صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۲
کد خبر: 16559
گزارشگر: 464
۷۸۱
۰
۰
۱
پروژه‌ جدید ایلان ماسک؛

انسان ــ ماشین یک قدم به واقعیت نزدیک شد!

انسان ــ ماشین یک قدم به واقعیت نزدیک شد!
نئورالینک، استارت‌آپ تولیدکننده تراشه‌های قابل کاشت در مغز اعلام کرد که تأییدیه هیات بازبینی مستقل برای شروع آزمایشات انسانی را کسب کرده است.

به گزارش آسیانیوز، نئورالینک که متعلق به ایلان ماسک است، به دنبال استخدام افراد معلول داوطلب برای نصب آزمایشی این تراشه‌ها و انجام مطالعات شش‌ساله است. در واقع نئورالینک یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده واسط مغز و کامپیوتر (BCI) است که این روزها در مرکز توجه قرار گرفته است.

گفتنی‌ است وعده‌های ایلان ماسک در مورد این پروژه از جمله معرفی یک کامپیوتر مغزی فراگیر که انسان را قادر می‌سازد عملکردی همگام با هوش مصنوعی ارائه کند، متخصصان علوم اعصاب را دچار تردیدها و نگرانی‌های اخلاقی کرده است.

بیشتر بخوانید

تراشه مغزى ایلان ماسک با مغز انسان چه خواهد کرد؟

 

سازمان غذا و داروی ایالات متحده سال گذشته با انجام آزمایش انسانی نئورالینک مخالفت کرد، اما در ماه مه این سازمان به نئورالینک اجازه داد تا از معافیت دستگاه تحقیقاتی استفاده کند. این یعنی چنین دستگاهی می‌تواند برای آزمایش‌های بالینی مورد استفاده قرار گیرد.

https://www.asianews.ir/u/cs1
اخبار مرتبط
معاون رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار عکس تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متعلق به شرکت ایلان ماسک نوشت: استارلینک اینجاست. ممنون ایلان ‌ماسک!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید