صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۶
کد خبر: 16551
گزارشگر: 464
۷۳۶
۰
۰
۲
معرفی کتاب؛

نگاهی تطبیقی به روشهای ارزیابی و صدور گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای

نگاهی تطبیقی به روشهای ارزیابی و صدور گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای
یکی از بزرگترین چالشهایی که همه کشورها در حال حاضر با آن روبرو هستند، این است که چگونه یادگیری را که در خارج از بخش آموزش رسمی اتفاق می افتد، شناسایی کنند.


به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان - در کتاب نگاهی تطبیقی به روشهای ارزیابی و صدور گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای، یادگیری در شرایط رسمی، غیر رسمی و خصوصی در قالبهای مختلف ملی و منطقه‌ای با دقت مطالعه می‌شود و پیشنهاد می‌شود در کلیه حوزه های آموزشی با تجمیع و سنجش مهارتهای افراد گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای صادر شود تا با ارتقاء مدرک اشتیاق فرد به کار و تحصیل را دوچندان افزایش داد و به پیشرفت و توسعه کسب و کار یاری رساند.

در این کتاب استدلال میشود که یادگیری رسمی برای تسهیل و استفاده از پتانسیل کامل انسانی کافی نیست و در این راستا RVA شناخت، اعتبارسنجی و اعتباربخشی یک ابزار مهم برا ی مقایسه اشکال مختلف یادگیری است تا تبعیض علیه کسانی که مهارتهای غیر رسمی یا خصوصی را کسب می‌کنند، رفع گردد. افرادی که دسترسی محدود و یا به میزان پایینی به تحصیلات رسمی داشته اند اما مهارت های فراوانی را در محل کار یا سایرشرایط خارج از نظام آموزشی رسمی فرا گرفته اند، اغلب در کسب آموزش های بیشتر و مشارکت شایسته در بازار کارمحروم مانده‌اند.

شناخت، اعتبارسنجی و اعتباربخشی RVA این نوید را می دهد که عامل اصلی انگیزش افراد برای ادامه تحصیل باشد، و به این ترتیب پیشرفت آنها را با آموزش و پرورش بیشتر و افزایش شانس موفقیت های اجتماعی و اقتصادی تسهیل کند. ما بدنبال ارائه راهکار نوین علمی و عملی در جهت شفاف‌سازی مهارتهای اشخاص هستیم. ما با بررسی‌های لازم در کلیه حوزه های آموزشی به این نتیجه رسیدیم که میتوان با تجمیع و سنجش مهارتهای افراد گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای را صادر کرد و با ارتقاء مدرک اشتیاق فرد به کار و تحصیل را دوچندان افزایش داد.

صدور گواهینامه صلاحیت حرفه ای سالهاست که در دنیا مرسوم بوده و از این طریق مهارتهای فنی و حرفه‌ای گسترش یافته و اشخاص مکانی مناسب را برای اخذ گواهی نامه سوابق خود پیدا می‌کنند. دلگرمی و بالا رفتن جایگاه مهارتی و دانش افراد باعث میشود حس کار و تلاش در آنها شکوفا شود و تجربه شایسته‌شان یاریگر پیشرفت کشور باشد.

کتاب نگاهی تطبیقی به روشهای ارزیابی و صدور گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای تالیف دکتر حسین چناری در ۲۰۰ صفحه را نشر آفرینه رهسپار بازار کتاب کرده است.


https://www.asianews.ir/u/crt
اخبار مرتبط
میتوان شعر فراسپید را شورشی عرفانی در شعر و نثر خواند و دریافتی نو از حقیقت که مخاطب را یکسر به جهانی نو فرامیخواند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید