دریافت مجوز اقامت عبارتند از:

  • فرایند نسبتا سریع و ساده برای دریافت مجوز اقامت
  • افتتاح حساب در بانک‌های مختلف
  • دریافت مجوز مالکیت انشعابات مختلف ماننند آب، گاز و برق
  • دریافت گواهینامه رانندگی
  • دریافت مجوز اقامت برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم بعد از چند سال زندگی و کار
  • سهولت مسیر دریافت ویزای کانادا، آمریکا، انگلیس و حوزه شینگن برای ایرانیان
  • تخفیف برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی
  • بهره‌مندی از خدمات درمانی رایگان
  • خرید خودرو‌های بین‌المللی معاف از مالیات
  • امکان تحصیل فرزندان در مدارس بین‌المللی
  • استفاده از مزایای آموزش رایگان زبان ترکی

انواع مجوز‌های اقامت در ترکیه

در حالت کلی، می‌توان اقامت در این منطقه را به دو دسته دائم و موقت تقسیم کرد:

اقامت موقت یا کوتاه مدت برای زندگی در کشور ترکیه

همه مجوز‌های اقامت اعطاشده به مهاجران در وهله اول از نوع موقت یا کوتاه‌مدت است. با صدور این نمونه مجوز، این امکان را دارید تا در بازه زمانی محدود در سرزمین زیبایی عثمانی‌ها زندگی کنید. بعد از اتمام دوره باید خاک آنجا را ترک کنید و به کشور خود بازگردید. البته، روش‌هایی برای تمدید اقامت وجود دارد که در صورت برخورداری از شرایط ممنوعیتی برای تمدید اعتبار اقامت وجود ندارد. توصیه می‌شود برای مهاجرت ابتدا سراغ مجوز‌های کوتاه‌مدت بروید.

اقامت دائم یا بلندمدت

بر اساس قانون مهاجرت مسیر مهاجرت به ترکیه کمی پیچیده است. افرادی که با دریافت مجوز اقامت کوتاه‌مدت به‌صورت مداوم هشت سال در این کشور زندگی مجاز به ثبت درخواست برای اقامت بلندمدت هستند.
این نوع مجوز فاقد محدوده زمانی معین خواهد بود و شرایط برای زندگی طولانی در ترکیه را فراهم می‌کند. برای محاسبه سال‌های اقامت به این مورد توجه داشته باشید که زمان اقامت تحصیلی نصف حساب می‌شود. برای مثال، دوره تحصیلی چهار ساله برابر با دو سال اقامت است.

اقامت ترکیه

روش‌های دریافت اقامت ترکیه

بدون شک افزایش تقاضا برای مهاجرت به ایجاد روش‌های مختلف برای دریافت مجوز منجر می‌شود. بر همین اساس دولت ترکیه مسیری مناسبی برای ورود و زندگی مهاجران فراهم کرده است.

مجوز خانه برای اقامت

در گذشته مجوز ملک روش مناسب برای مهاجرت محسوب می‌شد. اما تصویب ماده‌ها و تبصره‌های قانونی مختلف این مسیر را پیچیده می‌کند. ضمن آنکه بسیاری از مالکان همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند. توصیه می‌شود هنگام مهاجرت به ترکیه و قبل از اجاره خانه حتما با مشاوران مجرب رویال مهاجرت مشورت کنید.

خرید ملک برای مهاجرت کردن به ترکیه

مزیت خرید ملک این خواهد بود که علاوه‌بر دریافت مجوز اقامت شرایط برای اجاره ملک و کسب درآمد نیز فراهم است. خرید خانه در محله یا شهر مناسب نیز نوعی سرمایه‌گذاری سودآور و بلندمدت به‌حساب می‌آید. اگر مجوز زندگی در ترکیه را از این طریق به‌دست بیاورید باید سالانه آن را تمدید کنید.

اقامت Turkey با ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی از روش‌های کاربردی برای دریافت مجوز اقامت محسوب می‌شود. با فعال نمودن شرکت نیز محدودیتی برای تبدیل اقامت موقت به دائم وجود ندارد. ثبت شرکت در Turkey در بازه زمانی ۱۰ روزه انجام می‌شود؛ اما قوانین اقامت از این طریق در مقایسه با گذشته سخت‌تر شده است. برای ثبت شرکت نیازمند دریافت دعوتنامه تجاری از یک شهروند ترک هستید.

اقامت از طریق کار

مجوز اقامت کاری نیز به‌صورت یک ساله صادر می‌شود و باید قبل از انقضای مجوز اقدامات لازم برای تمدید اعتبار آن را انجام دهید. دریافت مجوز کار شرط اصلی برای ورود به بازار کاری خواهد بود. انجام هر نوع فعالیت اقتصادی و کاری بدون دریافت کارت چالیشما ایزین جرم محسوب می‌شود و مجازات دارد. قبل از پیگیری برنامه مهاجرت کاری، حتما کاری مناسب با درآمد کافی پیدا کنید.

هزینه دریافت مجوز مهاجرت به ترکیه

برای محاسبه هزینه نهایی باید به بخش‌های مختلفی مانند اقدامات حکومتی و اداری، ترجمه اسناد و مدارک، انعقاد قرارداد با وکیل، اجاره ملک، هزینه کمیسیون املاک، نوتر کردن اسناد و سفر به Turkey توجه کنید. هزینه دریافت مجوز اقامت و زندگی بر اساس روش مهاجرت تفاوت دارد. اطلاعات جدول زیر برای آشنایی با هزینه دریافت مجوز زندگی در ترکیه مفید خواهد بود:

 روش مهاجرت  هزینه
 خرید ملک در شهرهای بزرگ  ۷۵ هزار دلار
 خرید خانه در شهرهای کوچک  ۵۰ هزار دلار

بدون شک برای موفقیت در مسیر مهاجرت، دریافت ویزا و اقامت به راهنمای وکیل یا مشاور مجرب نیاز دارید. موسسه مهاجرتی رویال مهاجرت با بهره‌گیری از کارشناسان خبره در تمام مسیر ثبت درخواست، ارسال مدارک، دریافت ویزا، خرید ملک و شهروندی Turkey کنار شما خواهد بود.

جمع‌بندی

برای مهاجرت به ترکیه ابتدا باید مجوز زندگی در این سرزمین را دریافت کنید. این مجوز کوتاه‌مدت است و بعد از هشت سال اقامت مداوم و پرداخت مالیات مسیر برای شهروندی فراهم می‌شود. خرید ملک، سرمایه‌گذاری، کار، ثبت شرکت، ازدواج با شهروندان ترک و ثبت شرکت اصلی‌ترین برنامه‌های مهاجرت و اقامت هستند.

سوالات متداول

  1. اقامت دائم در ترکیه به معنی ابطال تابعیت فعلی است؟
    خیر، دولت ترکیه برای شهروندان شرایط لازم برای دو یا چند تابعیتی بودن را فراهم کرده است.
  2. روش‌های مناسب برای دریافت مجوز اقامت چیست؟
    کار، ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری و خرید ملک روش‌های اصلی برای شهروندی Turkey هستند.
  3. اجاره خانه راه مناسبی برای زندگی در ترکیه خواهد بود؟
    قوانین جدید دستیابی به شهروندی ترکیه از طریق اجازه خانه را بسیار سخت کرده است.
  4. مدارک لازم برای دریافت مجوز اقامت در Turkey چیست؟
    تکمیل فرم ثبت درخواست، پرداخت هزینه‌های اداری، اصلی و کپی گذرنامه، چهار قطعه عکس، رضایت‌نامه والدین برای افراد زیر ۱۸ سال و بیمه درمانی برای دریافت مجوز اقامت ضرورت دارد.
  5. فرایند اخذ اقامت چگونه است؟
    این فرایند با ثبت درخواست ملاقات یا Randevu بعد از ارائه فرم درخواست اقامت آغاز می‌شود.
https://www.asianews.ir/u/cqf
اخبار مرتبط
در این مطلب قصد داریم استانبول و امارات را از ابعاد مختلف، از جمله مزایای سرمایه گذاری ملکی، اعطای حق شهروندی و اقامت، درآمد اجاره املاک، وضعیت اقتصادی کشورها، هزینه‌های زندگی و شرایط اقلیمی با هم بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید