صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
کد خبر: 16623
گزارشگر: 213
۷۲۱
۰
۰
۱
به دنبال سخنان نتانیاهو در سازمان ملل

افشاگری رسمی درباره «موشک‌های اسرائیل‌زن»/خاورمیانه جدید چه شکلی خواهد بود؟

افشاگری رسمی درباره «موشک‌های اسرائیل‌زن»/خاورمیانه جدید چه شکلی خواهد بود؟
در حالی که نتانیاهو در سازمان ملل اعلام کرد صلح با عربستان سعودی، خاورمیانه جدیدی را ایجاد خواهد کرد، وزارت دفاع ایران درباره «موشک‌های اسرائیل‌زن» افشاگری رسمی کرد.

به گزارش آسیانیوز، رضا طلایی نیک، سخنگوی وزارت دفاع ایران گفت: «امروز موشک‌هایی در اختیار داریم که اسم آنها را موشک‌های اسرائیل‌زن گذاشته‌ایم و نقطه هدف آنان در وهله اول سرزمین‌های اشغالی است.»

موشک حاج قاسم موشک اسرائیل‌زن

وی تاکید کرد که باید سیستم تسلیحاتی ایران متناسب با تهدیدها باشد و گفت: «ما موشک‌های اسرائیل‌زن در اختیار داریم. موشک حاج قاسم موشک اسرائیل‌زن است.»


وی مدعی شد که ایران «امروز قدرت اول دفاعی منطقه است»: «اول جنگ تنها بودیم اما امروز می‌گویند هیچ معادله‌ای در خاورمیانه بدون نقش‌آفرینی ایران اسلامی قابل تنظیم نیست. این قدرت دفاعی است که به دست آمده است.»

پیش از این وزارت دفاع ایران گفت که این موشک با وزن بیش از ۷ تن و طول ۱۱ متر، وزن سرجنگی ۵۰۰ کیلوگرم دارای برد عملیاتی ۱۴۰۰ کیلومتر و دقت نقطه زنی در حداکثر برد است.

این نهاد گفته بود که « این موشک با سرعت ورود به جو معادل ۱۲ برابر سرعت صوت قادر است از هرگونه سامانه دفاع موشکی عبور کرده و با توجه به دقت بسیار بالا و سرجنگی پرقدرت خود، هدف را نابود می کند.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر ایران را بزرگترین تهدید منطقه خواند.

وی تاکید کرده بود که صلح با عربستان سعودی، خاورمیانه جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

نتانیاهو در این سخنرانی دو نقشه، یکی خاورمیانه قدیم و دیگری خاورمیانه جدید را در دست گرفت تا نشان دهد که «صلح» چگونه شکل منطقه را تغییر می‌دهد.

نتانیاهو در این سخنرانی تاکید کرده بود که برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، باید این کشور را به‌طور جدی تهدید نظامی کرد./

https://www.asianews.ir/u/cv1
اخبار مرتبط
اشرف مروان، بی‌تردید یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های تاریخ معاصر است. فردی که گفته شد در مقطعی حساس در دهه هفتاد میلادی، به‌عنوان جاسوس اسرائیل، اطلاعات مهمی را به این کشور داده است.
دیدارهای رئیس سازمان موساد با مقام‌های ارشد «سی‌آی‌ای» و دولت جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، درباره عربستان مخفیانه بوده است.
وزیر خارجه اسرائیل مدعی شد زمانش رسیده که جامعه جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران دست به اقدام بزند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید