صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
کد خبر: 16523
گزارشگر: 464
۴۴۸
۰
۰
۱
آخرین وضعیت قیمت نفت؛

نفت در آستانه ورود به دروازۀ ۱۰۰ دلاری

نفت در آستانه ورود به دروازۀ ۱۰۰ دلاری
این روزها قیمت جهانی نفت، اعداد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند.

به گزارش آسیانیوز؛ در ابتدای هفته، قیمت نفت پس از کاهش تولید روسیه و عربستان سعودی و افزایش تقاضا از سوی چین، برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۳ از مرز ۹۴ دلار گذشت و در مسیر رسیدن به ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه قرار گرفت. نرخی بی‌سابقه در ۱۰ ماه گذشته که در مقایسه با قیمت‌های ثبت‌شده در ژوئن گذشته نشان از افزایش ۳۰ درصدی دارد.

به نقل از یورونیوز، افزایش تقاضا برای پروازها در ایالات متحده و اروپا در فصل تابستان و بازگشت رونق کم‌سابقه به صنعت گردشگری اخیرا به چین نیز سرایت کرده تا قیمت سوخت جت روندی صعودی به خود بگیرد. در مقابل، عرضه‌کنندگان عمده نفت یعنی عربستان سعودی و روسیه تصمیم گرفته‌اند تا با هدف حمایت از قیمت‌های بالاتر، بازار جهانی نفت را تشنه‌تر کنند.

بر همین اساس، ریاض اوایل ماه جاری، کاهش تولید ۱.۳ میلیون بشکه در روز را تا پایان سال تمدید و کاهش ذخایر جهانی را تسریع کرد. مسکو نیز اعلام کرد که از تلاش‌های اعضای ائتلاف اوپک پلاس برای رساندن قیمت جهانی نفت به ۱۰۰ دلار حمایت می‌کند.

https://www.asianews.ir/u/cqy
اخبار مرتبط
بانک آمریکایی گلدمن ساکس هشدار داد اگر عربستان سعودی و روسیه، کاهش تولید خود را حفظ کنند، قیمت نفت در سال میلادی آینده ممکن است به مرز ۱۰۷ دلار در هر بشکه صعود کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید