صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
کد خبر: 16531
گزارشگر: 464
۳۹۹
۰
۰
۱
معاون وزارت صمت مطرح کرد؛

سند راهبری صنعت نوشت‌افزار

سند راهبری صنعت نوشت‌افزار
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست محوری دولت سیزدهم در بخش صنعت را حمایت از تولیدات نوآور داخلی در راستای کاهش نیازهای وارداتی اعلام کرد و گفت: «میزان تحقق سند راهبری صنعت نوشت‌افزار طی دو سال به ۷۰ درصد رسیده است.»

به گزارش آسیانیوز؛ محمد مهدی برادران۲۶ شهریورماه در بازدید از نمایشگاه ایران‌نوشت اظهار کرد: «میزان تحقق اهداف سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار طی دو سال اخیر از ۵۰ درصد به بیش از ۷۰ درصد رسیده و با برنامه‌ریزی همراستا با سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار، امیدواریم بازدهی کارگروه ملی این صنعت که تاکنون دو جلسه فصلی داشته را نیز حداکثری کنیم. در حال حاضر همزمان با افزایش تنوع تولیدات داخلی نوشت‌افزار، سطح انتظارات مصرف‌کنندگان نیز رشد داشته، از این‌رو باید برای ارتقای بیش از پیش کیفیت محصولات نیز تلاش کنیم.»

معاون وزارت صمت مسئله اصلی حال حاضر صنعت نوشت‌افزار داخلی را مواد اولیه دانست و اظهار امیدواری کرد: «با رفع آن شاهد افزایش تصاعدی حجم تولید و اشتغال در این بخش باشیم. در دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به صنایع جدید داریم. در این راستا حتی اقدامات کوچک از سوی دولت نیز تأثیر قابل‌توجهی در رشد تولید داخلی دارد. به عنوان مثال؛ سالانه شاهد ۵۵۵ میلیون دلار ورود اسباب بازی قاچاق به کشور بودیم که با اقدامات ابتدایی صورت‌گرفته در صنعت اسباب‌بازی و توسعه تولید داخلی طی دو سال اخیر، این رقم در حال حاضر به سالانه ۳۵۰ میلیون دلار کاهش یافته است.»

برادران ادامه داد: «در ابتدای دولت سیزدهم، تنها کاغذ ۱۰ درصد کتب درسی از محل تولیدات داخلی تأمین می‌شد. این رقم در سال گذشته به ۶۷ درصد و امسال به ۱۰۰ درصد رسید. از سال آینده، به مصارف فرهنگی نیز کاغذ تولید داخل اختصاص می‌یابد. در رابطه با کاغذ A۴ نیز تا انتهای دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد نیاز کشور را از محل تولید داخلی تأمین خواهیم کرد.»

وی عنوان کرد: «در حال حاضر عمده صنایع به‌‌ویژه لوازم خانگی را تحت فشار گذاشته‌ایم تا مواد اولیه و قطعات را به‌طور کامل صرف تولید کنند. هم‌زمان برخی صنایع، مانند نوشت‌افزار را همچنان مورد حمایت ارزی قرار می‌دهیم تا با گسترش تولید عمده، علاوه بر اشباع بازارهای داخلی، شاهد گشایش مسیرهای صادراتی جدید نیز باشیم.»

https://www.asianews.ir/u/cr5
اخبار مرتبط
لوازم‌التحریر یک حوزه استراتژیک و جدی است که بر زندگی و شکل گیری شخصیت کودکانمان تاثیر دارد و بدیهی است مردم زمانی به سمت مصرف کالاهای ایرانی از جمله لوازم التحریر و نوشت افزار ایرانی خواهند رفت که این کالاها تمام شاخص های قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی را داشته باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید